Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Stefanie

Als kind las ik mijn kortverhaaltjes al voor aan mijn neefjes waar ik toen ging babysitten. Zo'n goede 5 jaar geleden vroeg één van die neven waar ik die verhaaltjes had gelaten en of ik er nog mee bezig was. Ik was zo blij dat hij dat na al die jaren nog wist dat ik halsoverkop terug was gestart aan een verhaal. Dan ben ik beginnen studeren en had ik heel wat andere (maar zeker ook leuke ;-)) kopzorgen, waardoor het verhaal letterlijk onder het stof terecht was gekomen. Dan ben ik gaan samenwonen en met die verhuis vielen de uitgeprinte pagina's vol kribbels en nota's voor mijn voeten. Toen ik het na al die tijd herlas, vond ik sommige delen hilarisch slecht geschreven, maar enkele pagina's verbaasden me, en dat heeft me ertoe gezet terug te beginnen. Ondertussen heb ik een baby van 7 maanden, Hugo, dus tijd is een luxe. Maar op de dagen dat hij naar de crèche gaat (of kinderopvang in NL...ja, ik ben Belg, of Vlaming, of hoe moet ik mezelf noemen tegenwoordig....?) en mijn werk het toelaat, geniet ik ervan. Schrijven is leuk. En zelfs al zou ik uiteindelijk de enige zijn die het verhaal leest, dan nog heb ik plezier gehad in de fantasie, in het creëren van een leefwereld die je voor anderen tastbaar probeert te maken. Dus ik zou zeggen: veel succes aan al de co-schrijvers op dit forum!

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De ene Vlaming verwelkomt de andere! Ik ben ook nog niet zo lang lid van SO, maar heb ondertussen wel al één en ander bijgeleerd. Al heb ik nog geen boek bijeengeschreven, toch is het leuk om eens een stukje te laten proeflezen, de reacties te lezen en eruit te leren. Ik woon in Loppem, deelgemeente van Zedelgem, West-Vlaanderen dus. Waar breng jij je levensdagen door? Succes en geniet van het schrijven! groetjes, Lien

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stephanie. Veel moeders hier met kinderen, die in nederland zowel naar de creche, de kinderopvang als de peuterspeelzaal kunnen. Veel plezier op sol.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hi Lien Ik woon nu in Hove, niet zo ver van Antwerpen. Maar oorspronkelijk kom ik van de kempen, meerbepaald de kanten van Geel. Binnenkort ga ik ook een stukje laten proeflezen door een vriendin. Ben eens benieuwd. Mijn handen worden al helemaal klam bij de gedachte. Stom hé... :o Maar, een noodzakelijk kwaad. Zoals je zegt kan je er veel uit leren. Wij zien het allemaal in ons hoofd gebeuren en kennen de personages door en door, maar of iemand anders het ook zo ervaart, dat weet je pas dan hé. Vele groetjes, stefanie

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je ooit wat uitgeeft wordt je werk door misschien wel duizenden gelezen (en beoordeeld!). Niet bang voor zijn! Het is van jou, en alle kritiek is vervolgens op je werk en niet op je persoon gericht! :)

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefanie, van harte welkom! Dat je Vlaming was, was mij allang bekend voordat je het schreef, vanwege je taalgebruik. Dat verschilt best behoorlijk tussen Vlamingen en Nederlanders. Ik heb vandaag mijn poging voor de wedstrijd van John Flanders, ofwel het Vlaamse Filmpje, opgestuurd. Ik heb er een Vlaming naar laten kijken, om mij te vertellen wat er echt Nederlands aan was. Ik kreeg een waslijst met woorden terug! :D

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik begin me een beetje bastaard te voelen... Als ik praat, kunnen Vlamingen me niet altijd thuisbrengen, als ik schrijf, zijn het de Nederlanders die me spotten :D Veel succes met de wedstrijd!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha,ha, :D grappig! Voor mijn part kom je uit Timboektoe, maakt allemaal niet uit. Welkom en veel plezier met schrijven!

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier Stefanie, Vlaamse, Vlaming, Limburger Groningse, wat maakt het uit? Als we maar Sol hebben toch?

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stefanie! Wat heb je dan al veel meegemaakt, voor iemand van 28 jaar. Studeren, samenwonen, kinderen krijgen, een baan. Kan je dat allemaal aan zonder in de stress te schieten?

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De enige stress die ik momenteel ken, is het gebrek aan tijd voor mijn hobby; het schrijven... Ik heb een verhaal dat al redelijk gevorderd is, maar zit een beetje strop nu. En dat is een beetje te wijten aan het feit dat ik niet zo maar kan zeggen 'ik ga schrijven, ik trek me nu terug en laat me gerust!'. Maar bon, zolang het verhaal voortleeft in mijn hoofd, is de vlam niet uitgedoofd hé :p En dan is er ook nog koffie die me 's avonds laat vergezeld, wanneer mijn baby te slapen ligt. Neen, ben een beetje aan het overdrijven, lukt best zo hoor :p Maar ik neem aan dat u, net als iedere schrijver, dat wel kent.

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Stefanie, Maakt niet uit waar je wieg staat hoor, gaat om wie je bent. Hoop volgend jaar ook mamma te worden of anders het jaar daarna! Ben 33 jaar oud, dus je bent toch ongeveer van mijn leeftijd! Veel succes. Greetz Kirsten

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Veel succes dan met de kinderwens! Het klinkt uiterst cliché, maar het is het mooiste wat je kan overkomen! :nod: Ook al vreet het enorm veel tijd en energie met momenten. Mijn kleine ventje ligt nu lekker te snurken, dus heb ik weer even tijd voor research. Op naar de middeleeuwen :smirk: