Even voorstellen: Erwin Hurenkamp
Sommige mensen zeggen dat het beter is om in het heden te leven dan in het verleden, beter om in je lichaam te wonen dan in je gedachten.
Maar waar wordt het verleden heden en waar wordt je lichaam gedachten?
Dat zijn twee vragen waar ik me erg mee bezig houd, ook in de dingen die ik schrijf. Verder nog wat concrete informatie: Ik ben zeventien jaar, ga naar zes gymnasium en schrijven is mijn grote tijdsverdrijf. Ik heb echter wel een permanente writers block, die ik slechts zo af en toe doorbreek. Het is de vloek van de perfectionisten, zeggen ze.
Salve,
Erwin
ps (toevoeging op dag 1): Ik vind het ten eerste ontzettend leuk dat ik al zeven berichten heb, nog geen dag nadat ik een profiel heb aangemaakt! Ten tweede is het ontzettend leuk dat het serieuze berichten zijn met tips en eigen opvattingen.
Misschien is het praktisch om hier nog even neer te krabbelen hoe ik (voorlopig) denk dat het antwoord op mijn vragen luidt:
De manier waarop je het nu ervaart, en de gebeurtenissen, personen en andere zaken die je gedachten op een moment kleuren zijn allemaal uit het verleden afkomstig. Strikt genomen is er misschien wel geen nu, want zodra je 'nu' gezegt hebt is het verleden.
Als je je stoot en pijn voelt, dan kun je wijzen waar die in je lichaam zit. Soms echter, voel je duidelijk pijn maar zonder lichamelijke oorzaak. Maar pijn is iets wat je voelt, en voelen doe je met je lichaam. Hoe zit dat? Daarnaast zijn de gedachten over die pijn en de duiding van pijn en alles wat ermee te maken heeft al weer verstand. Daarnaast wakkeren emoties vaak lichamelijke reacties aan, die dan niet meer te scheiden zijn van elkaar. Veel emoties 'voel' je ook letterlijk in je lichaam.
In beide gevallen ben ik dus nog zoekende naar een scheidslijn, maar misschien is die er gewoon niet, en moet je daar maar vrede mee hebben. Ik weet het nog niet xD
Hoi Erwin! Welkom! Bijzondere
Hallo, Erwin, Ik zou nagenoeg
Probeer de tijd niet lineair
Welkom! Voor een
Het is wel iets complexer dan
Welkom!
Welkom Erwin Ik wilde dat
"Erwin" schreef: 1) De manier
Beter een kamp te huren in
@ The Menace: 1) Er zijn twee
Het heden wordt volgens mij
"Erwin" schreef: Welke van de