Nienke is nieuw

Hallo allemaal, Ik ben hier omdat ik intens blij wordt van schrijven. Tenminste; als het lukt. Meestal is het toch zwoegen op een enkele zin, peinzen, schrappen en tussendoor poepluiers verschonen. :) (ik heb 2 kleine kindjes) Ik werk op dit moment aan een roman (fictie) In 1998 ben ik afgestudeerd aan de Toneelacademie in Maastricht. Een paar mooie rollen gespeeld, maar nooit echt de ambitie gehad om me er helemaal in te storten. Sinds een aantal jaar ben ik voice-over. Ik spreek commercials in, internetfilms, voicemails, tekenfilms etc. Ontzettend leuk om te doen. Maar het schrijven blijft jeuken. In 2006 heb ik een cursus proza-schrijven gevolgd aan de Schrijversvakschool en daar veel geleerd, met dank aan mijn docent Gerard van Emmerik. Ik heb nog nooit iets gepubliceerd, behalve twee doktersromannetjes (verkrijgbaar in de betere supermarkt :) ). Een paar jaar lang werkte ik aan het manuscript voor een jeugdboek. Daarvan heb ik een paar fragmenten naar Lemniscaat, de Fontein en Querido gestuurd. Men reageerde in eerste instantie gematigd positief. Leuk, interessant, maar kom maar door met het volledige manuscript. Je snapt; dat werd zwoegen, buffelen, bloed, zweet, tranen. Uiteindelijk weer Lemniscaat de versie af, wegens te veel magische verwikkelingen in het verhaal. Mijn fantasie was met me aan de haal gegaan en ik begreep de kritiek. Ik herschreef het boek gedeeltelijk en stuurde het een paar maanden geleden naar de Fontein. De redacteur daar vond het leuk, maar een te groot risico. Verder ben ik bezig aan een chicklit-roman, wil ik proberen een thriller te schrijven, en schaaf ik aan een verhaal, dat ik een paar weken geleden heb laten beoordelen door Bureau Noordwijk. (een heldere, prettige, opbouwende beoordeling, waar ik veel aan heb) Een ander bureau dat ik heb ingeschakeld; Manuscriptbeoordeling, reageert niet, ondanks beloftes van hun kant. Ik wacht voorlopig nog even af. Hmm..ik wil eigenlijk alles. Nog een cursus volgen, meedoen aan wedstrijden en vooral heel veel leren. Hartelijke groet, Nienke

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, zo, toneelacademie in Maastricht. Daar kom je volgens mij niet zomaar. Volgens mij ben jij heel erg ambitieus en leergierig. Mooie eigenschappen! Veel plezier hier op het forum :)
27 juni 2011 - 13:44

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Speelde al eens de hoofdrol spreekt nu bandjes vol bedreven in het gezinsleven schrijft eens een zin of twee daarna de kids aandacht geven altijd heeft ze maar corvee romantiek op een laag pitje maar na een kort ritje laat ze zich vallen op de sofa met een zelfgeschreven boekje vol proza Welkom!
29 juni 2011 - 19:29