Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Ik ben elanor!

Hallo beste mensen! Ik ben 19 jaar en ik schrijf graag verhalen. Ik doe het alleen in het diepste geheim, niemand weet af van de bergen volgeschreven schriftjes die ik in mijn kasten heb verstopt. De meeste verhalen waar ik ooit aan begonnen ben heb ik nooit afgemaakt, maar het is me gelukt om er twee helemaal tot het einde te schrijven. Die ben ik nu aan het uitwerken op de computer. Ik snap zelf eigenlijk ook niet waarom ik zo nodig geheimzinnig moet doen. Mijn ouders denken vast dat ik depressief ben omdat ik me zovaak in mijn kamer opsluit, maar dat is natuurlijk niet zo! :) Misschien wordt het nooit wat met mij, maar ik wil wel proberen om beter te worden. Het zou best kunnen dat ik hier wat goede tips tegenkom. Doei!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elanor! Hier ben je toch wat minder geheimzinnig bezig ;) Wat is er op tegen om te vertellen dat je schrijft, of snap je dat ook niet?

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Waarom zou je nu geheimzinnig doen over een leuke hobby die je hebt? Dat vraag ik me af, en je ouders misschien ook wel als je het aan hen vertelt. Schrijf gewoon lekker en vertel iedereen dat je daar plezier aan beleeft. Op het moment dat je denkt: nu mag iemand het wel lezen, laat je het ook aan de wereld zien. Welkom hier!

Lid sinds

13 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :) Ik begrijp wel dat je niet aan de wereld rondbazuint dat je schrijft. Ik schreef vroeger ook lekker alleen op mijn kamer en liet niemand lezen wat ik schreef. Het was gewoon heerlijk in die eigen wereld op te gaan! Maar schamen hoef je je natuurlijk absoluut niet! En het wordt zeker wat met jou als je gewoon lekker doorschrijft en het langzamerhand ook aan anderen laat lezen. Je blijft altijd leren is mijn ervaring :D Succes!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Mijn ouders weten ook niet dat ik schrijf hoor, en dat terwijl ik het wel ooit gezegd heb. Ze namen het geloof ik niet al te serieus en nu zijn ze het alweer vergeten en klagen ze dat ik zoveel achter de computer zit als ik thuis ben xD

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welcome :D. Tegen het probleem dat je ouders niet weten dat je schrijft kan je wel iets doen hoor. Betrek ze er een beetje in. Laat ze soms iets lezen, vragen wat ze ervan vinden. Dan komt dat wel goed :D.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elanor. Ook ik moest me ergens overheen zetten voor ik openlijk achter mijn computer ging zitten en schreef. Toch iets van gene, alsof je je daarmee buiten je natuurlijke plek in het leven (wat dat dan ook maar mag zijn) begeeft -en dat je die plek dan ook moet waarmaken, terwijl je nog heel onzeker bent over wat je doet. Zo voelde het voor mij een beetje. Daarom is een forum als dit prettig, veel gelijkgestemden. Goede tips vind je hier vast. Schrijf ze!

Lid sinds

13 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom. Hier heb je nog zo'n schrijver waarvan niemand het weet. (Nou er zijn wel een aantal mensen die het weten, maar die denken dat het een grap is.)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Elanor, welkom! Er zijn best wel meer jongeren van jouw leeftijd die schrijven (en ze komen ook hier). Ik heb gezocht bij het CPB (www.cpb.nl) hoeveel dat er zijn maar ik kan het nergens vinden. Misschien iemand anders wel?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi. Als je het je ouders vertelt zullen ze je waarschijnlijk stimuleren. Zo niet, dan gewoon doorgaan met je hobby.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Waarom zou je het vertellen? Ik heb het ook nog niemand gezegd (en ik schrijf al zo'n 25 jaar). Waarom niet? Omdat ik helemaal geen zin heb in dat gezeur aan mijn hoofd ("is je boek al klaar?", "doe je niet mee aan die wedstrijd?", "had dat nou laten lezen, dan was je geen tweede geworden", "ga je nog eens over onderwerp X schrijven?") Gewoon niet vertellen, want dat is nergens voor nodig. Tenzij je ouders toevallig in het boekenvak zitten, want dan kun je hun contacten goed gebruiken.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elanor, welkom hier! Grappig, ik vertelde mijn ouders vroeger ook nooit dat ik schreef (en tekende). Ik deed het gewoon van jongs af aan, het was vanzelfsprekend en ze wisten het ook wel. Afgezien van dat kwam het niet in me op om te zeggen: 'Hee, kijk eens naar mijn tekeningen of naar mijn verhaal.' Eigenlijk hebben ze pas iets van me gelezen toen er dingen gepubliceerd werden :) En nu nog, ik laat mensen zelden wat van mijn tekeningen of schrijfwerk zien als het niet af/gepubliceerd is. Alleen een enkele proeflezer/kijker. Nou ja, veel plezier op het forum! Je zal hier vast veel inspiratie opdoen.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als eerst welkom hier. Geniet van de informatie op deze plaats. 'Schrijven is net zoiets is als het bakken van een pot die de juiste vorm moet krijgen. Je moet iedere keer weer opnieuw gaan kleien, totdat het iets goeds wordt'. Succes gewenst.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kast vol kleren schoenen gerangschikt per paar vriendinnen staan te hyperventileren dat vindt Elanor maar raar want onder al die lagen textiel stortte zij zaligheid en ziel vele blaadjes vol geklad terwijl zij eenzaam op haar kamertje zat Welkom!