Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Elianne

Hooi! Ik ben Elianne van bijna 15. (Dat duurt nog zeker 3 Maanden en 23 dagen.) Ik zit op Havo 3 en ben van plan om naar het HKU te gaan. Daar wil ik Writing for Performance doen en daarna naar de Politie Academie. Ik woon samen met mijn ouders en jongere broertje van 12. Ik en m'n broertje Laurens zijn allebei geadopteerd. Ik uit China (Handan) en Laurens uit Zuid-Korea. We kunnen gewoon Nederlands omdat we al zeer jong hier zijn komen wonen. Dus Chinees, Japans Koreaans of welke andere Aziatische taal dan ook kan ik niet. Ook heb ik een lieve poes genaamd Lotje, ze ligt altijd bij mij in bed en is mijn beste vriendinnetje. Ik heb nogal wat hobby's en daardoor vaak druk. Ik sport nogal veel. Zelf tel ik het halfuurtje fietsen naar school mee, en gym. Voor de rest doe ik 2 keer per week softbal en tafeltennis. Als ik wedstrijden ga spelen wordt het 3 keer in de week softbal. Buiten sporten hou ik van muziek, ik schrijf geen songteksten of dichten, dat ligt me niet zo. Wel speel ik het. Saxofoon en een beetje Piano. Buiten het lezen en het schrijven heb ik ook heel veel plezier aan tekenen. Vaak zijn dit Anime of Manga figuren of anders wel dieren. Realistische en Fantasie, zoals draken. Tribal is ook een van mijn favoriete tekenstylen. Nou naast dit alles nog RPG ik. RPG is een afkorting van Role Playing Game. Dit kan met van die bewegende poppetjes, Bijv. Runescape. Maar ik doe de schrijfvariant. Hier werk je een karakter uit en schrijf je zijn levensloop door een topic te maken met een verhaaltje. Een ander reageert en zo krijg je een verhalenlijn. Ik heb veel ambities al twijfel ik soms of ze waar kunnen worden. Natuurlijk wil ik schrijfster worden, maar ik ga naar het HKU om drama schrijven te leren. Ik schrijf al sinds me tiende maar dat waren toen vooral Fanfics. Omdat het heel onzeker is om echt te leven van schrijven als je nog niet doorgebroken bent zou ik graag bij de Politie willen. Als Recherche of bij de HondenBrigade. Een beetje lang sorry. :o Bedankt voor het lezen en aangenaam! Vragen mag je altijd stellen. :D

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elianne! De eerste zin leest alsof je niet kan wachten tot je 16 bent. Je hebt zeker veel hobby's, maar het leukste vind ik nog dat je grote plannen hebt met wat je wilt bereiken in je leven. Ik hoop dan ook dat je al je mooie dromen blijft behouden en dat ze ook uit zullen komen. *is stiekem trots dat ze als eerste Elianne, die niet de eerste de beste is zo te lezen, mag verwelkomen*

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op SOL, Elianne. :) Druk leven hou je er naast school op na. Ik zou me bijna gaan afvragen waar je de tijd om daarnaast ook nog te schrijven vandaan haalt. ;) Je hebt nogal wat ambities. Heb je al eens een open dag van het HKU bezocht? Ook zei je dat je daar drama wil leren schrijven. Bedoel je daarmee dat je na het eerste (algemene) jaar, de richting scenario wil doen? In welk(e) genre(s) schrijf je? Omdat je schreef dat je o.a. draken tekent, zal het wel naar fantasy neigen, klopt dat? Ik wens je een leuke, leerzame tijd hier op het forum en veel inspiratie toe. :)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het viel me op dat mijn normale naam niet gebruikt was. Handig maar minder als je een sleutelhanger wilt :P Ik schrijf als ik even geen Inspiratie heb voor mijn Characters op een RPG. Of als ik gewoon meer zin heb om verder te schrijven. En vaak 's avonds, ik kan erg slecht slapen dus om dit soort tijdstippen heb ik tijd. Nou ik moet nu een profiel kiezen en mijn ouders vinden het nog wat vroeg om al naar een open dag te gaan. Wel heb ik informatie gezocht, al is het erg lastig om specifiek iets te vinden over de duur van de studie dat geldt voor Writing for Performance. Hier leer je drama schrijven, dus scenario' maken maar ook toneel en theaterteksten. Ik schrijf vooral Science Fiction en Fantasy inderdaad. Ik probeer soms wel Real Story maar dat lukt meestal niet. Nou school is inderdaad veel stressen, me ouders leggen ook wat druk op en dan ben ik een beetje uit mijn doen. Maar deze drukke periode gaat vaak voorbij en dan heb ik even rust. Tijd voor vrienden moet er natuurlijk ook zijn! :D

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuk intro Elianne. Ook die hobby's die je beschrijft. Je doet me overkomen als iemand de creatief en kunstzinnig is. Je tekent, maakt muziek en je schrijft. Hele mooie combinatie. Daar zou je iets mee kunnen doen. Wat ik ook leuk vind om te lezen is dat je afkomst in je bloed zit. Van origine wordt pingpong veel gespeeld in Aziatische landen. Die mannetjes die het spelen tijdens een wedstrijd zijn zo ontzettens snel. Dat het witte balletje onzichtbaar lijkt. Leuk trouwens dat je de kant van de uniformering uit wilt gaan. Zeker een gevarieerd beroep waarin je het nodige mee zult maken. Je zult er veel van leren en het leven met andere ogen gaan zien. Immers je zult dingen zien, die voor de meeste mensen verborgen blijven. Ik denk dat je er wel een goede basis voor levenservaring opbouwt. Iets wat je voor het schrijven erg goed zou kunnen gebruiken. Oh ja, ik vergeet je bijna welkom te heten. Dus bij deze Wekom op SOL. Vreemdeling.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Adem in, adem uit, adem in, adem uit, rustig aan maar Elianne. Allereerst van harte welkom op dit schrijfforum. Veel lees, leer en schrijfplezier. Je enthousiasme spat van het scherm af. Leuk! Ik wens dat al je dromen waar zullen worden. Slaap je moeilijk? Toen ik nog katten had, dan ging ik mij op hun ademritme en gespin concentreren. Omdat Lotje bij je op bed komt, zou je dit ook kunnen doen. Je valt dan als vanzelf in slaap, en nog beter wanneer je je aandacht erbij op je tenen richt. Zo ga je uit je hoofd en ga je minder denkend de nacht in. Is het proberen waard. Succes met slapen, schrijven en school en al je hobby's. Waar is je normale naam niet gebruikt? Dat snap ik niet. Je noemt je hier toch Elianne?

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Iedereen: Bedankt voor het welkom heten, ik keek hier al een tijdje rond maar toen vooral voor de wedstrijden ^.^ @Vreemdeling: Nou mijn broertje speelt ook Tafeltennis. En als je hem dan achter de Robot ziet is het eng snel. Hij is soms sneller dan de Robot zelf.. @Mathilde: Ik ben altijd al een nachtkind geweest.. Toen ik klein was glipte ik uit bed en dwaalde ik door het huis omdat ik me verveelde. Ik ben het dus wel gewend. Gelukkig heb ik nooit echt last van dit slaap tekort, ik denk dat ik gewoon minder slaap nodig hheb. Voor de rest mag Lotje niet meer bij me slapen tenzij ik haar stiekem binnenlaat :( Ze kan er hard mauwen en ze durft in het donker niet alleen naar beneden :P Voor de rest heet ik in het echt ook Elianne, en tot mijn verbazing kon ik deze ook gebruiken als gebruiksersnaam, (meestal is deze bezet). @Peregrine: Bedankt =D

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Strooi! Niks te sorry voor het lange bericht, het is juist leuk als wij een beetje een beeld hebben van nieuwe eenden die in onze bijt komen! (strooi? Ja, als jij begint met 'hooi' leek me dat nog de meest logische gedachte... :D )

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Omdat het heel onzeker is om echt te leven van schrijven als je nog niet doorgebroken bent zou ik graag bij de Politie willen. Als Recherche of bij de HondenBrigade.
Dus vandaar dat je mijn research-vraag kon beantwoorden :) Welkom, en bedankt!

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alles staat nog open mogelijkheden genoeg je kunt naar school lopen vertrek dan wel vroeg wordt schrijver en politieagent gewapend met hond en bat dit actieve multi talent gaat voor het hele pakket Welkom!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou ik moet nu een profiel kiezen en mijn ouders vinden het nog wat vroeg om al naar een open dag te gaan. Wel heb ik informatie gezocht, al is het erg lastig om specifiek iets te vinden over de duur van de studie dat geldt voor Writing for Performance. Hier leer je drama schrijven, dus scenario' maken maar ook toneel en theaterteksten. Ik schrijf vooral Science Fiction en Fantasy inderdaad. Ik probeer soms wel Real Story maar dat lukt meestal niet. Nou school is inderdaad veel stressen, me ouders leggen ook wat druk op en dan ben ik een beetje uit mijn doen. Maar deze drukke periode gaat vaak voorbij en dan heb ik even rust. Tijd voor vrienden moet er natuurlijk ook zijn! :D
Het is nooit te vroeg om naar open dagen te gaan. Serieus! Ik heb ook de open dagen van het HKU en HKA bezocht toen ik in de 3e zat. Nou was dat voor mij weinig relevant omdat toch al min of meer vaststond dat ik CM ging doen en je voor een opleiding schrijven alleen Nederlands nodig hebt, maar toch. In de 4e klas wordt pas écht begonnen met verdieping van beroepen i.v.m. keuze en tja... soms komen mensen er dan achter dat ze het verkeerde profiel hebben gekozen of een bepaald vak niet hebben, dat ze wel nodig hebben voor het beroep van hun keuze. Wacht dus niet af tot je verplicht voor LOB naar open dagen moet, maar onderneem zelf actie. :) Bovendien, het kan toch nooit kwaad om eens te kijken of het je er bevalt? HKU geeft tijdens open dagen ook cursussen schrijven, da's niet verkeerd als je serieus met schrijven bezig bent (al zijn die "momentjes" behoorlijk vervelend :\\ ; workshop scenario is wel erg leuk :nod: ). Ik dacht dat je met drama doelde op de richting scenario. Bij het HKU is het zo dat je eerst een algemeen jaar volgt (proza, poëzie, scenario...) en vervolgens een bepaalde richting opgaat. De eigenlijke opleiding (met het "vakkenpakket" van jouw keuze) duurt dus 3 jaar. Met het eerste jaar erbij gerekend telt de opleiding 4 jaar. Maar als ik het goed begrijp ga jij straks voor de richting proza? Of weet je het nog niet? Dat kan natuurlijk ook. Profiel kiezen is trouwens lastig genoeg, hou je daar eerst maar eens mee bezig. Je bent er wel een poosje zoet mee, zoals je inmiddels wel zal weten. ;) Opvallend. Heel veel jongeren (en ook steeds meer ouderen) die zich op dit forum aanmelden, blijken Fantasy te schrijven. Het is dan ook het leukste genre dat er is, natuurlijk. :D Schrijf je kortverhalen of werk je aan een langer project? De derde klas is een rotjaar wat werkdruk betreft. Veel vakken, veel lessen, veel proefwerken... De vierde is niet veel beter, trouwens. Ik heb me toen ik in de 3e zat uit de naad gewerkt. Rust nam ik nauwelijks. Tijd voor hobby's had ik amper (ik schreef alleen nog). Bij nader inzien weet ik dat ik het niet op deze manier aan had moeten pakken, maar toen leek overgaan met achten en negens heel belangrijk (en ja, dat was het - voor mij - ook). Achteraf vraag ik me af waarom ik me zo druk maakte over die toetsen, want vergeleken bij SE's lijken toetsen totaal onbelangrijk. En ja, tijd maken voor vrienden is iets dat je zeker moet doen. Zij zijn onwijs belangrijk. ;)

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Iedereen: Bedankt voor het welkom heten ^^ @Waus: Ik lees veel, ik heb dan ook de halve bieb leeggeroofd in mijn basisschool tijd x) Vandaar dat Heleen Vreeswijk boeken en zulke dilemma's me goed bij blijven. @cychick: Leuk gedicht! Respect hoor :3 Ik hou van schrijven maar dichten is voor mij een ware killing :P @Scarlet: Ow de keuze qua profiel was voor mij al snel gemaakt. Alleen jammer dat ik geen Fylosofie kon kiezen T_T Heeft mijn school niet helaas. Voor de rest bedankt voor de informatie ik ga meteen even een kijkje nemen op de site. Dan weet ik wanneer er een open dag komt. Zelf weet ik wel dat er een soort ''selectie'' is. Dat je op gesprek moet en eigen werk moet opsturen enzo. Hopelijk dat ik er dan door kom :3 Nou de 3de is inderdaad stressen. Het ergste van alles is nog wel dat mijn Nederlands mijn slechtste vak is geworden.. *schaam* Nou ja, ik kan goed ABN en wat kan mij het nou schelen of er koppelwerkwoorden in mijn zin staan of dat een werkwoord zelfstand of hulpwerkwoord is.. Gaat toch om de betekenis xD Ach ik moet me er maar doorheen slaan, nog even en dan heb ik vakantie 8D (Duurt nog zeker een maand.) Voor de rest schrijf ik lange projecten/verhalen. Ik heb meegedaan (voor het eerst) aan de Ikvertel.nl wedstrijd. Mijn eerste korte (afgemaakte) verhaal x). Nou ik heb me behoorlijk geërgerd aan de max. van woorden. Dus nee lekkere lange verhalen ;D ________ Als ik zo terug lees naar mijn eigen toekomst ben ik al oud voordat ik begin met werken! O.o

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat filosofie geen keuzemogelijkheid is bij jullie. Bij mij op school kan je het wel kiezen (ja, wij zijn één van de weinige scholen die het geluk hebben dat er een filosofieleraar is. Volgend jaar misschien zelfs twee, want een docente klassieke talen heeft haar bevoegdheid nu verworven.) en daar ben ik heel blij mee. Het is een vak waar veel tijd in gaat zitten, maar het is ook superleuk! De lessen zijn weliswaar een rommeltje en de stof is behoorlijk pittig, maar ik ben blij dat ik dit vak heb. :) Alleen jammer dat het zo ondergewaardeerd wordt en als "pretvak" wordt gezien, want dat is absoluut niet zo. Graag gedaan. Even uit mijn hoofd hebben ze net de eerste open dag gehad dit "seizoen" (ergens in november) en valt de tweede in maart. Ik kan me vergissen, zeker wat betreft de tweede open dag. Dat zul je inderdaad even op de site zelf moeten opzoeken. Informatie over de selectie kan ik je wel geven: Nee, je stuurt geen werk op. De HKU heeft een weekend (dacht ik) ingelast om alle kandidaten te beoordelen. Dit weekend richt je je op verschillende aspecten van het schrijven. Je schrijft de verhalen en gedichten (ja, daar zul je waarschijnlijk aan moeten geloven. Als je wordt aangenomen krijg je er sowieso het eerste jaar ook les in.) ter plekke. Dit is lastig, zoals je zelf wel zult weten. Op grond van wat jij hebt geschren, bepalen ze of ze je wel of niet toelaten. In ieder geval zul je zeker een "momentje" moeten schrijven, dus daar kun je jezelf van tevoren in trainen. Vergis je niet: het lijkt eenvoudig, maar is extreem lastig. ;) Verder moet je je op tijd aanmelden, volgens mij als in november. Ben je te laat, dan mag je niet eens dat weekend meedraaien. Je snapt wel dat veel mensen graag naar het HKU willen, dus helaas is deze maatregel nodig. Of er gesprekken plaatsvinden, weet ik niet zeker. Ik dacht van niet, maar dat moet je even navragen. Troost je, in de 4e rept niemand meer met een woord over ontleden. ;) Gelukkig is het bijna :rolleyes: vakantie. :D Die heerlijke periode van rust en ontspanning kan me niet snel genoeg komen, zeker nu ik volgende week pww heb en ondertussen aan 4 PO's tegelijk werk. Het lijkt wel of docenten expres tegelijkertijd grote werken opgeven. :\\ Bij mijn eerste kortverhaal had ik ook moeite met de limiet. Nu, een aantal maanden en verhalen later, kan ik juist van het genre genieten. Met het woordaantal heb ik ook geen moeite meer. Kortverhalen zijn een uitstekende manier om het verhaal dat je móét vertellen op papier te krijgen, zonder dat het te veel tijd (en in mindere mate moeite) kost. Desondanks kan het voor geoefende langere-verhalen-schrijvers heel moeilijk zijn. Forceer maar niets, misschien vloeit dan op een dag vanzelf een kortverhaal uit je pen. ;) Welk verhaal bij ikvertel is van jou?

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom. Luister naar de wijze woorden van oom Simon. Gooi ze daarna gewoon achter je. Jij nog drie maanden en 22 dagen inmiddels? Snik..nog 5 dagen. Dan ben ik opeens geen 50 meer. Wat zegt vervolgens meneer Bloem nu tegen mij (het lel), je bent nu achter in de vijftig. Bejaarde zak tabak. :D Geniet van Sol. Voor wat bij leren en voor de lol. :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elianne. Je hebt vele talenten en ik ben ervan overtuigd dat je in een of meerdere zeer succesvol zal worden.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Elianne. Je hebt vele talenten en ik ben ervan overtuigd dat je in een of meerdere zeer succesvol zal worden.
en...luister naar Oom Simon's wijze woorden:)

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Police academy is stoer :D. Ik ga me daarvoor opgeven in de zomer :P. Welkom trouwens xD..Al is het een beetje laat.

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha opeens is mij topic weer omhoog gehaald xD Bedankt en leuk =D Krijg het resultaat toch wel te horen? En een paar tips en trucs (AA) x'D Aan de topics te zien ben je een mede Fantasy/SF schrijver ^.^ - Jij ook welkom mocht ik dat nooit gezegd hebben x) -

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha opeens is mij topic weer omhoog gehaald xD Bedankt en leuk =D Krijg het resultaat toch wel te horen? En een paar tips en trucs (AA) x'D Aan de topics te zien ben je een mede Fantasy/SF schrijver ^.^ - Jij ook welkom mocht ik dat nooit gezegd hebben x) -
Haha, jaa ik dacht laat ik eens kijken wie dat nou eigenlijk is :P. Geen dank hoor :D..uh uh, wil je dat echt? :P (ja tuurlijk krijg je dat te weten). Die tips en trucs kan ik je al een beetje zeggen hoor, maar ik doe dat wel als ik daar klaar mee ben. En speel jij piano zag ik dat nou staan :P. ----- Ja klopt idd. Ik schrijf fantasyverhalen. Jij ook bedankt, maar ik ben hier al bijna een jaar, dus logisch dat je dat niet gezegd heb.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik weet trouwens best veel van de politie, dus als je iets moet weten, mag gerust vragen :).

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elianne, Ik haal je topic ook even omhoog :) Wat voor RPG's speel je?? Ik ben zelf groot Final Fantasy fan namelijk ;) (bijna 29 jaar en nog steeds verslingerd aan RPG verhalen haha) Ik ben gewoon even benieuwd! Ik was zelf even weg van het forum, maar toch welkom!

Lid sinds

13 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Irene: Zelf speel ik nu ook Final Fantasy en ik vind het helemaal geweldig :D De verhalen zijn ook echt goed. Voor de rest hou ik erg van Zelda en Kingdom Hearst :D Verder bedoel ik met RPG iets anders dan dat je een poppetje beweegt door een klik of een controller. Hier heb je een character uitgewerkt naar jou smaak en style van de site. Je speelt het niet maar je schrijft wat je doet ;) Hiervan zit ik op: Wolf story en Warrior Cats.