Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Isabelle stelt zich voor.

Hoi iedereen, Ik heb me nog niet zo heel lang geleden aangemeld hier (zo’n veertig minuten geleden om precies te zijn) maar ik stel me meteen maar even voor, voordat ik het vergeet. Mijn naam is Isabelle, ik ben vijftien jaar oud en scholiere. Naast lezen, kokkerellen en de oren van iemands hoofd praten ben ik ook gek op muziek, dagdromen en natuurlijk schrijven. Ik schrijf al behoorlijk lang maar nooit goed en lang genoeg. Op dit moment probeer ik allerlei schrijfstijlen uit, om uiteindelijk de juiste stijl te vinden. Stiekem droom ik er van om een boek uit te geven, zoals bijna iedereen in Nederland. Maar ja, ik heb een ernstig gebrek aan doorzettingsvermogen wat dat betreft… Ik hoop dat ik nu genoeg over mijzelf heb vertelt, maar als iemand nog vragen heeft.. stel ze gerust! Groetjes, Isabelle.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! Ik weet zelf ook niet helemaal precies wat er op het plaatje staat. Ik geloof dat het een ballon is, gevuld met verf, die uit elkaar spat. Jammer dat het plaatje zo klein is want in het groot ziet het er heel erg mooi uit!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Icisabelle. Welkom op Schrijven OnLine (SOL). Ik wens je veel plezier hier en hoop dat dit forum ook op je lange lijst van hobby's komt te staan. Maak je zelf muziek of luister je het liever? En dat dagdromen gebruik je zeker om je verhaalideeën uit te werken? :) Door veel op dit forum rond te hangen, zul je vanzelf erachter komen welk(e) genre(s), perspectieven en tijden jouw het best liggen. Ook je productieviteit gaat omhoog, hoewel ik je ten zeerste aanraad niet meteen een groot verhaal te gaan schrijven. ;)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel! De lijst is inderdaad een beetje lang, hé. Ik denk dat sol er op zijn tijd ook wel een plekje krijgt. Het is beter dat ik zelf geen muziek maak, tenminste voor de mensen om mij heen. Zingen kan ik absoluut niet, alleen een beetje piano spelen. Maar ik luister liever naar muziek, het liefst de hele dag door =) Ik ben benieuw of dit forum er voor zal zorgen dat ik meer schrijf !

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Juist goed, zo'n lange lijst met hobby's. :D Weinig tijd om je te vervelen. Alhouwel het grote nadeel is dat je veel excuses kunt bedenken om niet te hoeven schrijven als je een writer's block hebt. :lol: En de mensen om je heen worden niet gek van je gekwebbel? Ik kan trouwens ook niet zingen, maar ik doe het wel graag. :nod: Muziek luisteren is leuk. Wat luister je graag? In het subforum Schrijverscafé topic Alleen Maar Kletsen hebben we een persoonlijke DJ. Four Seasons draait op aanvraag. :D Ik zou zeggen: kom er eens een kijkje nemen. :nod: Jij bent dus ook zo'n type dat 's morgens het bed uit rolt en meteen de cd-speler/radio aanzet en die de hele dag niet meer uitzet? :p Ik kan je vertellen dat ik veel heb gehad aan SOL. Sinds mijn aanmelding hier heb ik al veel geleerd en ben ik veel productiever. Ik maak verhalen nu ook echt af en heb het schrijven van columns helemaal ondekt. Ik hoop dat jij er net zo veel aan hebt. Waarom zet je over een tijdje niet een stukje (max. 500 woorden) op proeflezen. Liefst van een (kort)verhaal dat je nog niet af hebt. Door alle reacties krijg je enorm veel zin om het te herschrijven en/of af te maken. :nod:

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan je verzekeren dat de meeste mensen al heel snel gek worden van mijn gebabbel. Als ik met iemand praat wordt er regelmatig gevraagd of er iemand tape bij zich heeft :) Als ik nou zoveel op een dag zou schrijven als ik praat dan had ik inmiddels al een boekenkast vol.. Inderdaad, de radio is mijn wekker!Ik luister allerlei soorten muziek van The Beatles tot aan Paramore of de juiste onbekendere bandjes. Alleen nederlandstalige en aanstellerig gedoe zoals Beyoncé en die vreselijke Justin Bieber kan ik niet uit staan. Ik zal zeker een kijkje nemen in het schrijverscafé! Ik hoop dat het forum inderdaad zo goed werkt, als een soort wondermiddel =) Ik schrijf al wel bijna iedere dag, mijn blog dwingt me daar toe. Maar ja, schrijven over je eigen leven is toch anders dan een echt verhaal schrijven. Ik hoop dat ik hier flink wat inspiratie op zal doen en hoop zal leren, dat zal vast wel helpen =)

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Muziek luisteren is leuk. Wat luister je graag? In het subforum Schrijverscafé topic Alleen Maar Kletsen hebben we een persoonlijke DJ. Four Seasons draait op aanvraag. :D Ik zou zeggen: kom er eens een kijkje nemen. :nod:
:D :thumbsup:

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Muziek luisteren is leuk. Wat luister je graag? In het subforum Schrijverscafé topic Alleen Maar Kletsen hebben we een persoonlijke DJ. Four Seasons draait op aanvraag. :D Ik zou zeggen: kom er eens een kijkje nemen. :nod:
:D :thumbsup:
Altijd handig, iemand die reclame voor je maakt.
Voor FS maak ik graag reclame. :nod: Misschien is niet iedereen altijd blij met haar youtube-filmpjes, maar ik word er wel vrolijk van. :{}

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ik nou zoveel op een dag zou schrijven als ik praat dan had ik inmiddels al een boekenkast vol. [...] Ik luister allerlei soorten muziek van The Beatles tot aan Paramore of de juiste onbekendere bandjes. Alleen nederlandstalige en aanstellerig gedoe zoals Beyoncé en die vreselijke Justin Bieber kan ik niet uit staan. Ik zal zeker een kijkje nemen in het schrijverscafé! Ik hoop dat het forum inderdaad zo goed werkt, als een soort wondermiddel =) Ik schrijf al wel bijna iedere dag, mijn blog dwingt me daar toe. Maar ja, schrijven over je eigen leven is toch anders dan een echt verhaal schrijven. Ik hoop dat ik hier flink wat inspiratie op zal doen en hoop zal leren, dat zal vast wel helpen =)
:lol: Dat denk ik ook wel eens. Juist daarom zou ik denk ik geen geslaagd personage zijn. Onbekende bandjes zijn leuk, hoewel ik meestal een liedje leuk vind en niet een bepaalde groep/zanger(es). Ik heb één liedje gehoord van die Bieber (ik geloof Baby) en vond het meteen verschrikkelijk, nu vermijd ik het zoveel mogelijk. Wondermiddel? Ik hoop het. Een blog is in ieder geval een goede manier om aan het schrijven te blijven. Misschien moet je je blog proberen in columnvorm te schrijven (of doe je dat al, zou kunnen hoor, ik weet niet hoe een blof eruit hoort te zien ;) ) of er een gedicht van maken. Verfrissend en je leert technieken die je bij het schrijven van "echte" verhalen toe kunt passen. Ik hoop je elders op het forum nog vaak tegen te komen. :nod: Offtopic: Valt het anderen ook op dat de jongeren op SOL bijna allemaal 15 zijn? Echt grappig. Uit mijn hoofd weet ik er maar één van 14, twee van 16 en één van 17. Heel raar dat de jongeren onder de nieuwe leden allemaal van dezelfde leeftijd zijn. Vraag me af of dat een reden heeft.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap die hele hype om die Bieber ook niet, maar ik denk dat dat off topic is?? Het zou toch wel een hele uitvinding zijn als die forum een wondermiddel was, ik denk dat veel leden daarop hopen.. Ik zag hier in ieder geval al wel iets staan over oefeningen, ik denk dat ik dat maar eens een keer ga uit proberen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar er zitten hier ook middelbare dames, hoor! Deze oude dame heet jou in ieder geval van Harte Welkom! En nog iets, je wordt vanzelf 16, da's een kwestie van doorgaan met ademhalen... Of het een reden heeft? Ik weet alleen nog dat toen ik die leeftijd had, ik dichtte. Helemaal toeval is het vast niet.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap die hele hype om die Bieber ook niet, maar ik denk dat dat off topic is?? Het zou toch wel een hele uitvinding zijn als die forum een wondermiddel was, ik denk dat veel leden daarop hopen.. Ik zag hier in ieder geval al wel iets staan over oefeningen, ik denk dat ik dat maar eens een keer ga uit proberen.
Het is jouw voorsteltopic, daar mogen we praten over wat we willen, zolang jij er maar betrokken bij blijft (en het goed vindt). Anders kunnen we naar AMK verkassen, als je dat liever hebt, maar ik voel me in voorsteltopics meer op m'n gemak dan daar. Begrijp me niet verkeerd, ik kan het met iedereen hier goed vinden, maar weet ook dat er hier vooroordelen hangen en sommige leden érg geïnteresseerd zijn in leeftijden. Dit soort gesprekken voer ik daarom liever niet in een topic dat bijna iedereen leest, dan voel ik me zo kinds. Die oefeningen zijn inderdaad leuk en handig. Ik lees ze meestal alleen, maar ze geven goede informatie.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Janheij :lol: Ik adem graag. Wil er voorlopig nog niet mee stoppen. Ik heb ook het idee dat het niet helemaal toeval is. Misschien word je rond je 15e serieuzer of besef je dat je échte feedback wil en niet die softe kritiek van vrienden/familie. Of de schrijfkriebels komen bij velen pas op die leeftijd écht op.

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar er zitten hier ook middelbare dames, hoor! Deze oude dame heet jou in ieder geval van Harte Welkom!
Ook bedankt ! Geen zorgen hoor, ik denk niet dat ''de jongeren'' het hele forum over zullen nemen. Ik ben voorlopig niet van plan om te stoppen met ademhalen dus ik denk dat ik inderdaad vanzelf wel zestien wordt. Gelukkig hoef ik daar voor niets speciaals te doen!
Dit soort gesprekken voer ik daarom liever niet in een topic dat bijna iedereen leest, dan voel ik me zo kinds.
Ik weet niet hoeveel mensen er van onze leeftijd zijn maar ik voel me nu al een beetje kinds :)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Even uit mijn hoofd: - KEVIN (die zie je vanzelf wel, die komt iedereen vriendelijk begroeten), hij is 14 meen ik. - Celeste (al heel lang niet meer gezien, zij is 16 of inmiddels 17) - Spirit die zich hier maanden na mij aanmeldde en nu al meer berichten geplaatst heeft. Zij is écht supergoed en ik beschouw haar dan ook als mijn grootste concurrent op het gebied van Fantasy, zij is net 16. - ... ongetwijfeld nog heel veel anderen, maar dat ik hun naam niet ken, zegt al genoeg over hoe actief ze hier zijn. Soms voel ik me echt een kind tussen de volwassen gesprekken op AMK. Gelukkig worden we gerespecteerd door de meesten en geven ze (hoop ik) feedback die ze ook zouden geven aan iemand die tien jaar ouder is. We hebben onze leeftijd ook moeten verdedigen bij discussies, maar als je dan ziet hoe bepaalde leden je bijvallen, dan geeft dat een heel goed gevoel.

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je veel meer kunt leren van mensen die ouder zijn dan ons, zij hebben veel meer ervaring !
Dat weet ik niet. Wat ik leer van mensen die jonger zijn dan mij is dat ik doorgaans mijn taal een beetje aan moet passen en dat ik beter op mijn woorden moet letten. Als ik met mensen schrijf/praat die ouder dan mij zijn, ben ik soms geneigd woorden te gebruiken die ingewikkeld zijn en die ik zo vaak gebruik dat ik moet uitkijken dat ik op een gegeven moment niet meer kan uitleggen wat deze betekenen. Van kinderen leer ik meer te denken in termen van 'leuk' en 'niet leuk'. Ze zeggen ook wel eens: 'De waarheid komt uit een kindermond' en ook dit citaat van Picasso zit vol waarheid: "Ieder kind is een kunstenaar. De moeilijkheid is er een te blijven als je groot wordt." (Ik wil niet zeggen dat dit geldt voor alle mensen die jonger zijn dan mij. Sterker nog: er zijn zelfs jongeren die volwassener zijn. Bovenstaande is voornamelijk geschreven vanuit mijn belevenis)

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat weet ik niet. Wat ik leer van mensen die jonger zijn dan mij is dat ik doorgaans mijn taal een beetje aan moet passen en dat ik beter op mijn woorden moet letten.
Dan leren we allemaal wat van elkaar =)