Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

JanJR - vanaf nu buitenstaander

Morgen allen, Vanaf heden 'ben ik een buitenstaander'. Via deze weg dat jullie het weten. Groet,

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vond JanJR toch echt gezelliger klinken...
Dat mag, ik vind buitenstaander beter. Elke keer als ik het zie weet ik waar ik voor mezelf aan toe ben. Geen grote verhalen. Kort en bondig. Lekker makkelijk. Het geeft ook mijn gedachtegang weer!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom dan, buitenstaander ;) Al vind ik de naam niet passen bij de positie die je op SOL inneemt, want ik zie jou hier totaal niet als buitenstaander. Maar ik neem aan dat die naam niet gekozen is met het oog op SOL alleen...
Elke keer als ik het zie weet ik waar ik voor mezelf aan toe ben.
Waarom zou je jezelf eraan moeten herinneren een 'buitenstaander' te zijn. Je plakt jezelf daarmee een etiket op dat, kan ik me zo voorstellen, niet prettig aanvoelt. Daarbij lijkt het me dat als je jezelf zo gaat benoemen het ook (steeds meer) zo gaat voelen? Self fullfilling prophecy?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom dan, buitenstaander ;) Al vind ik de naam niet passen bij de positie die je op SOL inneemt, want ik zie jou hier totaal niet als buitenstaander. Maar ik neem aan dat die naam niet gekozen is met het oog op SOL alleen...
Elke keer als ik het zie weet ik waar ik voor mezelf aan toe ben.
Waarom zou je jezelf eraan moeten herinneren een 'buitenstaander' te zijn. Je plakt jezelf daarmee een etiket op dat, kan ik me zo voorstellen, niet prettig aanvoelt. Daarbij lijkt het me dat als je jezelf zo gaat benoemen het ook (steeds meer) zo gaat voelen? Self fullfilling prophecy?
Het is meer anders bekeken. Je hebt eenlingen Kluizenaars Excentriekelingen Buitenbeentjes Individuen Eenling wil ik mezelf nog niet noemen. Ik heb wel altijd mensen om me heen. Bepaalde personen trekken naar me toe of ik het nou wil of niet. Dus ben dan eenling af Kluizenaar ben ik nog niet. Een excentriekeling ben ik wel maar dan in bepaalde opzichten. In mijn ideeën. Niet in mijn klerenstijl, dus ben dat dan ook niet 100%. Een buitenbeentje ben ik ook niet honderd procent Er is een groepje mensen waarmee ik om ga. Mensen zeggen dat ik er bij hoor terwijl het niet zo voelt. Individu. Dat ben ik zeker, maar iedereen is een individu. Een buitenstaander is iemand die er niet bij hoort en dit ook zo werkelijk voelt. Terwijl anderen het niet zo hoeven te zien. Terwijl het anderen niet zo doet voor komen. Maar ik dit zelf wel als gevoel kan hebben. Anders gezien is de buitenstaander iemand die er buiten staat. Alles van een afstandje in de gaten houd en zo overal op in kan springen. Op die manier iemand tot hulp kan komen. Niet alleen anderen maar ook zichzelf. Een buitenstaander staat er buiten en kan zichzelf makkelijker afzonderen. Hij kan dus makkelijker een kluizenaar worden. Eerder afstand nemen van mensen en zo ook eerder zichzelf redden. De buitenstaander wordt nergens ingezogen. Hij staat overal los van. Laat dat nou net de doel van een buitenstaander kunnen zijn. Mijn doel. Ik wil nergens in vast gezogen worden. Kortom, een woord die me erg aanspreekt. Net als het woord kluizenaar. Hoewel ik best wel met dat woord vergeleken wil worden. Ben ik het niet. Dan zou het dus een leugen zijn. Daarvan houd ik niet. Daarom dus maar deze naam! Dan vind ik buitenstaander toch een mooi iets. Een buitenstaander is ook iemand die als leek beschouwt kan worden. Want wat weet ik nou af van het schrijven? Je bent nooit oud genoeg om te leren. Dus een leek blijf je altijd. Misschien een leek met de maximale kennis. De kennis op de minimale manier als er nieuwe ontwikkelingen zijn. Mensen verwachten altijd dat de autist zich aanpast aan de omgeving. Want anderen houden er niet rekening mee. Dit is letterlijk nog tegen mij gezegd. Ze kunnen het wel accepteren maar er geen rekening mee houden. Nee? Dan ben ik gewoon vanaf nu voor iedereen een buitenstaander. Lekker makkelijk!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
dag JanJR, die mij zo goed hielp. Welkom Buitenstaander. Je hoort er toch bij. :{}
Asje! Kleine moeite.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt je gedachtengang mooi uitgelegd Buitenstaander. Ik begrijp wat je zegt :) . Waarschijnlijk moet ik vooral mezelf even over de drempel heen gooien om jou zo te noemen. Maar dat zegt meer over mijn gevoel en over hoe ik naar je kijk. Als dit is hoe jij het voelt en ziet, en als jij zo genoemd wil worden dan stap ik daar uiteraard over heen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gaat niet om die ander. Het gaat om mij. Uiteidenlijk ook weer om de ander. Zodat ik makkelijker de benaderen ben. Hoewel dit op zijn hoogst ook weer voor mezelf betekent. Ach, ik blijf gewoon Jan. Daar verandert niets aan. Het is meer een idee. Net als meer hier. Ik ken mezelf eerder een 'stempel' toe.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Een buitenstaander is iemand die er niet bij hoort en dit ook zo werkelijk voelt. Terwijl anderen het niet zo hoeven te zien. Terwijl het anderen niet zo doet voor komen. Maar ik dit zelf wel als gevoel kan hebben. Anders gezien is de buitenstaander iemand die er buiten staat. Alles van een afstandje in de gaten houd en zo overal op in kan springen. Op die manier iemand tot hulp kan komen. Niet alleen anderen maar ook zichzelf. Een buitenstaander staat er buiten en kan zichzelf makkelijker afzonderen. Hij kan dus makkelijker een kluizenaar worden. Eerder afstand nemen van mensen en zo ook eerder zichzelf redden. De buitenstaander wordt nergens ingezogen. Hij staat overal los van. Laat dat nou net de doel van een buitenstaander kunnen zijn. Mijn doel. Ik wil nergens in vast gezogen worden. Kortom, een woord die me erg aanspreekt.
Oké, Buitenstaander. Als je de wereld zó bekijkt, dan klopt je naam. Zolang je je maar niet buitengesloten voelt.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
JanJR, ik begrijp er werkelijk helemaal niets van. Je reageert de laatste maanden hier het meeste van allemaal en door je stijl ben je ook heel erg herkenbaar en iedereen houdt (een beetje) van jou. Ja, zelfs ik. En dan ga je je ineens Buitenstaander noemen. Alsof je te ver bent gegaan met het mensen naar je toe trekken. Dat dit een soort bouwen van een muur om je heen is. Maar goed, van mij mag je Buitenstaander heten.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is meer voor mezelf. Er verandert niets wezenlijks. Het is voor mij duidelijk. Zo kan ik mijn eigen denken verklaren. Een ander hoeft dit niet te snappen. Ik wilde alleen duidelijk maken dat ik vanaf zo heet!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buitenstaander, als je dit zo wilt, dan moet je dat doen. Het doet mij ook een beetje denken aan een waarnemer willen zijn. Onafhankelijk kunnen kijken en af en toe iets zinnigs toevoegen. (Maar iets willen zijn betekent niet altijd dat je het ook bent, wel dat je het kunt worden. Soms is zo´n verandering dan een goed begin. Ik kan niet beoordelen in hoeverre dat bij jou van toepassing is) Eh, nou ja, da´s de vierde naamsverandering hier in korte tijd!

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oke, buitenstaander. Even wennen maar zal vast goed komen. Als je maar gezellig mee blijft reageren.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buitenstaander, als je dit zo wilt, dan moet je dat doen. Het doet mij ook een beetje denken aan een waarnemer willen zijn. Onafhankelijk kunnen kijken en af en toe iets zinnigs toevoegen. (Maar iets willen zijn betekent niet altijd dat je het ook bent, wel dat je het kunt worden. Soms is zo´n verandering dan een goed begin. Ik kan niet beoordelen in hoeverre dat bij jou van toepassing is) Eh, nou ja, da´s de vierde naamsverandering hier in korte tijd!
Jij hebt het goed in de gaten Anouk. Inderdaad alles meer waarnemen op een afstandje. In het dagelijkse leven wil ik zo ook een beetje gaan kijken.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
en iedereen houdt (een beetje) van jou. Ja, zelfs ik.
:lol: over zelfkennis gesproken!!! Leuke reactie, Eigen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hej Buitenstaander, goed dat je het even laat weten!
Okay Esther!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Buitenstaander schreef: Daarom dus maar deze naam! Dan vind ik buitenstaander toch een mooi iets.
Als je het zo ervaart, moet je dat doen. Ik moet er even aan wennen, maar het gaat inderdaad niet om mij, het gaat erom of het voor jou goed voelt.
Mensen verwachten altijd dat de autist zich aanpast aan de omgeving. Want anderen houden er niet rekening mee. Dit is letterlijk nog tegen mij gezegd. Ze kunnen het wel accepteren maar er geen rekening mee houden. Nee? Dan ben ik gewoon vanaf nu voor iedereen een buitenstaander. Lekker makkelijk
Ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt dat ik dit zeg, misschien zit ik er wel naast, maar ik heb het gevoel dat je naamsverandering een reactie is op iets wat er gebeurd is. Weet je zeker dat je als reactie hierop niet een beetje te impulsief je naam veranderd hebt?' (niet dat dit erg is, hoor, ik vroeg het me gewoon af.) Ik zie je in ieder geval, net als veel anderen hier, niet als een buitenstaander en ik hoop dat je verder gewoon jezelf blijft op dit forum. Zoals ik al zei, als jij blij bent met je nieuwe naam dan is het goed.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat ben je bij tijden ook een klojo, buitenstaander. Alle mensen zijn buitenstaanders. Ooit weleens iemand in zichzelf zien staan? :confused:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je er inmiddels spijt van hebt om jezelf zo te noemen, Buitenstaander. Ik weet dat je mijn opmerkingen niet mag, maar verder heb ik veel gevoel voor en kennis van mensen. Het doet mij pijn dat je jezelf zo bent gaan noemen. Deze naamsverandering is niet goed.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Buitenstaander, als je dit zo wilt, dan moet je dat doen. Het doet mij ook een beetje denken aan een waarnemer willen zijn. Onafhankelijk kunnen kijken en af en toe iets zinnigs toevoegen. (Maar iets willen zijn betekent niet altijd dat je het ook bent, wel dat je het kunt worden. Soms is zo´n verandering dan een goed begin. Ik kan niet beoordelen in hoeverre dat bij jou van toepassing is) Eh, nou ja, da´s de vierde naamsverandering hier in korte tijd!
Jij hebt het goed in de gaten Anouk. Inderdaad alles meer waarnemen op een afstandje. In het dagelijkse leven wil ik zo ook een beetje gaan kijken.
Hou oud ben jij eigenlijk, Jan? Dat vraag ik me af omdat je nog zo...zoekende lijkt.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ lapin: ik ben blij met deze naam. het is een bewuste keus. @ tja: ik ben inderdaad een klojo. maar het heeft niets ermee te maken dat ik jullie dwars wil zitten. het is hoe ik mezelf zie. dan is dit ook meteen voor een ander duidelijk. dit woord spreekt boekdelen, dat vind ik nou juist mooi. @ eigen: jou opmerkingen ben ik alweer een beetje vergeten. als je me er niet aan had herinnert dan was het klaar. @ daantie: ik ben net 23. de reden is - dat ik zo zoekende ben - is dat alles wat ik had opgebouwd in vijf jaar tijd weg is. ik heb gestudeerd en heb alle opleidingen in mijn vakgebied op het MBO niveau behaalt. hiervoor heb ik hard moeten knokken. deels had ik ook mbo 4 afgerond. bepaalde lesstof was zelfs van het HBO. in ieder geval in die vijf jaar ben ik ook in de praktijk terecht gekomen. toen ik van school afkwam ging ik echt helemaal de praktijk in. In die periode van mijn werkverleden heb ik zelfs al mogen werken als leidinggevende, maar dit ging na een maand fout. Een bedrijf moest opnieuw een doorstart krijgen. Hier begon ik mee, ik had de wind er behoorlijk onder en binnen drie maanden had het klaar kunnen zijn. Ook bij mijn andere werkgevers bleef ik tegen problemen aanlopen waar ik in mijn verleden ook tegen aanliep. een heel lang verhaal kort gemaakt, ik werd depressief (toen pas echt hevig). drie kwart jaar zat ik met mezelf aan de afgrond. terwijl ik aan de afgrond zat, werkte ik nog gewoon en ook in mijn werk maakte ik veel dingen mee. mijn leven krijgt vorm, met hard vechten. na twee jaar in geestelijke gezondheidszorg te hebben gezeten kreeg ik de diagnose - vorig jaar in november - van Asperger.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat je er inmiddels spijt van hebt om jezelf zo te noemen, Buitenstaander. Ik weet dat je mijn opmerkingen niet mag, maar verder heb ik veel gevoel voor en kennis van mensen. Het doet mij pijn dat je jezelf zo bent gaan noemen. Deze naamsverandering is niet goed.
Misschien heb je het dit keer dan bij het verkeerde eind. Het is niet zomaar in een opwelling geweest. Eerder was het een bewuste keus! Er zijn diverse factoren. Trek je het niet aan. Voor mij is het een voorbode tot iets nieuws! Neem er eentje op! Proost!

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat je geen JanR meer heet :( met dezelfde foto. Ik zit nog niets eens zo lang op het forum, maar ik was altijd benieuwd naar de bijzondere opmerkingen die je nou weer ging maken of je (stiekem een heel klein beetje amusante) gemopper over je "tegenslag van de dag" (zo noem ik het, ook weer stiekem). In ieder geval heb ik dik respect voor je inzet en sluit me aan bij de rest: ga gewoon weer terug naar JanR. Buitenstaander klinkt zo afstandelijk en droevig, saboteer jezelf niet zo!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jammer dat je geen JanR meer heet :( met dezelfde foto. Ik zit nog niets eens zo lang op het forum, maar ik was altijd benieuwd naar de bijzondere opmerkingen die je nou weer ging maken of je (stiekem een heel klein beetje amusante) gemopper over je "tegenslag van de dag" (zo noem ik het, ook weer stiekem). In ieder geval heb ik dik respect voor je inzet en sluit me aan bij de rest: ga gewoon weer terug naar JanR. Buitenstaander klinkt zo afstandelijk en droevig, saboteer jezelf niet zo!
Je hoeft niets met dit woord te doen. Het is alleen mijn nieuwe naam. Hier ben ik blij mee. Ik saborteer mezelf helemaal niet!