Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

De terugkeer van ... SgtPepper

Vandaag stelde ik mijn vriendin de vraag. Zou ik, volgens jou, schrijver kunnen worden? Haar antwoord was eenvoudig: "Ja, maar dan moet je er wel meer mee bezig zijn." En daarmee ben ik nu hier... opnieuw. Want voor dat het forum was zoals het nu is, zat ik hier al. Eigenlijk weet ik al jaren dat het schrijven iets voor mij is. Mijn vader schreef zelf verhalen voor kinderprogramma's en ikzelf? Ik keek naar de programma's en opende 's avonds zijn grote kaft met daarin de scenario's. Heerlijk vond ik dat al die letters op dat papier en zoveel verschillende verhalen. Zelf schrijf ik nog nu en dan eens iets. Onlangs volgde ik de cursus Kinderboeken schrijven en illustreren bij Wisper te Leuven. Een tijd daarvoor volgde ik nog bij Jolien Janzing een cursus roman schrijven. Maar zelf ben ik soms nog veel te onzeker om te gaan schrijven. Bang voor de teleurstelling, maar toch kriebelt het soms... Ondertussen ben ik 21 jaar geworden! Nog steeds een student die misschien binnenkort opvoeder is. Daarnaast heb ik een zwak voor thrillers en kinderboeken ;-) Ooit hoop ik een boek uit te brengen, al zal dat vermoedelijk vooral hoop zijn :-)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Sgtpepper, jij bent inderdaad al heel lang lid. Leuk dat je je weer meldt. Wat wonderlijk dat je je soms zo onzeker voelt, of komt dat juist omdat je vader hier zo mee bezig was? Ik hoop dat je de angst voor teleurstelling overwint! Laat maar kriebelen... :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom terug, sergeant Pepper. Er zal in die (bijna) vier jaren van afwezigheid op dit forum vast veel gebeurd zijn? Wel prettig dat jij in elk geval je oude legerkloffie weer hebt aangetrokken in plaats van een gloednieuw kostuum. Misschien wel aardig om jezelf in het voorsteltopic een beetje voor te stellen, want 99% van de aanwezigen hier waren in 2006 nog niet actief op SOL.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Even mijn beginpost wat aangepast ;-) Wel ik ben hier nu gekomen in de hoop mijn angst te overwinnen. Te leren van jullie en mezelf weer meer te doen schrijven :-)

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
SgtPepper, welkom terug hier. Ik herken het wel die onzekerheid, ik heb er ook last. Ik hoop dat je hier over je angst heen komt en dat je hier veel leert.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Há, SgtPepper, welkom terug. Je was destijds toch al bezig met het een en ander? Heb je daar verder nog wat mee gedaan?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom terug SgtPepper! Ik dacht al toen ik je post in Alleen Maar Kletsen zag, die naam ken ik nog :) Edit: o ja, toen heette ik nog Aart.

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel, mijn schrijven is eigenlijk stilgevallen! Maar ik voet wel regelmatig weer kriebelen :-) De ideetjes die ik toen had bestaan nu niet echt meer, jammer genoeg...

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als je die ideetjes nu niet meer hebt, wat kriebelt er dan zo bij je? Ik denk dat als het schrijven echt in jouw bloed zit, die ideetjes vast wel wel weer komen opborrelen. Je kunt ze nu in elk geval vrijelijk toelaten en ermee experimenteren. Gun jezelf de tijd en de ruimte om te ontdekken of je dit echt leuk vind of dat het (jaren terug) vanuit een soort van vanzelfsprekendheid is ontstaan (mijn vader kon het immers, dus ik moet het ook kunnen). Dat laatste is goed mogelijk, maar zeker geen vast gegeven. Veel succes en laat ons tzt maar eens wat lezen op het proefleesgedeelte van dit forum.

Lid sinds

13 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo SgtPepper, en welkom terug. Over die ideeën zou ik me geen zorgen maken; je schreef dat je binnenkort misschien opvoeder (vader?) wordt. Volgens mij kun je daar straks boeken over volschrijven. ;)

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wel om eerlijk te zijn heb ik wel altijd ideeen hoor. Zowel voor een kinderboek als voor een toneel/roman. Dusja :-) ik moet er alleen nog iets mee doen hehe

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Sgt. Pepper, terug op Sol! En het is logisch dat die ideetjes er niet meer zijn. Je bent in de tussentijd toch veranderd? Dan veranderen ideeen met je mee. ;) Veel plezier met schrijven!

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is frustrerend dat ik maar niet opnieuw in gang kom. En als mensen mij vragen wat wil jij worden beantwoord ik nog steeds vastberaden: schrijver. Misschien heb ik het toch niet in me.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik kan me je frustratie wel voorstellen. Is het omdat je te hoge eisen aan jezelf stelt, zodat je prille ideetjes elke keer in de kiem gesmoord worden? Of ontbreken de ideeën om aan de slag te gaan? Misschien is het een idee om aan schrijfwedstrijden te gaan meedoen, zodat je weer schrijfaders weer open gaan staan. Andere SOL-lers in levende lijve ontmoeten (de eerstvolgende meeting is op 5 maart in Den Haag) wil ook wel eens wonderen verrichten voor motivatie en stimulans. Kom op, SgtPepper :thumbsup:

Lid sinds

17 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik heb daarnet een van ideetjes van jaren terug doorlezen... Naar aanleiding van een tekeningetje en een tekstje in mijn idee boekje dat ik vanonder het stof heb gehaald. En het is gewoon lastig dat ik er maar niet verder mee kan... Daarnaast heb ik "een man in mijn hoofd wonen". Eigenlijk een personage dus en een zin waarmee alles zou moeten beginnen. Maar daar stopt het dan ook meteen en dat vind ik bijzonder lastig. Maar bedankt voor je advies. Al zal ik bijzonder gefrustreerd geraken wanneer ik geen prijzen zal winnen haha. Ik ben nogal streng voor mezelf bij momenten.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Aha, bij momenten dus ook niet. Dan is er nog hoop. Smijt die man uit je hoofd en begin gewoon een verhaal met een vrouw. Mannen kun je altijd later nog een rol geven. Vinden ze niet erg, als ze maar mee mogen doen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, voor mij ben jij nieuw, hoor! Dus ik wilde gewoon alleen maar zeggen: I hope you will enjoy the show... hetgeen me wel een toepasselijk soort 'welkom' lijkt.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een onzeker sergeant vroeg aan zijn rechterhand de vraag van zijn leven welk antwoord kon zij geven stop wat peper in de reet en maak je wens compleet Welkom!

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven blijft altijd onzeker, doe ik het wel goed?, kraken ze mij niet genadeloos af op de onzin die ik serieus probeer te schrijven? Vlinders in de buik! Net alsof je op je eerste afspraakje gaat met een leuk meisje. Ach!, heb je dat al overleefd? Erger kan het nooit worden! Saluut....

Lid sinds

13 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Elk idee is goed, misschien de slechtste wel het ergst. Je kunt alleen leren als je iets doet (het liefste iets 'fouts', daar leer je het meeste van), dus elk woord dat je opschrijft is pure winst. Gewoon doen!