Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Lapin stelt zich voor

Hallo allemaal, Ik lees al een tijdje mee op het forum maar vond het best eng om me daadwerkelijk aan te melden. Toch maar besloten om het gewoon te doen omdat ik de site erg inspirerend en leerzaam vind. Ik ben een vrouw van 34, ik houd al van kinds af aan erg van lezen en schrijven. Ik heb tot nu toe vooral verhalen en af en toe gedichten geschreven wel met af en toe kortere of langere periodes er tussen dat ik niet schreef. Tijdens mijn studie heb ik een schrijfcursus gedaan en een tijdje bij een schrijfgroepje gezeten. Sinds een tijdje ben ik bezig met mijn eerste roman waarmee ik al heel lang in mijn hoofd liep. Ik kwam er echter niet toe om er daadwerkelijk aan te beginnen. Wel had ik al een map aantekening liggen die maar bleef groeien. Het echte schrijven bleef ik echter maar uitstellen door maar weer eens een schrijfboek te lezen of voor de zoveelste keer mijn verhaallijnen e.d. uit werken. Uiteindelijk ben ik toch maar begonnen met het echte schrijven met het idee dat het een eerste versie is waaraan ik nog zoveel kan schaven en veranderen als ik wil. Nu ik aan het schrijven ben merk ik dat ik steeds meer ideeen krijg, waardoor mijn verhaallijnen en personages steeds meer 'kleur' krijgen en het steeds leuker wordt om verder te schrijven al heb ik af en toe ook dagen dat ik denk dit wordt helemaal niets. Het blijft een beetje magisch, soms loop ik over van de ideeen en weet ik niet eens waar ze allemaal vandaan komen en de andere keer zit ik een beetje vast en slaat de onzekerheid weer toe.

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Lapin. Geeft het jou ook niet een heerlijk gevoel dat je nu ook echt daadwerkelijk bezig bent met het schrijven van het verhaal dat al zo lang in jouw hoofd leeft?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja inderdaad, ik vind het geweldig om te zien dat het steeds meer groeit en het werkt ook erg motiverend. Ik vraag me dan ook af waarom ik niet eerder gewoon begonnen ben (koudwatervrees). Maar die lange tijd nadenken is zeker niet voor niets geweest. Zo heeft het verhaal in mijn hoofd wel kunnen rijpen.

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lapin, welkom en ik weet precies wat je bedoelt met dat uitstelgedrag! Verleidelijk om steeds te blijven hangen in de voorbereiding. :) Goed dat je nu echt bezig bent en leuk dat je de magie ervan benoemt, net als jij geniet ik daarvan....

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Lapin, Met het koudewatervrees zit je helemaal goed hier. Het is een warm bad. Van harte welkom en veel plezier.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie hartelijke welkom. Wat een leuke reacties allemaal, zeg. Fijn dat meer mensen mijn uitstelgedrag en koudwatervrees herkennen. Ik vroeg me af wat jullie doen om hier mee om te gaan. Ik probeer wel iedere dag te schrijven en pas sinds kort ook de 'minimaal 300 woorden per dag' truc toe die ik hier op het forum las. Werkt voor mij wel, vooral nu ik met ywriter werk. Erg handig dat het aantal woorden automatisch wordt bijgehouden. Vaak schrijf ik als ik eenmaal bezig ben veel meer dan 300 woorden alleen het moet niet een doel op zich worden om alleen maar zoveel mogelijk woorden te produceren is mijn ervaring.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Lapin! Je schreef in een ander topic:
ik heb de lerarenopleiding gedaan alleen was voor de klas staan niks voor mij dus ben ik daarna pedagogiek gaan studeren.
Kan je daar wat meer over vertellen?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Tijdens mijn studie merkte ik dat orde houden e.d. me niet echt goed afgingen, waarschijnlijk ook doordat ik er nog niet echt aan toe was onder andere door onzekerheid en mijn eigen jonge leeftijd. Het leek me wel heel leuk om met kinderen te werken en ben daarom pedagogiek gaan doen ook omdat dit een stuk breder is dan alleen het onderwijs en (ontwikkelings)psychologie en onderwijskunde boeiden me ook erg. Door mijn vooropleiding kon ik de verkorte opleiding doen en ook nog even student blijven, vandaar.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, en ik ga het niet proberen ook. Wat dat betreft heb ik wel geleerd van mijn ervaring.(en als ik me niet aan mijn woord houd mag je me er best op wijzen) Mijn intentie is om Lapin zoveel mogelijk vrij te laten om te antwoorden wat zij wilt (als zij dat wilt). Is dat fair enough?

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Tuurlijk. Maar als iemand al op zijn profiel niet veel zegt en in de voorstelronde ook niet, zie ik geen aanmoediging om persoonlijke vragen te stellen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind het helemaal niet erg om wat meer te vertellen over mezelf (sorry dat dit zo overkwam in mijn eerste berichtje). Ik vind het alleen altijd best lastig, jezelf voorstellen op een forum, wist ook niet zo goed wat ik precies moest schrijven vooral ervaringen en bezigheden met betrekking tot schrijven of meer andere dingen over jezelf. Toen had ik me ook nog niet gerealiseerd dat dit deel van het forum alleen zichtbaar is voor leden. In het verleden heb ik wat slechte ervaringen opgedaan op fora vandaar dat ik in mijn eerste berichtje misschien ook wat voorzichtig was. (Ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen). Heb inmiddels gemerkt dat er over het algemeen een goede sfeer hangt hier, dus ik wil best wat meer vertellen. Ik vind het immers ook leuk om jullie beter te leren kennen. Hierbij dus een nieuwe poging. Ik ben een vrouw van 34, ik woon samen met mijn poes die vaak naast me ligt als ik aan het schrijven ben. Naast lezen en schrijven zijn mijn andere hobby’s onder andere breien, haken, koken en vervolgens gezellig tafelen met vrienden. Ik hou erg van wandelen en lekker in de natuur zijn omdat dit me een ontzettend vrij gevoel geeft en lekker door de stad slenteren op zoek naar leuke of bijzondere winkeltjes. Verder vind ik bijna alles leuk wat met kleding te maken heeft en ben sinds kort aan het leren naaien. Wat ik wil worden? Goede vraag, schrijfster ;). Het is een beetje lastig om als pedagoog aan het werk te komen omdat je dan eerst een BIG registratie moet halen dit is nogal kostbaar en er zijn ook maar een beperkt aantal plekken. Misschien lukt het me in de toekomst pedagogisch medewerker te worden bijvoorbeeld op een (medisch) kinderdagverblijf of school voor speciaal onderwijs. Het lijkt me namelijk het leukst om met jongere kinderen te werken. Verder lijkt het me geweldig om een breiwinkeltje te beginnen (maar ja doe dat maar eens). Vraag verder gerust wat je wil weten.

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Namens mij ook van harte welkom op dit forum. Mijn droom is om een boekwinkeltje te beginnen, maar ik ben bang dat ik dan geen afstand kan doen van al die boeken.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nogmaals bedankt voor jullie welkom. Een boekwinkeltje lijkt me ook erg leuk, maar ja je kan niet alles. Afstand doen van boeken lijkt me ook lastig. Waarschijnlijk zou ik ook de helft zelf willen houden.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lapin, Als je in een boekenwinkel wil werken, dan moet je ook (een beetje) commercieël zijn. Je werkt dan namelijk in de detailhandel. Even een testje: wat doe je als iemand twijfelt tussen de goedkope editie van een boek of de hardcover versie (Het boek is bedoeld om mee te nemen op vakantie)

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom lapin, Gun jezelf de tijd om te worden wat je wilt. Leuke hobby's heb je. Ik heb zelf ook veel creatieve dingen gedaan, maar naast het schrijven kost dat allemaal veel tijd, dus beperk ik me nu tot schrijven en af en toe iets breien (en dat lukt aardig, als ik maar uit de buurt van stoffenmarkten blijf :D ) Kan je iets meer vertellen over die roman waar je nu aan werkt?

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nogmaals bedankt allemaal. Help, ik weet niet of ik zo commercieël ben. Het ligt er denk ik ook een beetje aan wat voor boek het is. Waarschijnlijk is het de bedoeling dat ik nu de hardcover versie kies, aan de andere kant als die persoon de goedkopere versie kiest omdat diegene dan een paar boeken kan kopen is hier ook wat voor te zeggen. Ik zou het dus per persoon aftasten. Ben nu wel benieuwd wat jij zou aanraden.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Zjaan, Het kost inderdaad wel tijd maar ik vind het heerlijk om te breien of te haken voor de tv of in de trein en het is nogal verslavend. Tegelijkertijd kan ik tijdens het breien ook lekker over mijn boek nadenken vooral bij niet te ingewikkelde patronen. Mijn zus heeft net een kindje gekregen dus ik brei op het moment vooral sokjes, slofjes en vestjes dus dat gaat lekker snel. Leuk dat je ook breit. Ik was al bang om een beetje als een 'tuttebel' over te komen met mijn hobby's Heel in het kort gaat mijn roman over een vriendengroep die elkaar kennen van hun studie. In de loop van het verhaal blijkt dat ze één van de vrienden helemaal niet zo goed blijken te kennen als ze dachten. Na de dood van deze vriend probeert de hoofdpersoon te achterhalen wie hij werkelijk was.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Breien is net als de mode, als je maar lang genoeg volhoud, dan raakt het vanzelf weer 'in'. Baby- en kinderkleertjes zijn inderdaad makkelijk, lekker snel klaar. Ben nu met een vest voor mezelf bezig, en dat is wat meer werk. Het onderwerp van je roman spreekt me wel aan. Mogelijkheden genoeg om karakters uit te werken enzo. Wel moeilijk, maar een kwestie van volhouden (en veel rondsnuffelen in de duizenden topics op dit forum). Succes.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik ben inderdaad druk aan het snuffelen en het is inderdaad een lastig onderwerp daardoor bleef ik denk ik zolang hangen in de voorbereiding maar heb nu besloten dat het er nu echt van moet komen. En ik ben erg blij met de informatie op dit forum erg leerzaam en nuttig. Leuk dat het onderwerp je aanspreekt. Een vest voor jezelf is inderdaad een stuk meer werk maar geeft wel veel voldoening als het af is, vind ik altijd. Ik heb nog een vestje liggen voor mezelf dat half af is maar ik hou het nu geloof ik even bij babykleertjes en schrijven en op dit forum zitten dus. Al kom ik nog niet echt tot het posten in andere topics maar ik moet denk ik nog even wennen en dan zal dat ook wel komen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijven gaat net als breien: woord voor woord (of steek voor steek). Te lang in research blijven steken is een valkuil die ik goed herken. Ik schrijf aan een historische roman en als ik niet oppas dan blijf ik dingen onderzoeken in plaats van schrijven. Dat is gewoon een soort uitstelgedrag, met daarbij het excuus dat het écht nuttig kan zijn (met nadruk op KAN). ;)

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad, heel herkenbaar. Mag ik vragen waar je historische roman over gaat of is dit al ergens aan de orde geweest op het forum?

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Er is nog geen boekpresentatie van, want zover ben ik nog niet. Het verhaal speelt zich af in Toulouse, Frankrijk, halverwege de 16e eeuw. Het draait om de belevenissen van de dochter van een rijke handelsman, die verstrikt raakt tussen geld, familiebanden en religie (het was rond het begin van de godsdienstoorlogen tussen katholieken en protestanten in de regio). Ik heb zelfs een paar maanden in Toulouse gewoond en ben nu ongeveer op de helft van de eerste versie. Via de links in mijn onderschriften kan je vast meer te weten komen, als je wilt.