Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Even voorstellen - Aileen

Hoi allemaal, Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op deze site, maar nu stel ik me ook maar eventjes voor: Ik ben Aileen (niet mijn echte naam). Ik ben dertien jaar en zit in de tweede klas van het gymnasium. Op mijn negende ben ik begonnen met schrijven, geïnspireerd door een tekenfilm. Van alle kanten kreeg ik toen leuke reacties, hoewel mijn niveau toen wel erg laag was. Desalniettemin hebben die reacties me gemotiveerd verder te gaan met schrijven. Mijn grootste probleem is echter dat ik vaak geen inspiratie heb. Ik beperk mezelf misschien wel erg, want ik wil specifiek in het genre fantasy schrijven en ik vind mijn verhalen vaak te doorsnee (de grote verhaallijnen zijn vaak terug te vinden in andere boeken) of ik stop na een paar bladzijdes te schrijven, omdat ik het verhaal (en soms het taalgebruik) toch te kinderachtig vind. Daarom heb ik me aangemeld op dit forum. Ik ben er van overtuigd dat ik hier goede tips zal krijgen en dat mensen hier eerlijk hun mening over het verhaal geven, wat mensen in mijn omgeving vaak moeilijk vinden. Nou, ik ga weer even verder kijken op de site!

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Aileen. In je voorstelbericht is in elk geval niets kinderachtigs te vinden. Wellicht stel je te hoge eisen aan jezelf. Je hoeft niet gelijk een een Lord of The Rings of Harry Potter te schrijven. :) Ik zou het leuk vinden als je binnenkort een stukje van een van je verhalen bij Proeflezen zou willen plaatsen. Heel veel plezier met rondneuzen op deze site. :)

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Aileen. Ik hoop dat dit forum je inspireert en leert. Kijk bijvoorbeeld bij het onderwerp "X woorden per dag schrijven". Misschien dat je daardoor makkelijker schrijft. Veel schrijfplezier.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Jullie zijn hier wel van het snelle reageren, haha. Dat is erg leuk! @ Via: ik ben inderdaad wel kritisch tegenover mezelf, maar het is moeilijk daar iets aan te doen. Een goede leerschool :). Ik zal zeker binnenkort een stukje op proeflezen zetten, maar ik zou op dit moment niet weten welk stukje, omdat ik nu weer ben begonnen met een verhaal, maar dat is zelfs in mijn hoofd nog niet af. Daar zullen we dus op moeten wachten. Een stuk van een oud verhaal is niet zo leuk, want daar ga ik waarschijnlijk toch niet mee verder... @ Celeste: bedankt ;) @ Ellabella: ik zal er een kijkje nemen, maar ik kan nu al vertellen dat ik daar waarschijnlijk niet zo gedisciplineerd in zal zijn... Wel bedankt voor de tip! @ Kate. s: ook bedankt!

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, bedankt! De rest van de dag een liedje in mijn hoofd wat er niet uit zal willen. Come on, Aileen, zou ik zeggen. :rolleyes: Welkom hier! En mijn advies vwb je probleem is: Iedere dag schrijven! Ook al heb je geen inspiratie, schrijf dan op wat je die dag hebt beleefd, of zo. Bewaar dat en wie weet wordt dat ooit van onschatbare waarde. Zoniet? Dan heb je toch geoefend en wie weet, iets geleerd. Zo gaat het bij mij tenminste nog steeds.

Lid sinds

15 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Aileen, welkom! Je bevindt je hier in goed gezelschap wat betreft fantasy ;) Mocht je iets op proeflezen willen/durven plaatsen, dan lees ik het graag.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Janheij: bedankt voor je advies! Ik zal het proberen! @ AndreaClimbing: het is goed om te horen dat ik hier goed zit met het genre fantasy :). En ik zal vast wel eens wat op proeflezen plaatsen. Ik weet alleen nog niet wat en wanneer... @ Eva Laiste: Haha, mooie woorden! En jullie gaan het niet geloven: ik heb een goed verhaal bedacht! Ik ben er super blij mee! Nu ga ik het even in het kort opschrijven, voor ik het vergeet en daarna ga ik de personages uitwerken. Ik ben weer helemaal enthousiast :):):). (ik heb nu alleen geen idee wanneer ik voor de toetsen ga leren die ik maandag heb, morgen krijgen we namelijk bezoek...)

Lid sinds

14 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Aileen! Veel plezier op deze site, het is hier goed vertoeven. Ik snap dat je soms geen inspiratie hebt, heb ik ook wel eens... soms is het een kwestie van even je ogen dicht, andere dingen doen... en dan vindt de inspiratie JOU. (Alleen duurden die dichte ogen bij mij wel JAREN, dat wens ik jou niet toe :) )

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Aileen, Van harte welkom op de site. Ik ben het helemaal eens met Eva. Het is hier goed vertoeven. Soms heb je even geen inspiratie, dan komt dat echt weer terug. Laat alles dan gewoon even los. Door los te laten komt het weer terug. Let maar op. Veel plezier op de site.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Aileen, hier op het forum. Ik hoop dat het je mag helpen met schrijven en dat je er veel plezier aan zult beleven.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Bloem50: Bedankt :). Ik heb het ook wel een hele tijd losgelaten; toen had ik de "schrijverskriebels" ook niet. Maar het is inderdaad wel weer teruggekomen. En daar ben ik erg blij om! @ Thomach: Ook bedankt! @ Anoukplant: Ook bedankt! (ontzettend originele tekst...) Dit forum heeft me zeker al geholpen met schrijven en met het plezier zit het ook wel goed!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook namens mij van harte welkom op dit forum. Mijn genre is kinderverhalen fantasie. De verhalen komen op straat of in het bos op mij af. Moet je maar eens goed opletten, ze zitten achter iedere boom en struik of zelfs electriciteitshuisje.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! je bezit in ieder geval de gave om jezelf goed te presenteren. graad lees ik iets van je terug. Als je geen inspiratie hebt gewoon leren of lezen in plaats van schrijven! Succes! xsg