Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

Lauri stelt zich voor

Hallo allemaal, Mag ik me even voorstellen? Ik ben Lauri en ik schrijf al een tijdje.( zie mijn profiel). Maar niet literair. De laatste tijd komen er korte verhaaltjes voor kinderen uit mijn "pen". Ik vind dat heel verrrassend, wist niet dat ik dat kon. Sinds kort denk ik er over om een roman te schrijven. Kan ik dat wel? En vooral: durf ik dat wel? Er ligt al jaren een script klaar in mijn hoofd. Gisteren vertelde een schrijvende vriendin me over deze site en dat ze er zoveel aan heeft. Het lijkt me heel goed en leuk om ervaringen te delen met anderen, te lezen hoe anderen met zichzelf omgaan tijdens het schrijfproces. Hoef ik niet alles in m'n eentje te doen. Schrijven is toch een behoorlijk eenzame bezigheid; jij en je computer. En het niet durven laten lezen voordat je zeker weet dat het wat wordt. Dus hier ben ik dan. Een hele stap voor mij. :)

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
welkom, Laurie. Heb je profiel gelezen en vond vooral bij beroep " geen idee " erg leuk. En herkenbaar. Schrijven is doen. Ik wens je veel succes, en wie schrijft die blijft!

Lid sinds

14 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom bij dit forum. Ik zelf ben ook nieuw, maar heb al een heleboel gehad aan alle adviezen. Ik zelf schrijf ook voor kinderen en ben net met een roman begonnen. Ik zelf vind dat heel moeilijk, omdat in mijn ogen een roman ook een zekere wollige taal heeft, wat niet geheel mijn stijl is. Ik houd van korte zinnen en een statement daarmee maken. Maar het verhaal wordt fantastisch, hoop ik. Maar goed, veel plezier en ik hoop een boel van je te lezen. Groetjes Hexcaja

Lid sinds

14 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
een roman ook een zekere wollige taal :? dat snap ik niet, hexcaja. Moet je toch Bernlef eens lezen, mooie korte zinnen, duidelijk, allesbehalve wollig en zo zijn er nog velen te noemen. Ook jeugdromans. En daarbij: korte verhalen zijn soms moeilijker omdat je minder woorden gebruikt. Moet je nog beter opletten welke woorden je nodig hebt om te schrijven wat je wilt vertellen. Is wel erg off topic, geloof ik. Sorry daarvoor. Moest even reageren...

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee Lauri. Daar ben je dan! Dat is snel... Leuk om je tegen te komen op SOL (Schrijven On Line). Ik wens je hier heel veel plezier en dat je er maar veel aan mag hebben. Misschien wil je nog even je titel aanpassen, zodat we kunnen zien dat het om voorstellen gaat en jouw naam. Bijvoorbeeld: ´even voorstellen: Lauri ´ ofzo. Bovenaan kun je bij ´bewerken´ je titel veranderen.

Lid sinds

14 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Anouk, ik weet nog niet helemaal hoe dit werkt hier. Maar ik heb de titel aangepast. Leuk dat zoveel mensen mij al meteen welkom heten. Binnenkort zal ik jullie eens wat voorleggen wat ik geschreven heb.