Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

bekend? - Judywesl

heey allemaal, sommigen kennen mij al van de meeting in Haarlem. ik ben Judy, soort van zus van Waus :) ik schrijf niet echt verhalen, wel vaak gedichten. ik ben hier eigenlijk omdat de mensen hier me heel gezellig lijken :D ik ben 18 jaar en ik doe nog gewoon theoretische leerweg. ik loop stage bij een basisschool in groep 1 en het ligt in de planning om lerares te worden. voordat dit echter zover is heb ik nog een lange weg te gaan. ik woon (nog) thuis bij mijn moeder, zusje en broertje. m'n ouders zijn gescheiden en mijn vader zie ik nagenoeg nooit meer. ik heb PDD-Nos, iets waardoor ik af en toe misschien wat vreemd reageer, vat het niet verkeerd op want ik bedoel dingen altijd goed :P ehm... als je vragen hebt kun je ze stellen want ik weet niks meer te bedenken eigenlijk... groetjes Judith

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hmmm... als ik dit zo lees weten jullie al een stuk meer over mij dan ik over jullie :eek: best wel een apart idee :P

Lid sinds

17 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hmmm... als ik dit zo lees weten jullie al een stuk meer over mij dan ik over jullie :eek: best wel een apart idee :P
Maar daar komt zo verandering in, en ken je ons ook :D Al heb ik alleen nog maar via Waus van je gehoord. :thumbsup:

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Judith, welkom dan ook op het forum! Soort zus van Waus lees ik. Hoe zit dat dan? PDD-Nos? Wat is dat nu dan weer? Heb ik nog nooit van gehoord. Veel plezier hier en wie weet zien we elkaar weer bij de volgende meeting.

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Judywesl, welkom hier. Lerares worden met pdd-nos, dat lijkt me wel pittig, omdat je bijvoorbeeld minder goed zult aanvoelen hoe kinderen in hun vel steken. Ik hoop dat het je lukt!

Lid sinds

18 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Lerares worden is altijd pittig :nod: ! Gelukkig krijg je goede handreikingen in de opleiding om de kinderen beter te leren begrijpen. Want ook juffen zonder pdd nos kunnen regelmatig de originele gedachtenkronkels van de kleintjes niet volgen! Maar dat maakt die hummels nu meteen ook net zo leuk! Nu kan pdd nos zich in veel vormen uiten, ik heb natuurlijk geen idee hoe het voor jou is, Judy - zoveel heeft Waus nu ook niet vertelt :D en dat hoeft natuurlijk ook helemaal niet. Maar mijn eerste gedachte was dat je ook een enorme voorsprong zou kunnen hebben op andere juffen. In haast elke klas zitten tegenwoordig een stuk of vijf kinderen met een vleugje dit of dat, en soms wat meer dan een vleugje. En dat worden er alleen maar meer, als ik de regering mag geloven. Lijkt me heel prettig om dan een juf te hebben die dat ook begrijpt. En wat een prachtig voorbeeld voor ze! Maar een ding tegelijk; eerst deze stage maar eens! Ik heb ook stage gelopen in groep 1/2 , ik vond het helemaal super. Luidruchtig en rommelig, schattig en fluisterstil - ja, super.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Judywessl! Mogen we eens iets van je gedichten lezen bij proeflezen?

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@anouk: ik ben niet zijn officiële zus in de zin van biologisch, we beschouwen elkaar echter wel als broer en zus. PDD-Nos is een vorm van autisme. de officiële afkorting is Pervasive Developmental Disorder - Not Otherwise Specified. dit heeft bij mij te maken met het verwerken van informatie (ik moet eerst alle stukjes bij elkaar zoeken voor de hele puzzel bij mij binnenkomt) met wat gevoeliger zijn voor harde geluiden, met heel slecht tegen omgevingsprikkels kunnen als deze teveel worden, soms wat vreemd reageren, slecht tegen drukke ruimtes kunnen... nja, zo kan ik nog wel even doorgaan :P @Trenke: ik denk ook inderdaad dat het lastig gaat worden maar op mijn stage in groep 1 zijn ze ontzettend tevreden over me en daar zouden ze me echt niet meer kwijt willen. dat geeft dus wel een goed gevoel :) denk alleen wel dat ik een beetje in het jonge gedeelte moet blijven omdat ik groep 6/7/8 wss niet aan zou kunnen. @Ceridwen: ik geniet er ook echt enorm van :D weet niet of ik een voorsprong zou hebben op de andere juffen, misschien wel qua begrijpen van kinderen maar als je het mij vraagt is autisme (of PDD-Nos) meer een groepje eigenschappen bij elkaar gepakt en een naam gegeven. bijna iedereen heeft wel 1 of 2 eigenschappen en heb je ze allemaal dan hoor je dus bij dat plaatje. @asdale: misschien wel, moet ik even kijken of er daadwerkelijk gedichten zijn die het waard zijn om hier neer te zetten :P maar het zijn ook gedichten die puur mijn gevoelens op dat moment weergeven, zodoende zou ik er niet echt iets aan willen verbeteren denk ik... dus weet niet of proeflezen daar een goede plek voor is

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Four Seasons: tuurlijk :D ben ik eigenlijk aan gewend ondanks dat ik Judith heet want op een andere site noemen ze me ook altijd zo :P

Lid sinds

15 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Judith, Welkom op het forum en heel veel succes met je plannen! Ik vind je beschrijving van het autistisch spectrum erg goed. :D

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
hallo Judywesl, (aka: Judith-bij-mij-in-de-keuken ;) ) wat leuk dat je nu ook lid bent van deze club. Ik heb gemerkt dat je heel duidelijk bent in het uitleggen van PDD-Nos toen je met mijn dochter in gesprek was. Ook merkte ik dat de drukte in de 'lezing-kamer' inderdaad te veel voor je was :) . Maar daar ben je uitstekend mee om gegaan, net als Waus :thumbsup: Veel plezier hier! :{}

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Wauses Zusje!!! Judy, Judith, Judywesl Leuk dat je erbij bent. Je gedichten vind ik erg mooi! gewoon een keertje plaatsen als je feebback wilt! :{} xsg