Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wuustwezel, die ben ik.

Hallo allemaal, Zo, dat is een weinig inspirerende aanhef maar goed, je moet ergens beginnen. Mijn echte nam is Hubert en ik ben sinds vier dagen lid van dit forum. welnu, wie ben ik eigenlijk? Dertig jaar geleden ben ik geboren in het Haagse maar tegenwoordig woon ik in Rotterdam. Hier woon ik samen met mijn lieve vriend. In het dagelijks leven studeer ik in Leiden en ben ik werkzaam als jurist bij de gemeente Rotterdam. Schrijven is één van mijn liefhebberijen. Sinds dat ik een klein jongeje was heb ik een brede belangstelling voor verschillende uitingsvormen van kunst. Echter komt er nooit iets fraais uit mijn handen. Dus ik heb mijzelf tevreden gesteld met het genieten van andermans werken en laat met vol vertrouwen het scheppen aan hen over. Echter, jullie raden het al. Het bloed heeft nu eenmaal te kruipen waar het niet gaan kan en zo neem ik af en toe de tijd om mijn fantasie om te zetten in woorden en zinnen. Want dat kan ik wel. In enige mate dan toch. Mijn andere liefhebberijen lopen uiteen van Pianospelen tot paardrijden. Al heb ik dat nobele nobele tijdverdrijf al jaren niet meer beoefend. Mijn grootste liefhebberij is echter koken. Vooral het bijschaven van technieken kost veel tijd maar levert ook veel op in de keuken. Ik leef om te eten. Deze dooddoener past wel bij mij. Daarnaast zoek ik bij goede gerechten graag de juiste wijn. Zoals ik als handtekening bij een van julie las, is het leven inderdaad te kort om het te verpesten met slechte wijn. Dat geld voor mij ook wat betreft eten. Eenvoud waar kan, exuberantie waar nodig. dat is mijn devies in de keuken. Maar terug naar het schrijven. Ik heb niets gepubliceerd en dat zal voorlopig ook niet gebeuren. Er staan wel verschillende werken in de steigers: - Een thriller, in het vooroorlogs Rotterdam. (te veel ideetjes, misschien meerdere verhalen) - Een historische roman met als hoofdpersoon een aardige, doch in de geschiedenis bijna vergeten losbol. - Een horror/SF werkje tijdens de 1e wereldoorlog. Verder heb ik verschillende korte verhalen geschreven en waar ik veel plezier aan heb beleeft is het schrijven van een toneelstuk. Een 6-akter in "klassieke setting" dat tijdens een bezoek aan een abdijruïne in België ontspon tussen mij en 3 dierbare vrienden die ook over te veel fantasie beschikken. Het is geschreven in de stijl en vorm van de griekse tragedie's. Het verhalt over vier bastaardbroers uit een onderonsje tussen een god en een aardse prinses, die de (hun bekende) wereld onderwerpen. De oudste broer krijgt de kroon maar weldra verteerd jalousie de andere broers die samenspannen om de regerende broer uit de weg te ruimen. Uiteindelijk vervalt alles door hun geintrigeer uiteen verword de wereld weer zoals hij was. verdeeld en versnipperd. Het uitje was onderdeel van een vrijgezellen weekend. en ter viering van dat feit hebben we het stuk opgevoerd in een (kartonnen) 19e eeuws huiskamer-theater, met decors en personages ontworpen door één van mijn vrienden die kunstenaar is. Heel erg leuk was dat. (we speelden onszelf) Wat nog meer te schrijven? Ach ja, vanwaar de naam Wuustwezel? Toen ik 14 was heb ik eens mijn eigen barokke lustslot ontworpen. Ik teken soms nog wel eens imaginaire gevels en doorsnedes van gebouwen voor de lol (een andere hobby) De tekeningen van dit barokke feestpaleisje waren compleet met plattegronden van de Piano Nobile tot en met de keukens en dienstruimten in de kelders en de kamertjes van het personeel in de zolders. Ook had ik de uitlegvan de tuinen ontworpen naar franse en Italiaanse voorbeelden. (Wat had ik toen veel vrije tijd, hebben jullie dat ook als je terug kijkt naar de middelbare school periode?) Maar ik dwaal af. Ik was vroeger erg trots op deze tekeningen die een zeer hoog realiteitsgehalte hadden. Ik noemde het Wuustwezel puur en alleen omdat ik de klank ervan zo mooi vond. Helaas zijn deze tekeningen jaren geleden gesneuveld in een relationeel dispuut. (welke karakterzwakte van mijn toenmalige vriend uiteraard het einde van de relatie betekende.) Enfin, uit sentimentele overwegingen dus dit pseudoniem. Misschien vind/neem ik ooit ens de tijd om een nieuw Wuustwezel te ontwerpen. Nu ja, dit geeft misschien neit een compleet beeld, maar geeft toch een aardig beeld van mij denk ik. Tot lezens.

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo woeste wezel ;) welkom hier. Je zit in ieder geval niet om woorden verlegen, wat voor een schrijver een groot voordeel is. Hopelijk ga je je een beetje thuis voelen in ons bizarre virtuele wereldje. Er valt hier een hoop te leren over het schrijversambacht. Veel plezier, en succes met je boeken! :)

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Dacht eerst al dat je uit het Vlaamse Wuustwezel kwam, maar dat blijkt ettelijke honderden kilometers verder te liggen dan je heimat. Alleszins veel plezier hier en in het schrijven van je - uiteenlopende - verhalen.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel, Sekhmet, Sgoojur, en Ninah. Woeste wezel? :nod: daar moet ik iets mee doen, dat is erg leuk! En Ninah, het klopt dat ik niet uit de plaats zelf kom. Maar ik heb wel een aantal jaren in België gewoond. Ik ging toen in Halle op school naar het Onze Lieve Vrouwe college. Hoewel het Brusselse waar wij toen woonden niet echt hetzelfde is als het Vlaamse, houd ik wel van de Vlamingen. Ik heb een groot zwak voor het land.

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Wuustwezel, dat was een behoorlijke intro. Een beeld van jou had ik al door je avatar, haha ;) flauw. Welkom Hubert!

Lid sinds

14 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nogmaals welkom en succes! Grappig om te lezen dat je het ook niet bij één genre kunt houden. Ik ken dat. Ennuh, Rotterdam: 'Echt wel!' Genoeg inspiratie hier!

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Wuustwezel, Leuke introductie. Je hebt wel erg veel constructies op de plank liggen voor iemand uit wiens handen 'niets fraais' komt. Doe jij je ding nu maar gewoo en laat de lezer (evt. bij proeflezen) maar bepalen of het fraai is of niet :p . Groetjessss D.

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van harte welkom Wuustwezel. Een heel verhaal van jou, maar leuk om te lezen. Veel lees- en schrijfplezier hier!

Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor jullie aardige reacties. Dat stel ik zeer op prijs. Ik zal binnenkort zeker iets op proefschrijven zetten. één stukje ter kennismaking. en één stukje uit het prille begin van mijn eerste verhaal welke ik in de eerste persoon wil schrijven. Daantje: Ach ja, dat "niets fraais uit de handen komt" slaat niet op schrijven maar op de schone kunsten. de meest fraaie ontwerpen in mijn hoofd werden niet veel meer dan vormeloze hompen klei of volgekliederde vellen papier. Doet me trowens denken aan een favoriete quote uit Die Buddenbrooks van Thomas Mann. "Ik vraag je heel duidelijk, trek een lijn. Maar wat doe je? Je trekt een streep!!" (vrij vertaald) :o Atreju: Rotterdam heeft genoeg ter inspiratie, dat is waar. Mijn laatste verhaal speelt zich af in het 19e eeuwse Rotterdam. En het is raar om te schrijven vanuit een plattegrond uit die tijd. Als een Rotterdammer het verhaal (als het af is) zou lezen herkent hij 80% niet. maar enfin, mocht het ooit worden uitgegeven moet er maar een plattegrond in de binnenflak komen :D Jascha: Zo, en wat voor beeld was dat dan? Wees niet bevreesd, ik ben altijd grenzeloos nieuwsgierig en ben zelden gekrenkt. W.