Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Er was eens... - Corina

... ik! En ik ben Corina, eind twintig, woonachtig in Amsterdam. Ik lees graag, voornamelijk Engelstalig (Douglas Adams, Keith deCandido, Haruki Murakami). Schrijven is een haat-liefde begrip voor mij. Van de ene kant schrijf ik graag, korte verhaaltjes van me staan op een e-zine van een vriend van me, ik schrijf reviews/interviews/festivalverslagen/specials voor een van de grootste Nederlandse (jongeren) websites van Nederland... maar het schrijven van een lang verhaal (een boek wellicht zelfs?), dat lukt me maar niet. Ik kom wel op een setting, op personages en heb een fantasie wereld vol met details... maar dat plot dat blijft maar zoek. Wat doen die karakters? Waar draait het verhaal om? Geen idee. Het lijkt alsof ik vooral een gevoel, een wereld, wil delen... maar dan zonder dat daar speciaal iets gebeurd. Een boswandeling zonder bermbrand. Met andere woorden... dodelijk saai voor de lezer. Bovendien schrijf ik het liefst in het Engels. Aangezien mijn interesse vooral ligt op het terrein van scifi en fantasy is dat misschien ook niet zo gek. Maar goed, lang verhaal kort... ik ben hier om inspiratie op te doen, te ouwehoeren en in dit topic vooral om hallo te zeggen! Hallo!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Corina! Ik heb ook wel eens in het Engels geschreven. Maar ik ben zo lang bezig met de juiste woorden opzoeken dat ik ben afgehaakt. Wel mooi vind ik het.

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Corina. Welkom. Zet even je naam in de titel van het topic erbij, dan kunnen we je later ook nog terugvinden. Bewerken staat boven je eerste bericht.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom! Persoonlijk schrijf ik ook liever in het Engels. Vooral omdat de taal mijn inziens veel mooier is. Een simpel zinnetje in het Engels klinkt stoer-mooi, terwijl het in het Nederlands klinkt als een uitgespuugde boerenomelet.

Lid sinds

15 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Corina. Het plotprobleem is niet alleen jouw probleem, ik heb 'm ook. Ik ga er vanuit dat het beginnershindernissen zijn die je eerst een keer moet hebben genomen voordat je weet hoe en wat. Gewoon doorzetten! Groetjesss

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi, Corina, Welkom hier! :nod: @Newbie; Het ligt niet aan de taal maar aan degene die haar gebruikt of een tekst mooi klinkt of niet. Er zijn ook een hoop hele lelijke teksten in het Engels. :unibrow:

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Corina! geen plot, geen verhaal. Maar gelukkig zijn hier mensen die daar al over nagedacht hebben. Succes en veel plezier hier!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vliegt u 1e klas, laat me weten wat uw wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’