Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeugdboek in uitvoering.. - jascha

Hoi, ik ben Jascha, 22 en kwam een paar dagen geleden na info zoekende over het schrijven van een boek op dit forum terecht. Ik ben in februari 2008 begonnen met het schrijven van een jeugd-/C-/12 jaar eo boek. Dit naar aanleiding van een stripboekjesserie die ik vanaf mijn 12e heb gemaakt, waar ik mijn fantasie in heb kunnen uiten. na het zevende deel die tevens een jaar stillag, wilde ik het schrijven eens gaan uitproberen. Zo ben ik eerst begonnen met het schrijven van een paar pagina's, waarna ik daarna pas een opzet ging maken voor een verhaal met hoofdpersonen, locatie, tijd, verhaallijn etc. Inmiddels ben ik nog met dit boek bezig en zit in boekformaat op pagina 118 en wil naar de 200-250. Het leuke (voor mij in ieder geval) is dat al mijn stripverhalen en ideeen nu in een verhaal samenkomen. In het kort: vijf jongeren gaan drie weken op vakantie in Zuid-Limburg. In eerste instantie hebben hadden ze ruimte op een camping geboekt, maar door een 'administratief foutje' was de camping al volgeboekt en werden ze verwezen naar een nabijgelegen hotel. dit hotel was echter een goedkoop, slecht onderhouden gebouw met een niet al te vriendelijke eigenaar, die zich bovendien vreemd gedraagt. Dit hotel ligt pal aan een groot bos die de grens van Nederland en Belgie overlapt. In dit bos is een verboden deel, afgesloten met een hoog hekwerk. Dit naar aanleiding van mysterieuze gebeurtenissen in dat deel van het bos en een gigantisch groot huis in het midden daarvan. De jongeren komen in een avontuur verwikkeld, waarin de hoteleigenaar, campingeigenaar en andere personen in meespelen. Ik zal nog wel een scene in 'proeflezen'plaatsen. Dus hoewel ik in 2008 ben begonnen heb ik vanaf mijn twaalfde al soortgelijke verhalen in mijn hoofd, die ik dan destijds in strips uitbeelde. Daarnaast teken ik graag. Dit wil ik ook gebruiken voor cover van het boek. Een titel voor het boek kan ik nog niet bedenken. Een echt passende titel kan ik pas maken als het boek helemaal af is, vind ik. Ik hoop hier in ieder geval een hoop ervaringen te kunnen delen en nieuwe dingen te leren. groeten Jascha

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Jascha! Leuk idee, zo'n administratief foutje waar een heel gevolg aan vastzit.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jascha, welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vliegt u 1e klas, laat me weten wat uw wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’

Lid sinds

15 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Fellowship Wordt druk bij jouw in je Fokker ;) Ik denk dat ik me nog eens voorstel hier op SOL, misschien mag ik dan ook eens mee.... :p

Lid sinds

14 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou, bedankt voor de gratis rondvlucht. Wat een service hier, zeg :) . Ik zal er zeker gebruik van maken :D @ Regina: De fokker moet toch een keer weer aan de grond komen, je moet alleen weten in welk rubriek..

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Regina, je krijgt een koninklijke plaats, met champagne en de hele reutemeteut erbij. Welkom aan boord Koninklijke Hoogheid.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Natuurlijk komen we U halen. Maar eerst moet mijn koninkrijk in orde worden gebracht, en om Uwe Masjesteit ordentelijk te ontvangen moet de militaire luchtmachtkapel het volkslied van Uw Koninkrijk feilloos kunnen spelen.