Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Jeugdboek schrijven en voorstellen

Hallo allemaal! Ik ben Lana en 25 jaar jong. Ik heb een idee voor een boek. Ik wil een jeugdboek gaan schrijven. Ik heb totaal geen ervaring, geen opleiding maar wel veel fantasie. Ik heb al een titel en ik weet waar ik met mijn verhaal naar toe wil. Ik weet dat dit een moeilijke klus is maar ik zou graag willen weten waar ik kan beginnen. Ik ga zelf wat jeugdboeken lezen om me erin te verdiepen. Alvast bedankt voor de tips.

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lana, Welkom hier. Haal je hart maar op. Er is veel te lezen en te leren. Ik wens je succes met je boek. Ups en dows kun je hier delen.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou eerst een stel korte stukjes schrijven, als vingeroefeningen. Als je piano leert spelen, begin je ook niet meteen met een symfonie, tenslotte. Schrijf kleine stukjes, niet eens korte verhalen, gewoon losse scenes, en probeer je eigen stijl te vinden.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Lana! Leuk, nog iemand die een jeugdboek schrijft :) In tegenstelling tot Micha zou ik zeggen om wél meteen te beginnen, nu je al een idee hebt. Zo ben ik ook begonnen, en ben ik drie of vier jaar bezig geweest. Maar hou het begin bijv. bij een hoofdstuk ofzo, en plaats een stukje daarvan bij Proeflezen. Ik wens je succes!

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Micha, bij dat verhaal was ik 1,5 jaar aan het herschrijven, en 1,5 jaar aan het schrijven, en het was nog lang niet af :) *vat het misschien iets te letterlijk op?*

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker