Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Netel

Hallo allemaal! Eerst eventjes netjes voorstellen. Ben een Nederlandse vrouw sinds 1991 woonachtig in Frankrijk na eerst al 12 jaar in Engeland gewoond te hebben. Ik maak al een tijdje deel uit van een Engelse internet dichtersclub maar wil nu ook weer even in mijn eigen taal aan het werk. Mijn werken zullen de eerste tijd wel vol met spel- en stijlfouten zitten maar dan weten jullie in ieder geval waarom! Ik hoop in ieder geval creatief aan de gang te kunnen gaan! Mijn eerste gedicht heb ik vanuit het Engels vertaald en zou graag willen weten hoe die het in het Nederlands doet! :o

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Danke je wel Bamse maar het mag niet in het Engels of welke vreemde taal dan ook! Het is op zicht geen slechte zaak want zo MOET ik gewoon even!

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Netel. Je bericht lijkt nog helemaal Nederlands. :thumbsup: Dat hebben we wel eens anders meegemaakt. Toen Sabarinde van Down Under de eerste keer hier verscheen moesten we wat aanwijzingen geven, toch, Saba? Na een week geloof ik al kletste ze weer keurig beschaafd Nederlands. :D Waar zit je ergens in Frankrijk?

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Zjors! Ik woon in de Hautes-Pyrenees. De woordvolgorde in m'n zinnen klopt meestal niet erg meer en ik blijf dan maar aan het bewerken!! Wel mag ik nu weer alle woorden aan elkaar breien wat in het Engels dus niet mag. Dat is dan toch weer een opluchting! ;)

Lid sinds

19 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O, dat is ver weg! Maar mooi denk ik om te wonen. Ja, en dan verandert onze taal ook nog eens zijn regels als je een aantal jaren in het buitenland woont. Lastig :D Lees en spreek je wel Nederlands daar of alleen Frans of Engels? Dat kan ook nog wel eens schelen. We hebben hier meer Fransozen, onder andere Roos Boum.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik spreek meestal alleen maar Frans, lees en schrijf veel in het Engels. M'n Nederlands wordt echt wat minder maar daar ga ik nu dus wat aan doen ;) !

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hartelijk welkom Netel. Ik heb je al op een topic leren kennen en ben blij dat je zo enthousiast meedoet.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Netel, Welkom! Ben ik niet meer de jongste in de klas. ;-) Kan ik je gedicht trouwens op deze site vinden? Moet mijn weg op deze site namelijk ook nog even vinden. Succes, Groet Menno.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt allemaal en ik zal m'n best doen ;-) Je kunt er twee onder proeflezingen vinden, Menno. Ik moest ook even zoeken hoor, maar ik denk dat ik het nu begrijp (hoogmoed komt voor de val ?!).

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Netel, Welkom op het forum. Ik ben je al tegengekomen bij proeflezen en ook bij mijn eigen topic. Ik hoop dat je hier veel plezier en inspiratie op zal doen.

Lid sinds

15 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Netel. welkom hier. Mijn vader woont er ook, ik ga hem overmorgen bezoeken. Succes met je Nederlands en veel plezier op dit forum.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Netel, welkom op de site van SOL en aan boord van mijn Fokker Fellowship. Ik vlieg je overal heen waar je maar wilt. Als zeer gewaardeerd forumlid vliegt u 1e klas, laat me weten wat uw wensen zijn. ‘So fasten your seatbelts, ready for take off.’