Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Robbert Veen - Opnieuw beginnen

Hallo iedereen, Ik was docent aan de VU maar ga er nu een paar jaar uit om te kijken of ik full time publicist en schrijver zou kunnen worden. Ik schrijf voornamelijk non-fictie in het engels over filosofie en theologie, maar ik wilde ook eens kijken of ik een roman zou kunnen schrijven. Vandaar dat ik me op dit forum heb ingeschreven. Ik hoop t.z.t. iets van mezelf te kunnen laten lezen, en vooral kritische reacties te krijgen. Want schrijven is wel een heel complexe kunst en ik begin er laat aan. Ik ben 52 en woon samen met mijn vriendin. Zij heeft een teken- en schilderschool waar ik ook aan meewerk (met een cursus kunstfilosofie). Verder ben ik heel nieuwsgierig wat jullie aan het doen zijn en ik wil proberen zoveel mogelijk mee te lezen en te discussieren over wat jullie schrijven. Robbert

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beide! Ik ben nu bijna klaar met een roman in het Nederlands, maar had plannen om er een in het Engels te schrijven - met de hulp van een vriend die 'native speaker' is. Voor mijn filosofisch werk is de markt het grootste in het engels, vandaar... Ik heb al twee boeken bij Boekscout gepubliceerd, omdat ik alleen wilde dat ze beschikbaar waren - Boekscout is een pdf-uitgeverij. Zwaard en Kruis: www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=356 Fitna van de angst: www.boekscout.nl/html/boek.asp?id=323 Groet! Robbert

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank! Ik ga ff kijken naar je website... Rianne, dat ziet er prachtig uit! Had nog nooit van chicklit gehoord.... groet, Robbert

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Non-fictie in het Engels over filosofie en theologie schrijven, lijkt me niet de makkelijkste bezigheid. Welkom!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom :) Ikzelf ben ontzettend benieuwd naar je theologieboek (en) omdat ik op dat gebied allerlei cursussen etc volg. Wat doceerde je? Theologie, filosofie, beide :?

Lid sinds

17 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom, Robbert. Je vindt zelf dat je laat aan schrijven bent begonnen. Maar je weet toch: je bent nooit te oud om te leren. Struin hier maar lekker rond. Dit is een fijn forum.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor jullie vriendelijke welkomstwoorden! Ik ga lekker rondstruinen, Pluisebol! Ik doceerde Christelijke ethiek aan de VU en filosofie nog steeds bij Huizer Art Center en het Nederlands Filosofisch Genootschap. Verder overal waar ze me willen hebben. Ik heb een reactie op de film Fitna van Geert Wilders geschreven. En een boekje over kerk en staat. Nu ben ik bezig een bundeltje essays af te ronden die ik nog had liggen (werktitel: Zoektocht naar de Verloren God)en ik werk aan een autobiografische roman onder de titel: Het Ongelijke Juk. Ik heb een berg dingen liggen die ik nooit heb kunnen afmaken. Ik heb een jaar of drie om daar eens goed aan te werken. groet! Robbert

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Robbert, Welkom op dit forum. En geen paniek: als je op jouw leeftijd zou zeggen dat je professioneel balletdanser wilt worden, zou ieder verstandig mens je dat afraden. Maar schrijver kan je op elke leeftijd worden. Veel succes! Tine

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En geen paniek: als je op jouw leeftijd zou zeggen dat je professioneel balletdanser wilt worden, zou ieder verstandig mens je dat afraden. Maar schrijver kan je op elke leeftijd worden.
Hi Tine :lol: :lol: Ik ben ook zo'n jonge vijftiger en zag mezelf al als balletdanseres :lol: Misschien wel leuk om een heel grappig kinderboekje over te schrijven. "Mijn oma, de balletdanseres."

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
:D op een ander forum waar ik zit, zit iemand die vindt zichzelf 92 en heeft als beroep ingevuld 'prima ballerina'. Het kan dus wel (A)

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hier zit echt wel een schitterend mooi verhaal in. Ik laat het even rijpen en hou jullie op de hoogte.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] schrijven is wel een heel complexe kunst en ik begin er laat aan. Ik ben 52 [...] Robbert
Met schrijven is het ongeveer zo: nooit te laat om mee te beginnen en altijd te vroeg om mee op te houden. :) Ik ben benieuwd naar wat je schrijft - en vooral naar hoe je dat doet. Zelf begeef ik me sinds lang op het filosofisch-religieuze terrein, maar ik vind het zeer moeilijk om enerzjds met nieuwe woorden en invalshoeken oude waaarheden te beschrijven en anderzijds nog veel moelijker om met bekende, oude woorden geheel nieuwe invalshoeken en gedachten te beschrijven. Mijn publicatie (over de inmiddels hier al bekende en door sommigen lang verwachte) studie over de scheppingstheorie die de evolutieteheorie sluitend verklaart (en andersom), laat nog even op zich wachten. Tot het zover is, houd ik me bezig met de kinder- en jeugdliteratuur. En de was. Laat eens een stukje tekst van je zien?

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mijn publicatie (over de inmiddels hier al bekende en door sommigen lang verwachte) studie over de scheppingstheorie die de evolutieteheorie sluitend verklaart (en andersom), laat nog even op zich wachten. Tot het zover is, houd ik me bezig met de kinder- en jeugdliteratuur. En de was. Laat eens een stukje tekst van je zien?
Hai marijeanne, Als je die theorie sluitend weet te krijgen, help ik je haar verspreiden. :-) Is mijn ervaring ook: vertalen van het klassieke naar het heden is moeilijk, recht doen aan het huidige in nieuwe woorden is moeilijk, en dan ook nog eens niet uitglijden in het triviale. Je vraagt naar een stukje tekst, dat moet dan in een ander forumdeel, toch? Ik zal een stukje uit Fitna laten zien, het boekje dat ik over de film van Wilders schreef. Ik heb me uitgebreid in de islam verdiept, ook met het idee daar ooit eens wat meer over te schrijven. Toen Fitna uitkwam heb ik niet lang geaarzeld. Dus ergens anders zal ik een paar alinea's Fitna laten zien. groet Robbert

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Robbert, Zeer benieuwd naar je werk. Zelf werkzaam geweest in het onderwijs als docente maatschappijleer en levensbeschouwing. Daarnaast heb ik een enorme fascinatie voor 'maatschappijkritische teksten'. Ik schrijf zelf dan ook veel non-fictie, met name essays. De visies van anderen ten aanzien van dit soort onderwerpen wil ik altijd lezen. Later deze dag zal ik die sites van jouw werken een bezoek brengen. Daarnaast schrijf ik ook veel poezie, ter afwisseling van non-fictie maar bovenal om mijn gevoel ook de ruimte te geven in de wereld der letteren. Succes en vriendelijke groet SF

Lid sinds

16 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hi tine, we kunnen er ook twee boekjes van maken: jij schrijft er 1 en ik schrijf er 1. Oma, de balletdanseres en opa de choreograaf :nod: (sorry Robbert, ik vervuil je topic.)

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Behoorlijk ja! Maar als er twee leuke boeken ontstaan, heb ik er wel vrede mee. Opvallend trouwens dat opa weer de leiding in handen krijgt.... Groet! Robbert

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry dat ik midden in een gesprek binnen kom vallen.. Maar ik wilde je even welkom heten; Welkom Robbert!