Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

hoi - Bamse

Hoi, Bamse is de naam van een hond, een vrolijk bolletje wol van nu zeven maanden. Zelf ben ik ergens in de dertig en eind van de week stuur ik een stukje tekst naar een uitgever na ruim twintig jaar oefenen met schrijven. Ik ben benieuwd... ik plaats liever geen stukje tekst hier en ik blijf graag anoniem, hopelijk vinden jullie dat niet vervelend. Ik ga even lezen, leuk forum!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt :)

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Pien Ling, ik heb 3 keer eerder iets ingestuurd. De eerste keer was 15 jaar geleden en de laatste keer iets van 4 jaar geleden denk ik. Twee keer heb ik een kort commentaar gehad (1 zin) waar ik veel mee kon. Alleen bij de laatste keer had ik zelf het gevoel dat het wel iets kon worden, maar daar dacht de uitgever anders over. Bij de eerste twee keer was ik vooral op zoek naar een steun in de rug en dacht ik zelf niet aan uitgeven. Ik ken dus zogezegd het 'klappen van de zweep' en weet wat me zeer waarschijnlijk te wachten staat :D

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inmiddels voel ik me hier wel lekker - ik moet vaak even de kat uit de boom kijken ;-) - dus zal ik wat meer vertellen over mezelf. Ik heet Esther. Onder die naam zit ik inmiddels ook al op ZZ (hier was hij al bezet, zoals meestal), waar ik in korte tijd heel veel heb geleerd. Hierdoor heb ik nog niets opgestuurd naar een uitgever, maar ben druk aan het herschrijven en veranderen van mijn teksten. Ik word wel wat onzeker merk ik, maar weet verstandelijk dat het me alleen maar helpt. Ben vooral erg gemotiveerd om mezelf te verbeteren. Ik woon in Estland met mijn vriend en onze poolhonden. Daarover ben ik aan het schrijven. Het doet mij heel erg goed om met mede schrijvers van gedachten te wisselen, merk ik. Ben dus erg blij met dit forum!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Tja. Met de auto door Duitsland, daar de boot op en vervolgens door de baltische staten :D Maar dat bedoel je niet natuurlijk... Mijn vriend woonde er al toen ik hem leerde kennen. Ik ben bij hem ingetrokken.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Grappig Bamse. Daar houd ik wel van. Hoe is het leven daar? Hoe heb je de taal geleerd?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Estland is een westers land (aan het worden). In grote lijnen dus hetzelfde als Nederland. Maar wel met veel minder mensen en veel meer bomen. De taal is lastig. Finoegrisch, met heel weinig verwantschap aan het Nederlands. Wij wonen in het bos. We spreken nauwelijks mensen. Ik probeer de taal te leren uit boekjes, via internet en woordenboeken, maar het vordert nog niet erg. Vooral ook omdat ik liever schrijf :D

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Bamse, we schreven al eerder, maar even een formeel welkom. Estland....Ik weet dat de taal enigzins op het Fins lijkt. Moeilijk, zeker als je weinig Esten spreekt. Succes! Estland. Lijkt me interessant. Echt zo'n land waar je maar zelden iets over hoort. Is het daar net zo koud als ik denk of valt het mee? De poolhonden doen het ergste vrezen. Benieuwd naar je boek!

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Bamse, Ik ben je al eerder tegengekomen en hier en dat is goed bevallen. Nu weet ik ook wat meer over je en dat is altijd leuk. Lijkt me heerlijk in zo'n bos, waar je ongestoord kunt schrijven. Veel succes!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Sekhmet, vandaag is het onhoudbaar warm hier. 25 graden. In de winter komt -30 wel eens voor. 's Nachts vooral. Overdag is het op zijn koudst -17 geweest sinds ik hier woon. Dat is goed te doen zolang je blijft bewegen en je dik aankleedt. Voor de honden is het hier eigenlijk nog iets te warm. Die zitten liever in Alaska. Op dit moment liggen ze allemaal languit met de benen wijd op hun rug om toch een beetje warmte kwijt te raken. Ik voel met ze mee. Ik houd niet van de zomer. Wel lekker schrijfweer, binnen :D

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Claudia! @Tja, ik blijf gewoon mezelf, of wordt dat eindelijk, maar bosbeesten genoeg hier. Veel dazen op het moment. Die steken nogal. Hoewel je die niet echt beesten kunt noemen. Bosgeesten, daar ben ik niet zo zeker van.

Lid sinds

14 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Arme honden. Mijn hond(helaas leeft ze niet meer) kon ook zo slecht tegen zomerwarmte. Dazen zijn een plaag, maar bosgeesten...klinkt wel spannend. Misschien is er daar nog ruimte voor. Even serieus.Ik weet niks over Estland maar vind het daarom juist erg interessant om er meer over te horen. Succes met schrijven!

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat Estland voor iemand als jij, met een brede culturele interesse om het zo even te omschrijven, erg interessant is. Wij wonen in het armste deel, waar de communistische invloed het grootst is. Het lijkt mij erg leuk om een roman te schrijven over hoe het leven hier was, maar mijn zwakke punt is geschiedenis. Ik weet er niets van en ben weinig gemotiveerd erover te leren. Praten met de lokale bevolking zou me weer wel liggen, maar dan moet ik eerst die taal onder de knie krijgen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat wordt dus niets, Bamse. Dan maar een ander verhaal. Waarom haal je die vriend hier niet heen? Altijd gelijkmatig mooi weer, genoeg te doen, niet zoveel bomen en de taal is gemakkelijk voor je.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Waus, dank je wel! Tja, mijn vriend komt van daar, net als ik, we zijn gevlucht naar de bomen ;) en in het bos is taal nooit een probleem.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoe doe je dan boodschappen? Aanwijzen of gewoon maar graaien? Hoever ben je trouwens van de bewoonde wereld vandaan? Heb je een auto, een motor, een fiets? Op die honden red je het niet.

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op de honden, dat redden ze niet nee, maar met de honden is het te doen, in de winter dan, als er sneeuw ligt. Mijn vriend heeft het eens gedaan met de slee, maar het kost natuurlijk tijd. En 8 honden voor de supermarkt is niet zo handig. Bovendien ligt daar meestal geen sneeuw door alle bedrijvigheid. We hebben dus een auto ja. En als die het doet rijden we naar de stad die op 40 km afstand ligt. In de supermarkt daar is het graaien net als in Nederland. Maar vandaag hebben we paddenstoeltjes uit het bos gegeten. Erg lekker, hoewel ik ze had moeten wassen. Er zat nog zand tussen.

Lid sinds

14 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dat maakt niet uit. Zand schuurt de maag. In arme tijden eet ik handen vol zand. Van een paar paddestoeltjes gaat je honger toch niet over? 40 km, dat is niet mis. Acht honden trouwens ook niet. Of is dat een geintje? Nee, vast niet, want ze moeten natuurlijk de slee trekken. Geen heimwee?

Lid sinds

14 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om af te sluiten, 24 honden, nee geen heimwee. Ik ga slapen Tja. Bedankt voor je interesse!