Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Vol verwachting

Op advies van schrijver kluun heb ik de eerste 3 hoofdstukken van mijn zelfhulpboek voor gokverslaafden naar diverse uitgevers gestuurd. Ik schrijf uiteraard op vol tempo door, maar er is wel een extra kriebel bij gekomen. Hoe gaat dit aflopen ? Ik vind het enorm spannend en ik weet eigenlijk niet welke kant dit opgaat. Als een uitgever interesse heeft..... en je uitgenodigd wordt voor een gesprek... waar moet ik dan rekening mee houden? Ik ben heel benieuwd wat daar dan allemaal besproken wordt. Schrijvers die al een boek hebben uitgegeven kunnen mij erg blij maken door mij te vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

Lid sinds

19 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
Zoals in de regels van oproepen staat: een vraag is wat anders dan een oproep. *verplaatst naar uitgeven*

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Tja wat wil je precies weten? Elk gesprek zal anders gaan. De mijne ging heel informeel en was meer een kennismaking. Zij hadden al gezegd dat het uitgegeven zou worden. Ik kreeg een paar boeken uit hun fonds, ze vertelde me over de brochures en ik kreeg toelichting bij het contract dat ik mee naar huis mocht nemen en daarna mocht opsturen. En ze vertelde me toen ook dat ze nog meer boeken van me wilde, ook leuk om te horen! Maar misschien is dit niet wat je wilt weten. Brand maar los. Al denk ik wel dat iedere uitgever verschillend is.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Andre, Klinkt veelbelovend, maar hoe ben je met Kluun in contact gekomen? Is wel een goede binnenkomer natuurlijk (je kan nog zo zelfbewust zijn, een kruiwagen is nooit weg). Helaas kan ik je niet uit eigen ervaring vertellen over zo'n gesprek. Zo ver ben ik zelf nog niet. Je laat toch hoop ik wel weten hoe het gegaan is?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag André, nou, je bent wel een rasoptimist, als je manuscript net op de post is en je al een topic begint over wat je kunt verwachten van een gesprek met een uitgever. ;) Er is niet lang geleden ook een topic over geopend, zie hier: gesprek met een uitgever.

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik meende op de site van Kluun andere dingen te lezen over zijn persoonlijke adviezen aan aankomende schrijvers. Is het advies om een aantal hoofdstukken naar verschillende uitgevers te sturen gegeven VOOR of Nadat hij -minstens- een pagina van je aankomende boek heeft gelezen?

Lid sinds

15 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reakties. Ik heb wel eens mail contact met kluun gehad over andere onderwerpen, maar niet echt persoonlijk over mijn boek. Op zijn website vond ik informatie over het opsturen van een manusscript, en hier schreef hij dat het verstandig is om niet te wachten tot je helemaal klaar bent. Ik heb hem overigens wel gevraagd of hij me wilde adviseren, maar hij heeft dus niets met het onderwerp. Dat ik er van uit ga dat mijn boek wordt uitgegeven is een optimistische gedachte die ik graag vast wil houden. Het motiveert me enorm. Ik ben overigens wel de eerste ervaringsdeskundige die over dit onderwerp schrijft, en mijn gevoel zegt dat dat wel meehelpt. Mochten er geen uitgevers interesse hebben dan denk ik dat ik het in eigen beheer wil uitgeven. Hoe dan ook.... mijn boek komt er hahahaha