Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Veeg/kriebel

Beste mensen, Ik zit met de volgende kwestie: Ik heb een kortverhaal geschreven. In dit verhaal komt een brieffragment voor. De persoon die de brief schrijft verkeert in groot gevaar. Als hij tijdens het schrijven wordt belaagd schiet hij uit met de pen. Dan nu het probleem. Ik ben op zoek naar een teken in Word waarmee ik een veeg over het papier kan nabootsen. Voorbeeld: Stel de zin luidt: "Pietje probeert mij te vermoorden." De persoon die de brief schrijft, krijgt echter niet de tijd het laatste woord volledig te schrijven daar hij wordt belaagd. Je krijgt dan zoiets als: "Pietje probeert mij te verm____" De lange streep op het einde is echter niet wat ik zoek. Het moet een soort van veeg zijn, een kriebel, een of andere uitschieter. Ik ben dit al eens eerder in een verhaal tegengekomen maar weet zo snel niet meer welk. Hebben jullie een suggestie voor mij?

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kun je geen schuine streep trekken met 'Autovormen' en dan bijvoorbeeld 'lijnen' (Onder in je beeldscherm - Word) Dan kun je zelfs nog een kronkelige streep maken o.i.d.

Lid sinds

19 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Kijk eens bij Invoegen onder Symbool of je daar iets kunt vinden; en anders kun je zelf zo'n veeg misschien even tekenen, scannen, en dan knippen en plakken in je tekst. Maar voegt zo'n veeg in een verder platte tekst wel iets toe? Waarom wil je het op illustratieve wijze laten zien? Pietje probeert mij te verm is al suggestief genoeg, lijkt me?

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad inscannen en invoegen in de tekst. Of maken in paint en invoegen.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Kan je niet beter de hele brief met de hand schrijven, scannen en inplakken (in de vorm van een echte brief)? Als er geen opmaak in het geding is, lijken mij 3 puntjes voldoende.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zou het gewoon op ... houden, dat is wel gebruikelijk als je een zin maar half afmaakt. Daarbij heeft het zoiets heerlijk onheilspellends... })

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor de vele inventieve antwoorden! Het beletselteken (drie puntjes kort achter elkaar) pas ik veelvuldig toe in al mijn verhalen. Gebruik ik dit daarentegen in een brief dan lijkt het net of de briefschrijver bewust heeft gekozen voor dit teken. Iemand die niet meer de kans krijgt een brief te voltooien, doordat hij bij wijze van spreken van zijn papier wordt weggerukt, zal niet snel drie puntjes na elkaar schrijven. Bij symbolen kom ik veel Arabische tekens (of beter gezegd kriebels) tegen. Maar ik vrees dat deze eerder voor verwarring zorgen bij de lezer dan dat ze begrepen worden. Scannen blijft zeker een optie maar is misschien een ietwat rigoreuze stap voor slechts één teken. En eerlijk gezegd weet ik niet of de uitgever die het verhaal straks publiceert daarop zit te wachten. 'Autovormen', Set, kan ik eerlijk gezegd niet vinden in Word. Dit geldt ook voor 'lijnen' dat volgens jou onder in het beeldscherm te vinden moet zijn. Maar ik zal niet helemaal goed kijken, denk ik. Misschien dat de beste optie blijft helemaal niets meer na de laatste letter te plaatsen. In de hoop dat het de lezer zo ook duidelijk is.

Lid sinds

18 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cobra: misschien als je bij 'help' zoekt op 'lijnen tekenen'? Bij mij staat er onder in het beeldscherm in word een werkbalk, misschien heb jij die niet aanstaan, of op een andere plek? Ik ben het met je eens wat betreft de puntjes. Als je echt helemaal niets kunt doen, zou je misschien nog een afbreekstreepje - kunnen plaatsen.

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik snap niet dat die brief nog bestaat,... als ik de moordenaar was, dan liet ik die brief meteen verdwijnen...

Lid sinds

19 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ben er nu achter wat je bedoelde, Set. Ik moet eerst op het icoontje 'tekenen' drukken. Pas daarna verschijnt de balk met 'Autovormen' en kan ik voor 'lijnen' kiezen. Ik zal eens kijken of dit echt gemakkelijk werkt. pvdwngrd, als je de clou van het verhaal eenmaal kent, zul je onmiddellijk begrijpen waarom de brief is blijven liggen. Desondanks zeer goed van jou opgemerkt.