Start » Forum » Spellingcontrole in schrijfsoftware Ywriter5

Spellingcontrole in schrijfsoftware Ywriter5

3 reacties [Laatste bericht]
benno
Laatst aanwezig: 8 jaren 4 weken geleden
Sinds: 11 Jan 2010

Spellingcontrole in schrijfsoftware Ywriter5

Hallo ik gebruik voor het schrijven van mijn verhalen de schrijf software yWriter5. Op zich werkt dit heel goed alleen ik mis de spelling checker zoals we die in microsoft Word kennen. Is er iemand die ook gebruik maakt van ywriter5 en weet hoe de spelling checker van deze schrijf software werkt.

Bedankt alvast en groet,

Benno.

de tijd is alleen maar een hulpmiddel om ervoor te zorgen dat niet alles tegelijk gebeurd

Reacties

Zjaan
Laatst aanwezig: 3 jaren 3 weken geleden
Sinds: 17 Mei 2008

Zit er wel een NL spellingchecker op? Het lijkt me handiger om een mailtje aan de softwareontwikkelaar te sturen. In de Balie staat een overzicht van schrijfsoftware en via de link kom je op hun website: http://www.spacejock.com/yWriter5.html

Neem een kijkje in mijn schrijverskeuken op www.jeanineerades.nl of kom meer te weten over mijn debuutroman op www.duivelsblauw.nl!

jodyhens
Laatst aanwezig: 39 weken 5 dagen geleden
Sinds: 20 Nov 2010

ik typ het in y wriuter en daarna kopieer ik het naar word voor de spellingscheck en dan heb ik ook meteen een geheel beeld van de tekst enz

een dag niet geschreven, is een dag niet geleefd.
mijn levensdoel, dat zoveel mogelijk mensen mij herrineren bij naam.

benno
Laatst aanwezig: 8 jaren 4 weken geleden
Sinds: 11 Jan 2010

Bedankt voor de reacties dame's, ik ga inderdaad even een mail sturen aan de ontwikkelaar van ywriter, en Jodyhens ik controleer nu ook met Word, alleen is het wel makkelijk om tijdens het schrijven gelijk te corrigeren. Ik sla van alle schrijfwerk in ywriter gelijk na elke avond schrijven een backup op in Word.

de tijd is alleen maar een hulpmiddel om ervoor te zorgen dat niet alles tegelijk gebeurd

Lees Schrijven Magazine
  • Leer schrijven als Stephen King
  • Alles wat een schrijver moet weten over uitgeverijen
  • Schrijftips van Sander Kollaard (Stadium IV)
  • Wat verdien je aan een boek?
  • Crashcourse publiciteit & promotie
  • De schrijfdip en wat je ertegen kunt doen

Dit nummer niet missen, maar nog geen abonnee? Neem vóór 23 september 16:00 u. een abonnement!

MELD JE AAN
Lees Schrijven Magazine!

Lees het komende nummer van Schrijven Magazine. Meld je aan vóór 23 september!

Word abonnee!