Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Toetsenbordinstellingen?

Tijdens het schrijven gaat het soms zomaar over op Chinese instellingen, wat niet echt handig is als je Nederlands probeert te schrijven :D Doordat ik op die wisselmomenten het toetsenbord niet aanraak, heb ik de indruk dat het een of andere sneltoets is. Wie weet welke? (met de muis kan het ook, maar dan raak ik helemaal uit mijn schrijfritme, als ik alleen het toetsenbord gebruik niet zo heel erg)

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee, dat is om de instellingen met de tekens ( en ) en " en $ en & en * enzo te veranderen, die wel standaard op je toetsenbord staan. Chinese tekens staan dat niet :P

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
was het dan alt-shift? ben even in m'n geheugen aan het graven, herinner iets met shift er is even terug een topic over geweest met een andere taal kan je chinees bij je instellingen niet uit je toetsenbordtalen gooien?

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Alt+Shift! Dat is het, dank je Saya :) :) :) Waar staan die instellingen? Edit: al gevonden, Chinees, Japans en Koreaans verwijderd. Dank je, wist niet dat dit kon.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als dat dingetje is geïnstalleerd, kan het prima :) druk op een lettertoets en je krijgt tientallen mogelijkheden om Chinese tekens te typen per letter. Best apart zoveel keus :P

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als ze in Europa of Amerika gaan wonen wel :P Nee, da's flauw. Ik heb geen idee, het lijkt me van wel.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze vraag stel ik, omdat ik me afvraag of deze mensen ook gebruik (kunnen) maken van een computer met Engelse/Nederlandse tekens.

Lid sinds

14 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze vraag stel ik, omdat ik me afvraag of deze mensen ook gebruik (kunnen) maken van een computer met Engelse/Nederlandse tekens.
Niet zo'n gekke opmerking. Er zijn bij mijn weten geen Chinese toetsenborden, Chinees is, wrang genoeg voor het land waar de meeste computers geproduceerd worden, te complex voor een toetsenbord. Er zijn wel toetsenborden met 'Vereenvoudigde Chinese karakters' Meestal zijn die gecombineerd met de Amerikaans- Engelse toetensbordindeling. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9b/Keyboard_layout_Zhuyin.png

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Chinezen hebben speciale programmaatjes waarbij je Chinese tekens kan typen. Ze hebben geloof ik niet zoals bij ons een alfabet maar tekens die voor woorden staan. Dus tsja, dat past niet op een toetsenbord :) Ze krijgen Engels op school, dus ik vermoed ook ons alfabet. De Chinees die ik ken die hier voor een jaar was kende het iniedergeval wel. Maar hij had universitaire opleiding. Hij gebruikte dus zo'n programmaatje als hij Chinees wilde typen. Gewoon met een normaal toetsenbord.