Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

stapelgedicht

Dit is volgens mij een dichtvorm waar iedereen aan mee kan doen. Het was, heb ik gelezen, een rage in Amerika in de jaren 1990. Het gaat zo: je pakt een paar boeken en die leg je op elkaar. De titels vormen samen een gedicht. Je zou dan bijvoorbeeld kunnen krijgen: Komt een vrouw bij de dokter Oorlog en vrede In de ban van de Ring Maar het hoeven geen literaire titels te zijn en ze hoeven ook niet uit je eigen boekenkast te komen. Dit zou dus ook kunnen: 250 gouden verzekeringstips Alles over snoeien Of: Ja kun je krijgen Kreukherstellend Tuinieren van maand tot maand Als ik nee zeg voel ik me schuldig Jullie weten vast nog veel mooiere te verzinnen. Ik ben benieuwd!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@tantebetje: Ik bedoelde dit letterlijk: naast mijn bureau staat mijn boekenkast :-D. Ik hoef dus niet mijn kamer te doorkruisen om een paar titels te bekijken. Ik lees wel veel, hoor. Maar mijn geheugen laat me soms in de steek...
Oh, bedoelde je het zó... Dan ben je dus in een ideale positie om stapelgedichten te schrijven :nod: .

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gedicht: Kwellingen in waterland Het rood en het zwart Alles is verlicht Vals licht Lolita Heb mij lief De man die zijn haar kort liet knippen Ik ben niet bang Een zachte fluittoon De blik Elke seconde telt Ik haal je op, ik neem je mee Een uitzinnige liefde Het onbereikbare Een gevaarlijk fortuin De judaskus De liefdesval Het leven zoals het is Het concert van verbrande woorden en nog zoveel onbeantwoorde vragen De Fabels Met een voet in het graf Dood op krediet Gods wegen zijn duister en zelden aangenaam Een zwervend bestaan Reis naar het einde van de nacht *** Dit bovenstaande stapelgedicht heb ik een aantal jaren geleden gevormd uit boeken die ik had. Ik heb toen alle boeken op elkaar gestapeld en foto's van genomen. Ik heb die .jpg's nog ergens. Ik kan me een nederlandse weblog herinneren van Max Dohle die zich alleen maar had gericht op stapelgedichten. Het is iets leuks voor tussendoor.

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Griseo, heel mooi! Gefeliciteerd! Blauwe hemel De vliegeraar Duizend kussen

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Les routes de cocagne l'Enchanteresse de Florence Le roi chiffonnier Dit stapeltje is mee teruggekomen uit Frankrijk. De boeken liggen wel op de voorkaft (om de rug te kunnen lezen). Dat doen die Fransen namelijk net andersom dan wij in Nederland, waar de rugtekst leesbaar is als het boek op de achterzijde ligt). Hoe staat de rugtekst op Engelstalige of andere boeken?

Lid sinds

16 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
The Artist's Way Dierenroof S., van Simon enne... @Griseo :thumbsup:

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk!! Viva The stepmother's diary De vrouw die met vuur speelde Gerechtigheid Nederlandse letterkunde voor dummies

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Te moe om te sterven Ha, ge zijt daar Voor altijd vandaag Nele Leukemie-kes Om jou, mijn lief, om jou

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ongestoord sterven Zoals ik het wil Gelieve de familie te volgen Ik had je nog zoveel willen vragen

Lid sinds

15 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Die kan je niet vinden Tja. :ninja: Zie je, ik hou van je Misschien het tedere begrijpen Ik heb het leven lief