Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#334 - Verboden Liefde?

19 januari 2021 - 16:49

Mijn ogen sperren zich open. Pets! Pets! Pets! Drie snelle gemene slagen donderen in mijn bewustzijn. Alles zwart. Een blinddoek? Pets! Valse tintelingen exploderen door mijn kont, langs mijn buik naar mijn hoofd. Ik schreeuw het uit. Maar waarom hoor ik niks?

Plots snijdt het besef als een bliksemschicht. Mijn armen kan ik niet bewegen. Mijn benen wijd. Ik voel dat ik hang aan iets hards en koud. Pets! Hij bond me vast? Mijn tranen mengen zich met opwinding. Hij deed het opnieuw! Een ijle gedachte doet me smachten naar hem, mijn ontvoerder.

Groot, breed, een vette snor en stugge baard. Hij had me al overal aangeraakt. Mijn jonge borsten branden. Nu raakt hij mij opnieuw aan. Mijn tepels tussen zijn ruige vingers. Geen pijn maar vuur. Mijn lichaam verraadt me weer. Ik zou hem moeten haten, maar verlangen wordt mijn meester. Had hij me hierom van mijn fiets getrokken en bruut in zijn bestelwagen gegooid? Hoe lang ben ik hier al?

Mijn schreeuwen wordt gehijg. Ik wil naar huis. Ik wil dat hij me bevrijdt. Toch nog niet. Nog even. Een geur van whiskey en sigaretten walmt door mijn neus. Ik open mijn mond verder en duw mijn bekken zo ver mogelijk voorwaarts. Nat en heet. Ik wil dit. 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 17:39

Nee, beste Tony, dit is geen liefde, dit is wellust. 

Dank @Katja,

Vandaar het vraagteken. Het is alleszins verboden. Verboden wellust dan voor jou!

PS: De invulling van wat liefde is, is erg individueel. En toch is liefde per definitie - tenzij de eigenliefde in zekere zin - nooit eenzijdig.

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 17:58

Hoi Tony, een verboden liefde zie ik er ook niet in. Een ongewone liefde wel. Ieder zijn ding denk ik dan maar. Zolang het met wederzijds goedkeuren gebeurt. Niet geheel mijn soort tekst  maar over smaak valt niet te twisten.

Gi

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 18:02

Katja heeft het bij het rechte eind, Tony, dit kan nooit liefde zijn. Wellust daarentegen is iets dat opborrelt bij velen die van enige tederheid verstoken blijven en die ertoe kan leiden dat men zijn belager(s) gaat begeren (IMHO).

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 18:27

Dit gaat wel degelijk over liefde. Misschien niet in de meest gebruikelijke vorm. 

Je schrijft: Hij deed het opnieuw!

Deed hij het opnieuw? Of refereerde je naar iets wat in dit moment gebeurde?

Waar ik dan altijd een beetje last van heb:

Ik ga dan nadenken over de schrijver. Als ik een thriller lees met de foto van een keurige blonde mevrouw op de omslag, denk ik iets als ‘nou, nou mevrouwtje, u hebt een behoorlijke perverse fantasie’.

Nu heb ik geen beeld bij de schrijver. Een roze poppetje waarvan ik vermoed dat er een redelijk keurige meneer achter schuilt. 
En dat schuurt een beetje. Dat maakt het verhaal op het randje. Denk ik.
 

 

 

Lid sinds

5 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 19:00

@ Madrid, een foto zegt niets over hoe een persoon in werkelijkheid is. Het groenzwarte plaatje die bij jouw naam staat laat ons ook niet zien wie jij bent. Je kunt een schrijver niet be- of veroordelen op basis van de foto die bij zijn naam staat. "Don't judge the book by its cover" 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 19:29

Klopt, Fief. Maar dat is wat het met mij doet. Ik heb een goede schrijfvriend die, nou ja, nogal duistere verhalen kan schrijven. In het begin dacht ik stiekem altijd - wie is dit? Is dit wel oké? Omdat ik mezelf te goed kon inleven. Ik lees ook graag boeken van bijvoorbeeld Karin Slaughter. Leest lekker weg. En voor mij op een of andere manier automatisch heel erg fictie. Noem het naïef. Maar zo kan het brein werken.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 22:17

Wat mooi.Dank voor jullie lezen en reacties!

@Fief: ik denk dat liefde met "wederzijdse goedkeuren" a priori verloren is. Liefde is net het spel van verleiden en laten verleiden. Zelfs na 20 jaar huwelijk blijft het een aftasten binnen wat is verworven, en welke (albeit kleine) grenzen dienen afgetast. Het is net dat subtiele spel wat liefde, liefde maakt. Uiteraard de opinie van een verloren romanticus, maar ik deel ze graag.

@Gi: Je hebt gelijk. Maar je maakt een andere interpretatie van de opdracht. De opdracht was 'verboden liefde'. Wanneer je je laat verblinden door jouw concept van liefde, wordt verboden een onbelangrijk - zijnde puur verachtelijk - bijwoord. Ik poogde net - in mijn naïviteit - de nadruk te leggen op wat verboden was - en wat foutief aanzien wordt als liefde. Waarschijnlijk ben ik - nog - niet capabel genoeg om dit te uiten in 250 (ik gebruikte er minder) woorden. Maar daar werk ik aan.

@Madrid: dank. Zoals de gemiddelde temperatuur van de plaats waar jouw naam naar refereert voel ik veel warmte in jouw reactie. Het is liefde, maar niet gebruikelijk, misschien zelfs op het eerste gezicht erg afstotelijk. Ik bedoelde alles wat jij je bedenkt bij 'hij deed het opnieuw'. Ik wou er nog aan toevoegen 'En opnieuw. En opnieuw' maar vond dit te gemakkelijk. Maar ik weet wat je bedoelt - het refereert naar veel meer - en laat je in het ongewisse over hoeveel het al is gebeurd en hoe lang ze er al was. Dank om dat te voelen!

@Madrid: Dank ook voor je opmerking van de omslag en de foto. Ik heb net hetzelfde. Wat ook de reden is dat ik me geweldig vrij voel hier - al is het maar voor even - aangezien ik nieuw ben - en ik zeker ben dat nog niemand een portret - laat staan een duidelijk idee heeft kunnen vormen van wie ik zou zijn.  ‘nou, nou mevrouwtje, u hebt een behoorlijke perverse fantasie’ - is wat mij betreft boeiender dan "nou, nou meneertje, u bent een behoorlijk gefrustreerd mens" - wat ik vaker tegenkom. Maar de idee is dezelfde. Auteurs moeten met hun smoel wegblijven van de omslag.

@Madrid: Daarentegen geef je aan - omdat je mij als schrijversauteur nog niet kent - zonder foto's op de flappen - zonder interviews in de kranten - je het voelt schuren. Ik begrijp dat - maar vind het niet onterecht. Al is leven op het randje soms beter dan op de prairie.

Om dan in te gaan op jullie conversatie. Ik kan het niet laten - boeiend. Zelf heb ik een vriendin die ja, hoe zal ik het zeggen, nogal duistere seksuele ervaringen beleeft en dit graag deelt. In het begin dacht ik stiekem altijd wel - is dit oké? wie is dit echt? Omdat ik eigenlijk me erg goed kon inleven. Maar als ik elke avond gelukkig naast mijn vrouw ga slapen, denk ik ook - dit is fictie - laat mijn brein maar werken!

 

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
19 januari 2021 - 22:51

@Tony, ik bedoelde dat schurende ook niet als negatief. Het kan een verhaal juist spannender maken. 

Zelf kies ik er ook voor om geen herkenbare foto of dergelijke te plaatsen. Juist om die vrijheid.

’Maar ik weet wat je bedoelt - het refereert naar veel meer - en laat je in het ongewisse over hoeveel het al is gebeurd en hoe lang ze er al was.’ 

Dat vind ik inderdaad het sterke aan dit verhaal. Je zette mijn hoofd aan het werk. En dat wil je denk ik ook als schrijver.

Ik heb trouwens wel een keer met een paard door de woestijn gereden. Voor een uur of drie was dat best leuk 🙂.

Lid sinds

4 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 januari 2021 - 17:41

 

De tekst begint intrigerend, een niet standaard seksscène die de lezer meevoert in een sadomasochistische  wereld. Vind het wel zorgelijk dat de hoofdpersoon haar bewustzijn had verloren (geen idee hoe de regels zijn in die wereld?) en dat ze van haar fiets een bestelbusje in werd gesleurd, maar dit is blijkbaar een rollenspel.

Jij hebt ook gekozen voor een duistere invulling van de opdracht en bent hierin geslaagd.

De laatste drie zinnen zou ik schrappen.

 

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 januari 2021 - 10:55

@Evelien, dank je. Er is veel zorgelijks aan het verhaaltje en zoveel waar je zelf assumpties over maakt. Dat was de bedoeling en kan mijn insziens ook niet anders in zo weinig woorden.

Sterke suggestie, ik heb ze weggelaten, het wordt inderdaad krachtiger! Dank.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 januari 2021 - 11:00

@Madrid

Ik heb trouwens wel een keer met een paard door de woestijn gereden. Voor een uur of drie was dat best leuk 🙂.

Inderdaad, men dient een gegeven paard niet in de bek te kijken! Noch wil je de roepende in de woestijn zijn. Volgende keer toch maar een kameel? Volgens een wijs man is immers de vrouw de kameel die ons helpt de woestijn van het leven te doorkruisen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 januari 2021 - 14:26

Hoi Tony, je verhaal is bijzonder, het maakt ook veel los; tot en met beschouwingen over het ontbreken van foto's, de temperatuur van de Spaanse hoofdstad, woestijntochten en een ontboezeming over een vriendin die graag duistere seksuele ervaringen deelt.
Wat de schrijftechnische kant betreft: je hebt een eigen invulling gekozen van de opdracht, ik vind dat een originele insteek. Ik onderschrijf de reactie van Evelien, met uitzondering van haar laatste opmerking.    

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
21 januari 2021 - 16:40

@Tony. Haha... Een kk lijkt mij wat weinig. Een pk is mij al minimaal. Sterker nog ik vind de 90 pk die ik doorgaans gebruik te minimaal. Als het aan mij ligt, jagen we allemaal iets sneller door de woestijn.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
22 januari 2021 - 16:15

Hi Tony, ik vind wel een interessante psychologie terug in je tekst. Ergens tussen fantasie, bdsm en Stockholmsyndroom. Hoe heftig je verhaal en mottig je ontvoerder, voor mij heb je de personages wel overtuigend neergezet. Groetjes, V.

Lid sinds

3 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 januari 2021 - 17:51

@Ton: Dank. Ik had de laatste zinnen reeds weggehaald, dus Eveliens laatste opmerking is - hoewel ze toen erg relevant was - niet meer toepasselijk.

@Madrid: Op jacht met je stalen ros zo uitgekozen dat het fiscaal geoptimaliseerd blijft, geeft minder milieu-minnende concurrenten een voorsprong!

@V.key : Dank! Mooie complimenten. 

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
23 januari 2021 - 22:28

Deze opdracht leidt tot een nogal avontuurlijke bijdrage van collega TonyCoppo. Korte zinnen, veel actie, de kleur van vlees. Doet wel wat denken aan de stripverhalen die ik vroeger bij mijn oom in het nachtkastje vond. Ilsa de Wolvin van de SS en Vera de Viking. Je weet wel, dikke tieten en vette reet. Verder goed gedaan.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
24 januari 2021 - 6:42

Hoi Tony,

Verrassende bijdrage. De tekst is goed, maar toch kost het me moeite om het verhaal te verwerken. Het lijkt klip en klaar waar het over gaat, maar omdat de hp in dubio staat ga je ook twijfelen. Als ik de verboden liefde als uitgangspunt neem dan heb je de opdracht een hele goede invulling gegeven.

Lid sinds

4 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
26 januari 2021 - 14:25

Originele invulling van de opdracht. Een ethisch 'verboden' liefde, namelijk verliefd worden op je verkrachter.
Erg heftig om te lezen. Het doet mij denken aan de boude (en naar mijn mening volstrekt verwerpelijke) bewering van de extreem rechtse en zich schrijver wanende Thierry Baudet dat elke vrouw eigenlijk verkracht wil worden.
Een gruwelijk verhaal, uitstekend geschreven.

Lid sinds

4 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
29 januari 2021 - 10:47

Mooi geschreven! Door de 'show, don't tell' is het net of je er naast zit. Dat maakt het dan ook weer erg ongemakkelijk, maar dat schuren, waar ik zo nu en dan in de reacties ook over lees, is ook alleen maar goed. Zo val je op als schrijver en laat je echt iets achter bij de lezer!