Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Samenvatting

10 januari 2008 - 10:27
Ik zit te worstelen met mijn samenvatting, die ik moet inkorten tot maximaal 100 woorden. Inkorten is geen probleem, maar hoe pakkend is dan de samenvatting? Ik ben met deze samenvatting niet echt blij. Heb nu al mijn moed verzameld om het hier te posten. graag zou ik jullie mening lezen. En ik kan tegen kritiek Alvast bedankt Samenvatting: Maria Lynn en Raj Agrawal hebben dezelfde dromen over een vorig leven. Op een medisch conferentie ontmoeten ze elkaar en ontdekken ze de connectie, die hun al eeuwen aan elkaar bindt. Tussentijds speelt het verhaal zich af in de 18e eeuw, waar de Engelse Lawrence en prinses Amala elkaar in een vreemde situatie tegen het lijf lopen. Deze situatie leidt tot een verboden liefde, maar ondanks dat zal hun liefde zelfs de grenzen van de tijd overwinnen. Een roman over liefde, reïncarnatie en ingewikkelde relaties.

Lid sinds

18 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 11:08
Ik haal hieruit dat Maria en Raj dezelfde personen zijn als Lawrence en prinses Amala. Klopt dat? In dat geval is het duidelijk. De laatste zin voegt niets toe, dat weet ik al nu ik dit stukje heb gelezen. Daarnaast gebruik je zinnen die het woordenaantal onnodig opkrikken als je binnen de 100 wilt blijven. Ik heb het herschreven: Maria en Raj hebben dezelfde dromen over een vorig leven. Ze ontmoeten elkaar op een conferentie en ontdekken de connectie die ze al eeuwen aan elkaar verbindt. Tegelijk speelt het verhaal in de achttiende eeuw, waar Lawrence en prinses Amala elkaar in een vreemde situatie tegen het lijf lopen. Dit leidt tot een verboden liefde die desondanks de grenzen van de tijd overwint. 63 woorden - dus kun je nog iets meer vertellen als je wilt.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 11:23
Dank je wel Appel voor je snelle reactie. en je zag het duidelijk met de personages. helaas met die laatste regel, moet ik van de uitgeverij ook schrijven hoe je de roman moet omschrijven met steekwoorden. Ik ben dus echt niet goed in dit soort dingen. En je hebt gelijk over het woordenaantal onnodig opkrikken

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:06
Deze samenvatting laat mij denkn caan een serie boeken (3) die ik gelezen heb. Sorry, vanmiddag zal ik even opzoeken welke serie ik bedoel, hij staat beneden in de boekenkast.

Lid sinds

17 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:12
Ik vind van jou de samenvatting wel kort en bondig Appel, maar de eigen samenvatting van Saralitse sprak me toch meer aan. komt wat warmer over. Dat onderste zinnetje maakt de lezer duidelijk wat hij in het boek aan kan treffen, Een roman over liefde, reïncarnatie en ingewikkelde relaties. Ik zou het erbij houden. welke versie er ook gekozen word. maar wie ben ik nou helemaal.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:16
@Jacqueline, ik hoop toch zo, dat het er niet op lijkt. maar wel benieuwd naar die boeken. Ik wacht met spanning af. @Pehamo, de samenvatting moet ook kort en bondig zijn...daarom die 100 woorden. Ik heb al flink moeten korten, want ik zat op 200 woorden

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:27
Saralitse, Ken jij de serie "De reiziger" "In de reiziger-cyclus vertelt ze (schrijfster) het verhaal van de verpleegster, die tijdens een vakantie via een magische stenenkring in het Schotland van de 18e eeuw belandt. Hier ontmoet ze haar grote liefde, een clansman een van de leiders van de Schotse opstand tegen de Engelsen. Dit is het begin van de wervelende cyclus, vol passie en avontuur, die de lezer meeneemt van de Schotse hooglanden naar het Franse hof in Parijs, en van West-Indie naar de Nieuwe Wereld." Dit staat op de achterflap van het eerste deel. Ik hoop echt dat jij iets heel anders hebt. Deze serie bestaat uit 6 of 7 delen, elk ~700 pagina's. Rïncarnatie, verboden liefdes, een kind van een 18e eeuwer, terug naar het heden via de stenen, daar doorgaan met kind als arts enz. Weer terug met kind door de stenen, oorlog en ellende, maar eenvreedzaam einde. Ik ben heel benieuwd naar je antwoord.

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:32
Nee ik ken de serie niet, lijkt me wel spannend om te lezen. dus dat gaat weer op mijn lijstje nog te lezen boeken. Maar mijn verhaal lijkt er niet op. De mensen in mijn verhaal dromen over hun vorige levens en terwijl zij dromen, gaat het verhaal terug naar hun vorige levens. Voor mij zijn het twee verhalen in een.

Lid sinds

17 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:36
Hèhè, GELUKKIG, want ik schrok me te pletter. Ik dacht echt van oh jéé het is niet waar! het is een leke serie, maar op den duur de laatste afleveringen wordt geschreven om te schrijven, ze voegen feitelijk niet veel meer toe. dat heb je met meer van die series, denk maar eens aan 'de stam van de holenbeer' en dergelijke boeken. (het vlammende kruis) ook zoiets. Bovendien vind ik die laatste nogal dubbelzinnig klinken.... A dirty mind is a joy forever, nietwaar?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 12:38
Ik ben ook blij dat het niet hetzelfde is. A dirty mind is a joy forever :) Ik zie ook altijd iets dubbelzinnigs hoor.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:04
Maria Lynn en Raj Agrawal hebben dezelfde dromen over een vorig leven. Wanneer ze elkaar ontmoeten ontdekken ze de connectie, die hen al eeuwen aan elkaar bindt. Tussentijds speelt het verhaal zich af in de 18e eeuw, waar de Engelse Lawrence en prinses Amala een verboden liefde hebben na een vreemde situatie. Maar hun liefde zal zelfs de grenzen van de tijd overwinnen. Een roman over liefde, reïncarnatie en ingewikkelde relaties. "die hen al eeuwen aan elkaar bindt." --> hier hen want hun klopt niet, hun is alleen bij bezittelijk voornaamwoord als ik het goed heb Mijn herschreven versie is 71 woorden, misschien heb je er wat aan. Ik heb die medische conferentie eruit gelaten, maakt die eigenlijk wat uit voor deze samenvatting?

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:06
Dank je Aart, nee eigenlijk maakt het niet zoveel uit. Ze doen er toch weinig, aangezien ik helemaal niks weet over conferenties...hahaha Ik ben benieuwd naar de versie die je hebt geschreven.

Lid sinds

17 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:08
Ik ben benieuwd naar de versie die je hebt geschreven.
? Die stond juist bovenaan in mijn post :)

Lid sinds

16 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
10 januari 2008 - 17:16
Sorry Aart Tuurlijk, ik ben zo af en toe echt een doos hoor! Ik lees er zo overheen! Ik had niet eens door dat die conferentie eruit was. Lekker dom :confused: