Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Mailtje sturen?

31 mei 2012 - 20:16
Hoi, ik geloof dat ik dit probleem al eerder heb laten vallen, maar ik vraag het nog maar een keer uitgebreid. Ik heb mijn manuscript opgestuurd naar boekerij, maar heb helemaal geen bericht terug ontvangen, niet eens een ontvangstbevestiging. Ik verstuurde hem ergens begin maart. Nu staat er op de website de volgende regels:
5. Adresseer uw manuscript aan: manuscripten@boekerij.nl. Als onderwerp moet u een van de volgende opties gebruiken: - Manuscript FICTIE - (titel van uw manuscript) - Manuscript NON-FICTIE - (titel van uw manuscript) - Manuscript FANTASY - (titel van uw manuscript) - Manuscript YOUNG ADULT - (titel van uw manuscript) 6. Manuscripten zonder een van bovenstaande onderwerpregels worden niet in behandeling genomen. U ontvangt een automatische bevestiging van ontvangst.
zie: http://www.boekerij.nl/nl/p4d5b9958b24fb/manuscri… Wat bedoelen ze bij nummer 6 dan? Dat ik altijd een ontvangstbevestiging hoor te krijgen? Of alleen als je het onderwerp niet goed hebt geschreven? Want ik begrijp het niet uit hun zinsconstructie en ik heb het gevoel alsof ik allang een ontvangstbevestiging had moeten krijgen, het is ondertussen al bijna juni. Moet ik een mailtje naar ze sturen? Met de vraag of het aangekomen is? Zo ja, hoe zou jij het brengen? Bovendien hebben ze nergens een duidelijk email adres voor vragen. Er staat alleen bij "rechten" dat je een mail kan sturen naar info@boekerij.nl, maar ik weet niet of ik dat emailadres wel voor vragen mag gebruiken. En die van de manuscripten is toch ook duidelijk voor manuscripten, niet voor vragen, toch?

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 20:30
Hoi Earthlady, Het staat er idd heel krom en verwarrend, het lijkt bijna wel een typfout. Ik zou gewoon even bellen, zeggen dat je een manuscript hebt opgestuurd, en vragen of je wel of niet een ontvangstbevestiging had moeten hebben. Het tel.nummer staat onder contact in het menu bovenin.

Lid sinds

14 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 20:55
Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze regels in hun e-mailprogramma hebben aangemaakt voor bovenstaande categorieën. Dan komen ze in de juiste mailbox terecht en gaat er automatisch een mail terug naar de verzender. Maar ook ik zou ze gewoon even mailen of bellen met de vraag of het aangekomen is. Zo gek is dat toch niet?

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 21:04
Nee hoor, is helemaal niet gek. Als je nu geen twee dagen kunt wachten, of elke week gaat vragen of ze het al gelezen hebben... maar je wilt alleen maar vragen of ze het hebben ontvangen en dat is prima.

31 mei 2012 - 21:20
Ja, ik zou zeker even mailen! Ik heb wel eens gehad dat een manuscript kwijt was geraakt en van die uitgeverij hoorde ik ook maandenlang niets, tot ik mailde dat ik het manu graag retour wilde (ik had een envelop bijgesloten), omdat ik het bij nader inzien te vroeg had opgestuurd, het had herschreven en het een heel erg slecht verhaal vond. Niet veel later kreeg ik ineens een mailtje met de mededeling dat het gevonden was. :D Niet dat ik het manu ooit heb teruggezien, maar ik wist in elk geval waar ik aan toe was. Als ik niet had gemaild, had ik nog niet geweten of dat manu ooit was gelezen, laat staan aangekomen. De Boekerij is trouwens erg netjes, je kunt gewoon via dat info-adres mailen, dat heb ik (wel een hele tijd geleden) ook gedaan en ik had binnen een of twee dagen al antwoord. Als je na een tijdje nog geen antwoord hebt, kun je erachteraan bellen.

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 21:32
Als je je manuscript begin maart hebt opgestuurd (dus bijna drie maanden geleden) en ondertussen nog geen ontvangstbevestiging hebt gekregen, lijkt het me helemaal niet vreemd om eens te informeren. Ik zou al na twee weken een e-mail hebben gestuurd in jouw situatie :) Ik zou een e-mail sturen naar hun info-adres én hun manuscripten adres, het kan geen kwaad om beide te gebruiken denk ik. Wat de inhoud betreft zou ik het short, sweet & simple houden: Beste, Op DATUM stuurde ik jullie een manuscript "TITEL". Zou u even kunnen bevestigen of jullie dit goed ontvangen hebben? Alvast bedankt, NAAM

31 mei 2012 - 21:42
Ik zou even opbellen. Direct contact is toch minder verwarrend, en je kunt gelijk doorvragen als iets niet helemaal duidelijk is.

Lid sinds

13 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 23:16
Hoi Earthlady. Nummer 6 betekent gewoon dat het onderwerp van je manuscript één van de vier onderwerpen onder punt 5 moet behelsen. In jouw plaats zou ik er niet eens achteraan gaan. Immers, een uitgeverij die zo slordig met auteurs omgaat verdient het niet jou en je manuscript te kennen. Hup, naar een andere uitgeverij ermee!

Lid sinds

12 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
31 mei 2012 - 23:39
Hoi Earthlady. Nummer 6 betekent gewoon dat het onderwerp van je manuscript één van de vier onderwerpen onder punt 5 moet behelsen. In jouw plaats zou ik er niet eens achteraan gaan. Immers, een uitgeverij die zo slordig met auteurs omgaat verdient het niet jou en je manuscript te kennen. Hup, naar een andere uitgeverij ermee!
Wat een rare agressieve reactie: er maar van uitgaan dat ze het manuscript kwijtgeraakt zijn, of te beroerd zijn om te antwoorden zonder dat even na te vragen. We maken allemaal wel eens fouten toch?

Lid sinds

16 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 0:00
Hoi Earthlady. Nummer 6 betekent gewoon dat het onderwerp van je manuscript één van de vier onderwerpen onder punt 5 moet behelsen. In jouw plaats zou ik er niet eens achteraan gaan. Immers, een uitgeverij die zo slordig met auteurs omgaat verdient het niet jou en je manuscript te kennen. Hup, naar een andere uitgeverij ermee!
Wat een rare agressieve reactie: er maar van uitgaan dat ze het manuscript kwijtgeraakt zijn, of te beroerd zijn om te antwoorden zonder dat even na te vragen. We maken allemaal wel eens fouten toch?
Dat vind ik ook. Bovendien is uitgeverij Boekerij niet een van de minste onder de uitgeverijen. Ik bedoel daarmee te zeggen dat daar niet mensen bewust rookgordijnen zitten op te werpen om het insturen van manuscripten expres te bemoeilijken. Juist het feit dat door het noemen van het genre in de onderwerpregel het manuscript bij de juiste persoon terecht komt, maakt al een goede indruk. Maar dan nog, kan er wel eens iets mis gaan.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 0:05
Ja, nee, daar zou ik ook niet vanuit gaan. Voor hetzelfde geld is er iets mis gegaan met verzenden. Of bij de ontvangst van de bevestiging.Gewoon even bellen. Ja, dat is eng, maar als je het eenmaal gedaan hebt dan ben je blij, let maar op.

Lid sinds

12 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 1:23
Ze bedoelen waarschijnlijk dat ze regels in hun e-mailprogramma hebben aangemaakt voor bovenstaande categorieën. Dan komen ze in de juiste mailbox terecht en gaat er automatisch een mail terug naar de verzender. Maar ook ik zou ze gewoon even mailen of bellen met de vraag of het aangekomen is. Zo gek is dat toch niet?
Dat denk ik ook. Er is vast iets misgegaan, normaal gesproken zou je die automatische reactie meteen gekregen moeten hebben. Heb je het juiste format gebruikt, zoals aangegeven in het voorbeeld?

Tja

Lid sinds

15 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
1 juni 2012 - 1:42
Ik zie het als onbeschoftheid. Vaker meegemaakt. Een keer na drie jaar pas iets gehoord. Nog knap dat ze het ms nog hadden.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 8:45
Ja, dat kan, dat ze overvol zitten en maar niets laten horen. Of dat de stagiaire denkt: 'Wat een stomme opdracht, die doe ik niet hoor.' Toch, als ik een brief naar een verzekeraar stuur en niets hoor vraag ik dat ook even na, ik trek niet meteen al mijn verzekeringen daar weg.

Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 9:59
Oké :) Nou bedankt allemaal, ik ga ze dan vandaag even mailen. Als ze een fout hebben gemaakt is dat voor mij geen probleem, ik wil alleen niet opdringerig overkomen bij ze :P haha. Ik heb namelijk mijn mailtje gestuurd onder de naam: Manuscript YOUNG ADULT – Apocalyps‏ Dus volgens mij was het goed.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 10:58
Ja, daar kan weinig fout mee gaan, zou je zeggen. Tja, wie weet wat er gebeurde. En je bent niet opdringerig hoor. Opdringerig is dit: 'Heeft u het al gelezen? Nu dan? Nu dan? Wanneer komt het uit?' jij bent juist hartstikke geduldig geweest.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
1 juni 2012 - 11:30
Opdringerig is dit: 'Heeft u het al gelezen? Nu dan? Nu dan? Wanneer komt het uit?'
:D

Lid sinds

18 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 juni 2012 - 20:07
Nou, heb uiteindelijk een mailtje gestuurd op 1 juni. Kreeg gister dit antwoord:
Wij hadden een storing waardoor onze e-mail tijdelijk niet werkte. Deze is nu verholpen en bij deze bevestig ik u dat wij uw manuscript in goede orde hebben ontvangen.
Weet niet of ik ze moet geloven, maar ik ga maar uit van het goede :P Wel vreemd, voor zo'n bekende uitgeverij.