weer een nieuwe POD: ikschrijf.nu

25 april 2008 - 21:56
Als paddestoelen schieten de POD's uit de grond: Ikschrijf.nu

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
25 april 2008 - 23:26
Hmmm, eigenaar Jeroen woont in een postbus in Den Bosch volgens Whois :confused: Er staat niet bij wat je moet betalen als je je boek wilt laten drukken. Wie vraagt er even een offerte aan?

Lid sinds

18 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
26 april 2008 - 9:30
@Ceridwen: Jeroen is zeker een kabouter :D een PODdrukkende kabouter ook nog. Je moet wel iets betalen. "IKschrijf.nu verzorgt tegen lage kosten de gehele opmaak van het boek, inclusief omslag en inhoudsopgave." Het is maar de vraag wat je onder 'lage kosten' verstaat. Ros wat was dat mailadres ook alweer wat je hier had neergezet?

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
20 augustus 2008 - 11:20
Ja iedere maand verschijnt er weer een nieuw POD-bedrijf. Heb net een link gekregen. Is alleen nog niet publiekelijk.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
21 augustus 2008 - 23:11
Ja POD was een gouden markt.. Maar zakken ze op deze manier niet uit elkaar? Wie is straks nog te vertrouwen van al die POD?

Lid sinds

16 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
6 September 2008 - 16:42
We zijn weer terug bij af: de tijd van net ná het uitvinden van de boekdrukkunst. Iedereen ging met zijn eigen manuscript naar een afzonderlijke drukker en je moest zelf zorgen voor de verkoop en distributie. De 'vooruitgang' tussen 1450 en 2008 in een notedop.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2008 - 11:33
Pumbo lijkt mij een goede POD uitgeverij. Maar ik blijf gewoon bij lulu, ik ben er dubbel en dik tevreden over, en mede door lulu ben ik in de Trouw terechtgekomen, en daar ben ik ze zeer dankbaar voor :). Het enige nadeel van lulu is dat de boeken niet in deboekhandel.nl terechtkomen, en daardoor niet te bestellen zijn door boekenwinkels. Of kan je wel een ISBN aan je boek bij lulu toevoegen? En ik ben niet echt tevreden over de paperbacks bij lulu, maar dan laat ik voortaan gewoon hardcovers drukken... Al kost dat wel geld...

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 oktober 2008 - 12:13
Ja, je kunt een ISBN doen bij Lulu. Maar dan ligt het ook nog nergens in de winkel, dan kan het wel besteld worden.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
5 oktober 2008 - 12:52
@Zjors: Oké, dat wist ik zelf nog niet xD Maar ik snap dat boekenwinkels het eerst moeten bestellen, anders heb je een magisch boek xD

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 oktober 2008 - 23:07
Leuk dat sommige onze site al hebben gevonden! We hebben nog niet eens reclame gemaakt. We zijn inderdaad een nieuwe website die het voor jullie mogelijk maakt om je eigen boek te verkopen. Wij denken wel dat we op een aantal punten de zaken een stuk duidelijker aanpakken. * Geen contract. Je zit niet aan ons vast. Wil je na een week weg? prima, even goede vrienden :-) * Zeer duidelijke website met een stap voor stap plan ondersteund met video uitleg. * marge berekening zodat je direct inzicht hebt in je verdiensten. * je verdient als auteur altijd meer dan wij. Wij pakken maar een kleine marge op de print kosten. Jullie schrijven tenslotte een heel boek dus jullie moeten het meeste verdienen :-) * Boeken voor thuis bestellen? dat kan natuurlijk ook. We houden de aankomende tijd een actie waarbij de opmaak kosten voor de omslag en de inhoud gratis door ons verzorgd worden. wij zetten alles goed op zijn plek zodat het boek klaar is om te drukken. (normaal 75 euro voor omslag en ook 75 euro voor de inhoud) De boeken worden heel mooi geprint, je zult verbaasd zijn van de kwaliteit. Het is gewoon een echt professioneel boek. Succes met verkopen!

Lid sinds

20 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Moderator
  • Administratie
  • Beheerder
8 oktober 2008 - 9:27
pumbo, denk je eraan dat het hier verboden is om reclame te maken? Heb je mailadres even weggehaald. Overigens zijn jullie niet de enige pod-drukker zonder contract, met margeberekening en de mogelijkheid om boeken voor thuis te bestellen

8 oktober 2008 - 9:53
Als ik het goed begrijp, ziet het lijstje bij pumbo er zo uit (*): * het vervaardigen van: - 1 boek van 100 pagina's kost 14,05 - 10 boeken van 100 pagina's kost 95,50 - 50 boeken van 100 pagina's kost 457,50 - 99 boeken van 100 pagina's kost 900,95 Elk boek heeft een verkoopprijs van 25 euro, dus reken uit je winst. Volgens Pumbo belopen de marges in alle gevallen zo'n 14 euro. Maar nu de vraag: hóe verkoop je 1, 10, 50 of 99 boeken van 100 pagina's voor 25 euro? Ik vind dat veel geld voor een boek van een (amateur) auteur. (*) inclusief opmaakkosten en btw, exclusief verzendkosten

8 oktober 2008 - 9:57
Niet om reclame te maken, maar om te zien wat er bij Pumbo gedaan wordt voor jou. Dit staat er o.a. op de site: "Promoot jouw boek Door jouw boek bij potentiële kopers onder de aandacht te brengen, vergroot je de kans op succes. Pumbo.nl speelt hierin een belangrijke rol. Wij zorgen voor de promotie van onze website, waarmee wij indirect ook jouw boek promoten. Bovendien ontvang je een unieke link die direct doorverwijst naar jouw boek op onze website. Deze kun je gebruiken op andere websites, in nieuwsbrieven of persberichten. Pumbo.nl is thuis in online promotie en biedt je veel tips en ondersteuning in jouw account. Verkoop jouw boek Verkoop via internet is de laatste jaren flink gestegen. Online betalen wordt tegenwoordig gezien als veilige betaalmethode. Pumbo.nl biedt alle boeken aan via haar website en verzorgt het hele traject van bestellen, betalen en verzenden. Kopers kunnen eenvoudig een bestelling plaatsen en wij zorgen ervoor dat het boek thuis bezorgd wordt. Je hebt geen omkijken naar de administratieve afhandeling." Maar ik kan het niet geloven dat je met deze methode voor je boek 25 euro kunt ontvangen. De meeste boeken van bekende auteurs zijn goedkoper.

Lid sinds

16 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2008 - 10:47
Het ziet er best goed uit maar moet er nou zo'n spelfout op een POD site: "Heb je geld verdient met jouw boek ... "

Lid sinds

19 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2008 - 10:55
Maar je kunt je boek ook goedkoper prijzen, Marriejeanne. Heb je minder marge. Het is inderdaad kolder om te denken dat je een boek voor 25 euro zou kunnen verkopen. Dan koopt alleen je moeder het nog, en wat als je die niet meer hebt :\\ Inderdaad Eliesje, de redactie zou ik daar niet laten doen. In de post hierboven wemelt het ook van de fouten (zie ons topic 'aan elkaar of los') en van de slordigheden (geen hoofdletters). Nu is een post hier natuurlijk niet representatief voor wat je op taalgebied kunt, ik schrijf zelf ook fouten door de snelheid, maar als ik me als bedrijf zou willen voorstellen zou ik even extra alert zijn, denk ik.

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2008 - 11:15
Beste Dries, ik zal er op letten om geen reclame praatje te houden, dat was zeker niet de opzet van mijn reactie. Marriejeanne, het prijslijstje wat je aangeeft is niet helemaal juist. Dat zijn de standaard ingevulde gegevens en die kun je (of moet je zelfs) nog naar eigen wens wijzigen. Het is niet zo dat wij de verkoopprijs bepalen, of de opmaak en inhoud van je boek. Dat mogen de schrijvers (gelukkig) allemaal zelf doen . Bij de marge berekening - je voert al jouw boek gegevens in en kiest je eigen verkoopprijs. Daar komt een bepaalde marge uit naar voren. - De marge is afhankelijk of je echt per stuk wilt verkopen of een voorraad bij ons wilt laten aanleggen. (wij regelen het voorraad beheer) Ik ben het met je eens dat niet elk boek voor 25 euro of meer verkocht kan worden. Dat is ook de reden dat je zelf de prijs moet ingeven, dat is niet standaard 25 euro. De prijs is vaak een afweging tussen vormgeving, inhoud en mogelijke promotie. Want niet elk boek kun je even makkelijk promoten. En vaak kun je door goed te promoten toch net iets meer voor je boek vragen.

8 oktober 2008 - 11:46
Oké, dus dat had ik niet goed begrepen. Ik meende dat jullie een boek van 100 pagina's voor 25 euro promootten op de site. Maar als de rest in mijn post wél klopt (dat je dus bij afname van 10 boeken à 100 pagina's 95 euro kwijt bent, inclusief opmaakkosten en btw en exclusief verzendkosten - en dan de staffel naar 50, 99 etc. boeken), dan heb ik een goed beeld van jullie aanbod? Dan kan ik eens vergelijken met 'de' anderen. En hoe zit het dan inderdaad met correctie / redactie?

Lid sinds

16 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 oktober 2008 - 12:14
Ja, marriejeanne , in principe wel, de prijs is alleen afhankelijk van de productievorm. Paperback of ringband, welk formaat en de kleuren. Daar moet je dus wel goed opletten voor een juist vergelijk. Wat betreft opmaakkosten: Je bent zelf geheel verantwoordelijk voor de opmaak van je cover en de opmaak van je boek. Ook de inhoud inclusief eventuele spelfouten... :) . Wij controleren alleen wel voor extra zekerheid alle uploads handmatig om er zeker van te zijn dat het boek op de juiste wijze geprint kan worden. Dit in verband met het waarborgen van de kwaliteit. Uitgebreide uitleg over opmaak en marges staat overigens uitgebreid op de site in het beheerdersgedeelte. Maar... omdat niet iedereen precies weet hoe je de cover of de opmaak goed kunt instellen of zelfs ontwerpen bieden wij die service aan, en die service is voorlopig gratis maar zal normaal 75 euro incl.BTW kosten (per boek of per cover).

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
7 november 2008 - 16:29
Ik heb ook een POD, een IPOD, haha (sorry voor de meligheid, maar het is vrijdagmiddag en ik zit in mijn middagdip!). Er zijn zoveel pods dat je er bijna gaar van wordt. Nu nog een pod die niet om zoveel emailadressen zeurt en het wordt al een stuk aantrekkelijker! Dus POD's...spring in deze gat in de markt!

Lid sinds

18 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 november 2008 - 1:16
Er zijn allang Pods die niet om emailadressen 'zeuren' hoor. Pumbo, Lulu, Elikser, Boekenbent et cetera. Het is juist zo dat er zeer waarschijnlijk maar 2 zijn die deze eis hebben. Ik zie namelijk regelmatig verzoeken om emailadressen, ze noemen soms niet de POD maar als ze er 80 nodig hebben dan weet je automatisch o, ja dat is FM en vragen ze 40 adressen dan weet je direct o, ja dat is Boekscout en dan geef ik mijn adres altijd.

Lid sinds

18 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
8 november 2008 - 13:44
Ik niet. Ik vind het merkwaardig dat ze die eis stellen. Zeg dan regelrecht, we willen dat jullie dat doen om een zo goed mogelijk verkoop te realiseren. Of zeg dat je de mailadressen wilt om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten. In het eerste geval is het kwalijk als we de potentiele schrijvers allemaal adressen geven, terwijl we niet van plan zijn pom al die boeken te kopen (ik bedoel, sorry, maar mijn bruin paard zou dood neervallen). In het tweede geval kan je denken, nu ja, prima dan, als ik er iemand mee kan helpen, als je geen bezwaar hebt tegen reclame in je mailbox.

Lid sinds

16 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
11 november 2008 - 21:02
Ok, excuus. Niet alle pods zeuren om e-mailadressen. Opzich heb ik door mijn vorige werk als pr-medewerker genoeg ervaring in het schrijven van persberichten en het zoeken van publiciteit in (lokale) media. Dus het promoten van een zelfgeschreven POD boek zou me wel lukken, maar het aanleveren van 80 e-mailadressen niet. Daarom zou ik zelf niet snel voor FM of BS kiezen, alhoewel hun websites er netjes uitzien en de boeken die ze verkopen ook! Zeker niets om je voor te schamen. Maar goed, om on topic te blijven, misschien is 'ikschrijfnu' een hele goede pod. Ik ga hun website in ieder geval eens goed bekijken.