3 weken 2 dagen

Rol

• Gewone gebruiker

#587 10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen

2 december 2025 - 12:43

accessoires

Gebruik de donkere

en niet-reflecterende

bakjes en schalen.

Ze nemen de warmte

beter op

dan licht
en reflecterend servies.

Bron: Ovenhandleiding, sectie “10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen accessoires”, fabrikant Bosch/Siemens, Nederlandstalig.
10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen accessoires Gebruik de donkere en niet-reflecterende bakjes en schalen. Ze nemen de warmte beter op dan licht en reflecterend servies.

Vertaling in mijn woorden:
Sommige dingen of mensen kunnen dieper voelen, meer absorberen of echt iets tot zich laten doordringen, terwijl andere oppervlakkig of afwijzend zijn en alles terugkaatsen. 

6 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
2 december 2025 - 23:22

Hoi Blancopage, grappig gevonden. Ik twijfel ook over de titel. Alleen "Warme lucht" zou ook al voldoende zijn, is mijn idee.
Klein dingetje: ik zou de witregels iets smaller maken. Nu trek je de tekst te veel uit elkaar.

10 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker
3 december 2025 - 23:37

Hallo Blancopage,

De gekozen zin deed in eerste instantie niet zoveel met me. Je uitleg erbij deed mij er iets anders naar kijken. 

Daarmee kreeg het een diepere betekenis.

5 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 december 2025 - 14:44

Blancopage,

Ik vind het een prachtvondst om zo'n droge tekst uit de context te rukken en tot poëzie te bombarderen. Heel mooi.

Ik zou wat zuiniger zijn met witregels. 

Tip: plaats de 'en'-woorden aan het eind van de regel in plaats van het begin van de volgende. Dit maakt dat je blijft hangen in een zin, werkt als cliffhanger en maakt je nieuwsgierig om verder te lezen.

De dichtcoach