#587 10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen
accessoires
Gebruik de donkere
en niet-reflecterende
bakjes en schalen.
Ze nemen de warmte
beter op
dan licht
en reflecterend servies.
Bron: Ovenhandleiding, sectie “10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen accessoires”, fabrikant Bosch/Siemens, Nederlandstalig.
10.3 Warmelucht (vochtig) – aanbevolen accessoires Gebruik de donkere en niet-reflecterende bakjes en schalen. Ze nemen de warmte beter op dan licht en reflecterend servies.
Vertaling in mijn woorden:
Sommige dingen of mensen kunnen dieper voelen, meer absorberen of echt iets tot zich laten doordringen, terwijl andere oppervlakkig of afwijzend zijn en alles terugkaatsen.

Mooi gevonden! ZGG.
Mooi gevonden!
Ik twijfel over de titel. Maar steeds minder.
ZGG.
Hoi Blancopage, grappig…
Hoi Blancopage, grappig gevonden. Ik twijfel ook over de titel. Alleen "Warme lucht" zou ook al voldoende zijn, is mijn idee.
Klein dingetje: ik zou de witregels iets smaller maken. Nu trek je de tekst te veel uit elkaar.
Hallo Blancopage, De…
Hallo Blancopage,
De gekozen zin deed in eerste instantie niet zoveel met me. Je uitleg erbij deed mij er iets anders naar kijken.
Daarmee kreeg het een diepere betekenis.
Blancopage, Ik vind het een…
Blancopage,
Ik vind het een prachtvondst om zo'n droge tekst uit de context te rukken en tot poëzie te bombarderen. Heel mooi.
Ik zou wat zuiniger zijn met witregels.
Tip: plaats de 'en'-woorden aan het eind van de regel in plaats van het begin van de volgende. Dit maakt dat je blijft hangen in een zin, werkt als cliffhanger en maakt je nieuwsgierig om verder te lezen.
De dichtcoach
Het 'zo had ik er nog nooit…
Het 'zo had ik er nog nooit naar gekeken'-effect is groot. Mooi dat je dit er in las.