#579 - Uit een of andere hoek
"Dag, hoor!"
Verschrikt laat ik mijn notitieboek vallen, losse blaadjes dwarrelen rond, terwijl ik ze angstvallig bij elkaar probeer te graaien.
"Had je niet verwacht hè?" Hij drapeert zijn cape over de stoel voordat hij plaatsneemt, "zo'n entree."
"Het tocht hier," snuif ik, " je had het raam achter je kunnen sluiten."
"En jou niet overvallen?" Zijn borstelige wenkbrauwen wiebelen ondeugend op en neer.
Ik schenk hem een oogrol en hij mij zijn vriendelijkste lach.
"Wat heb je nog meer meegebracht ter overtuiging?"
"Ozosnel staat in de gang."
"Touché."
Hoi vlinderboom85, Er staat…
Hoi vlinderboom85,
Er staat geen ondergrens aan het woordenaantal, dus technisch klopt het. Net als je vorige inzending is het heel kort. Het verhaal valt vroeg in de donkere dagen :).
Prettig gelezen.
Dank je Jascha! In de groep…
Dank je Jascha! In de groep schrijvenonline op facebook is het maximaal aantal woorden 99, vandaar dat deze ook weer heel kort is. Ik zal bij de volgende eens een wat langere plaatsen 😄
Hallo vlindersoorten, …
Hallo vlinderboom,
Jammer inderdaad dat het zo kort is. Ik hoopte op iets meer. En eigenlijk ook wel op duiding van de laatste twee zinnen.
Fijn geschreven.
Hoi Vlinderboom85, Kort en…
Hoi Vlinderboom85,
Kort en krachtig.
"Dag, hoor!" is zo algemeen en nietszeggend dat je als lezer begrijpt dat de schrijver een beetje geïrriteerd is. Totdat je weet over wie het gaat, dan is die groet bijna iconisch en valt al het andere van je tekst op zijn plaats.
Inderdaad: touché!
Goed gedaan!
Groet,
Nadine
Dag Vlinderboom, Het is…
Dag Vlinderboom,
Het is inderdaad heel kort. En de lezer moet wel weten wie Ozosnel is om een beeld te krijgen.
Maar dan is het (denk ik) ook echt meesterlijk; met die borstelige wenkbrauwen op het witte paard ;-).
Leuke titel. Wel een beetje flauw (sorry). Maar hij helpt de lezer wel op weg.
ZGG
Hallo Vlinderboom, ik…
Hallo Vlinderboom, ik vrees dat ik de clou totaal niet snap. Ik heb geen idee wie de man in de cape is. Superman? Mega Mindy?
Ik viel ook wel over de zin “ik schenk hem een oogrol”, waarbij ik een beeld kreeg van een soort rolcake met ogenvulling (misschien een leuk idee voor Halloween, trouwens).