#578 Angus correspondeert old school
Beste STADSSHERRIF84,
Ik richt me per brief tot je. Zonder postzegel op de envelop, inderdaad.
Een collega van me belde me vanochtend dat jij gisteravond een filmpje op Instagram hebt geplaatst waar ik naar moest komen kijken. Of ik langs wilde komen?
De kwaliteit was niet al te denderend, maar ik herkende mezelf wel.
En ja, misschien voldoe ik voor wat betreft de kleding aan de beschrijving van de verkrachter die vorige week in de stad heeft toegeslagen, maar toen zat ik in het buitenland.
Voor zaken.
Dus jouw bericht: 'DIT is het ZWEIN mensuh!!!!. Prezies deselfde kleedink als de polizie heefd doorgegeeven.' klopt niet helemaal. Ik ben dat zwijn dus niet.
Wat wel klopt: 'IK de STADSSHERRIF gaat m volgen om te keiken en filme waar dat die woont. En dan gaan we m laater AFMAAKE daar!!!!!.'
Door mijn beroep ben ik nogal waakzaam. Nieuwsgierig ook als ik het gevoel heb dat iemand me volgt. Je viel ook best wel op, gistermiddag. Ik schat je toch op zo'n honderdvijftig kilo. Wat best veel is voor iemand van rond de één meter zestig.
Jij zag mij niet meer in de drukte op het station. Maar ik jou wel. Best een leuke rit en wandeling naar je huis. In de metro had je wel op mogen staan voor die oudere vrouw toen ze daarom vroeg. En je bleef daarna wat lang hangen in snackbar.
Nu mijn verzoek.
Zou je het filmpje willen verwijderen met het bericht dat je bij mij op bezoek ben geweest en dat het duidelijk is dat je je hebt vergist?
Vanavond nog?
Mijn collega en ik komen anders bij jou op bezoek. Wij zijn namelijk meer van de diepgaande persoonlijke gesprekken. En die kunnen best lang duren en pijnlijk indringend zijn.
Soms zijn ze heel kort.
Groet,
A
Je hebt STADSSHERRIF84…
Je hebt STADSSHERRIF84 lekker diomatiek gedist haha.
Mooi verhaal. Een puntje voor de leesbaarheid: berichtcitaat van STADSSHERRIF84 in cursief.
Hallo Angus, STADSSHERRIF84…
Hallo Angus,
STADSSHERRIF84. Heerlijke naam. Moest ik meteen om lachen.
Ik werd er meteen ingezogen. Vind de briefstijl goed werken en spanning is goed opgebouwd.
De toon is wel heftig, maar dat Angus stijl natuurlijk zoals we die kennen :)
Wellicht dat het voor de opdracht wat te heftig is, maar daar is de kwaliteit van de tekst echt niet minder op.
Graag gelezen!
PS. "heefd doorgegeeven". Echt hè? Zo typisch. Leestekens is tegenwoordig ook een ding. Die laat men ook steeds meer achterwege.
Dag Jascha, Dank voor je…
Dag Jascha,
Dank voor je reactie.
Ik vond de opdracht niet zo passen bij mijn drijfveer om te schrijven.
Mijn alter ego en ik hebben geprobeerd er het beste van te maken.
De meeste invullingen van andere SOLlers nodigen me ook niet uit tot reageren. Ligt aan de opdracht. Ik vind die niet passen binnen mijn (en ik denk onze) behoefte.
Ik stel het op prijs dat je de moeite nam om om mijn bijdrage te reageren.
Dank voor je tip over het cursief.
Dag Wout, Dank voor je…
Dag Wout,
Dank voor je reactie.
Zie ook mijn bericht op de reactie van Jascha.
De opdracht? Niet mijn ding. De meeste bijdragen ook niet. Ligt voor mij aan de opdracht.
Ik wil hier verhalen kwijt en verhalen lezen.
Dus ik deed een poging om het in een verhaal te gieten.
En in het metier van mijn alter ego gaat het wel om respect (althans, wat hij voor respect aanziet en wil afdwingen).
Dus dat heb ik er maar heftig ingekwakt.
Angus ook ik heb getwijfeld…
Angus ook ik heb getwijfeld toen ik de opdracht las. Jij hebt hem op een persoonlijke manier, die bij jou past ingevuld. Je brief graag gelezen.
Dank voor je reactie, Job…
Dank voor je reactie, Job.
Ik vind de opdracht helemaal niks.
Die miskent (naar mijn idee) dat er niet echt valt te reageren op, of communiceren met, die social media ridders.
De enige manier is ze 'uitnodigen' tot een persoonlijk gesprek ;-)
Ik deel je mening Angus …
Ik deel je mening Angus (denk telkens aan beef bij jou naam). Ook al moet het met een knipoog geschreven worden, blijven het column-achtige verhalen waarbij ik het verrekte lastig vind om gedegen feedback te geven. Dus blijft het voor mij bij wat interpunctie en grammatica.