16 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#578 Wij eisen de socials op!

30 September 2025 - 13:49

Beste reaguurders met het collectieve I.Q. van zeventig,

Dit is de dag dat wij niets meer pikken van jullie snobs, wappies, photoshoppers, hersenlozen, influencers, of een combinatie van deze. Doe zelf eens even normaal! #desocialsweervanons

*Verzend*

Zo, tijd voor koffie. Ik pak nadien met mijn ene vrije hand opnieuw mijn telefoon om te zien of er reacties zijn:

*bericht verwijderd door de contentbeheerder*

Ik frons. Boos om het onrecht dat mij is aangedaan scrol ik door. De reacties in de tijd dat het bericht online heeft gestaan blijken niet verwijderd:

Linkse prick

Wie is ‘wij’? Elitaire eikel.

Wat kom je bijdehand doen? Ik weet waar je woont.

Durf dat eens recht in mijn bek te zeggen, %#&*@.

In de twintig minuten dat het bericht op het internet circuleerde, zijn er meer dan vijftig reacties geplaatst die allemaal min of meer dezelfde boodschap bevatten: ik moet mijn bek houden. Ik moet dood. Ik ga dood. Mijn koffie wordt langzaam koud.

*Plaats nieuw bericht*

Lieve volgers,

Vijfendertig woorden en toch werd er niets gezegd in mijn eerste bericht. Ik gooide met modder, deed mijn zegje en vervolgens kreeg ik zes doodsbedreigingen, viermaal kanker toegewenst en tal van andere verwerpelijke toespelingen. Nu zou ik kunnen zeggen dat iedereen die een reactie achterliet zich aangesproken voelt, maar dat is olie op het vuur.

Helaas hebben een aantal reageerders mij ontvolgd, dus zij lezen dit bericht misschien te laat. Weet dat het me te doen is om een statement te maken. Wees lief voor elkaar, luister….

De deurbel gaat…

6 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
3 oktober 2025 - 21:57

dag Jascha

Korte tekst, en je neemt de lezer mee in een soort live gebeurtenis van het posten van berichten. Ik vind het goed weergegeven.

Goed gedaan.

Johanna