#573 One hunderd percent that bitch
Met alle zweetdruppels voelt het alsof ik in een waterval loop.
‘Kom op, nog een rondje’, schreeuwt Mike. Hij hoeft alleen maar een beetje te roepen, mijn benen zijn het die het werk doen.
‘Dit slaat nergens op,’ schreeuw ik terug en Mike glimlacht. Het contrast kan niet groter zijn tussen zijn wasbordje en mijn muffin top.
‘Lizzo heeft ook wel eens af moeten zien, Charissa. Dus jij kan het ook, komop.’
Het zijn nog twintig kilo’s die eraf moeten, maar het voelt soms alsof het er honderd zijn.
‘Ik heb echt niet het idee dat ik hier mooier van word, verdomme.’
‘Van diabetes type II wordt je dat anders ook niet, baby.’
Mike doet eigenlijk ook niet veel meer dan een beetje herhalen wat de arts zei. Diabetes type II, hartkwalen, allerlei vormen van kanker en nog een hele hoop chronische aandoeningen waar ik een verhoogd risico op zou hebben. Fuck die arts. Lizzo heeft al die dingen ook niet, en wat ze wel heeft is een aardige dosis zelfvertrouwen. Wat is er gezonder dan dat?
‘Moet ik nou echt de zwaarste pakken,’ verzucht ik onder de gewichten. Het zou me niks verbazen als Mike stiekem hoopt dat er eentje op mijn hoofd valt en me voorlopig uitschakelt. Heeft hij weer wat meer ruimte voor de ‘makkelijkere’ gevallen.
‘Jazeker, die triceps kan wel wat kracht gebruiken.’
Het voelt alsof ik de aarde optil als ik ze boven mijn hoofd krijg. Vloekend laat ik ze uiteindelijk weer vallen.
‘Dit is dus gewoon zo niet elegant vrouwelijk. Lizzo zou dit dus echt nooit doen.’
Als ik de handdoek tegen mijn voorhoofd houdt is deze binnen geen tijd doorweekt. Ik betwijfel of de parfum deze lucht nog gaat maskeren.
‘Echt, het slaat nergens op dat we dit twee dagen voor de shoot doen.’
Ik neem nog een vluchtige slok van het geprepareerde energiedrankje. Het smaakt nergens naar, maar het bureau zegt dat het helpt.
‘Volgens hebben ‘we’ geen keuze, Charissa. Als ‘we’ of beter als jij dit niet doet, dan zijn er helemaal geen shoots meer voor je. Ongezonde modellen vormen geen goed business model.’
In stilte vervloek ik hem en al die kantoorbobo’s die me tot op details de cijfertjes lieten zien, waaruit zou blijken dat ik een ‘economisch risico’ zou vormen als ik zo door zou gaan. Scheld ik op de steeds meer verdwijnende hobbels in mijn heupen en bovenbenen. Het is gewoon idioot allemaal, plus size betekent rondingen. Maar ik moet doorzetten, net zoals Lizzo dit doet nu die golddiggende danseressen haar erin hebben geluisd. I am one hunderd percent that bitch.
Voor mij is het onduidelijk…
Voor mij is het onduidelijk wie de influencer in dit verhaal is. Charissa, Mike of Lizzo
‘Volgens hebben ‘we’ geen…
‘Volgens hebben ‘we’ geen keuze, Charissa----> staat de 'we' wel juist in deze zin? Verder niet voor honderd procent boeiend dit verhaal, laat staan grappig m.a.w. niet echt mijn ding.
Hoi Virtuosu, Charissa is…
Hoi Virtuosu,
Charissa is tegen van alles en nog wat aan het vechten. Kilo's, een systeem, het gevoel niet goed genoeg te zijn. Zo weet je in een heel kort verhaal een thema te verwerken, waar de andere betrokken personages op hun eigen manier ook mee te maken hebben. Via Charissa, of vanwege hun eigen levensstijlen en overtuigingen.
Soms laat je dat duidelijk naar voren komen, andere keren is het subtiel. Die afwisseling zorgt voor een mooie balans en maakt het verhaal erg goed leesbaar.
Mooi gedaan!
Groet,
Nadine
Hallo virtuoso, Moest een…
Hallo virtuoso,
Moest een paar keer lezen om de namen goed te plaatsten.
Mike is naar mijn idee een leefstijlcoach of zoiets en de HP staat onder druk van meer van dat soort personen. Die druk geef je goed weer.
De zin: '‘Volgens hebben ‘we’ geen keuze, Charissa' lijkt niet te kloppen. Ik snap hem in ieder geval niet.
Dag Virtuosu, Met veel…
Dag Virtuosu,
Met veel plezier gelezen.
Als ik het goed heb, is Charissa de influencer die gevangen is geraakt in haar eigen web. Ze moet (blijven) voldoen aan het ideaalbeeld dat ze zelf heeft helpen creëren. Dat geeft wat mij betreft perfect de leegheid weer.
Paar puntjes:
Van diabetes type II wordt je = word je.
Als ik de handdoek tegen mijn voorhoofd houdt = houd
‘Jazeker, die triceps kan wel wat kracht gebruiken.’ = kunnen
‘Volgens hebben ‘we’ geen keuze, Charissa. = Volgens hen (?)