#573 Een koekje van eigen deeg
Hij griste de papieren zak van de concurrent uit haar handen. Haalde er een krakeling uit en legde deze naast een exemplaar dat hij zelf gebakken had.
‘Ben, kalmeer een beetje.’ Romy had haar jas nog aan, de bel die haar entree had aangekondigd klonk nog na in haar hoofd. Ze keek toe hoe haar man zijn vingers over de suikerlaagjes van beide koekjes bewoog. Het deed haar denken aan haar moeder, de wijze waarop ze haar brailleboeken las.
‘Proef zelf…’ Ben sprak met volle mond, een resterend stuk koek werd over het gladde oppervlak van de toonbank in haar richting gesjoeld. ‘In niets is het beter dan de mijne!’
Ze knikte, al was ze het niet met hem eens. Hoe hem te kalmeren? ‘Het is als met sprinkhanen.’
‘Oh dacht je dat ik ook nog in die hype meeging? Die mafketels verzinnen steeds weer iets nieuws.’
‘Dat bedoel ik niet. Reken maar dat die lui van Van Velsen die toeloop niet aankunnen.’
‘Ze kunnen er anders lekker van op vakantie!’
‘Voor zolang het duurt. Weet je nog die spinners? Waar Lotte ons de oren van de kop om zeurde?’
Hij leek iets te rustiger te worden, maar dat was van korte duur. De rij die zich aan de overkant vormde bracht hem opnieuw tot razernij.
‘Zouden ze dat joch ervoor betaald hebben?’
‘Vast.’
‘Weet Lotte wie het is?’
‘Die influencer bedoel je? Ik denk het wel. Ben…nee.’
Het was al te laat. Hij was de zaak uitgestoven. De bel klonk nog na in haar hoofd.
Hoi Emmy, Dit is een mooi…
Hoi Emmy,
Dit is een mooi gevalletje: als het persoonlijk voelt, maar dat niet per se is. Mooi hoe Bens woede zich op zoveel manieren uit. In woorden, in doen en laten, in zenuwen... Dat alles bij elkaar maakt dat het verhaal op een positieve manier erg ongemakkelijk leest. Wie weet wat er na dit einde allemaal nog gaat gebeuren.
Goed gedaan!
Groet,
Nadine
Je verhaal met plezier…
Je verhaal met plezier gelezen.
Hallo Emmy Mooi beschreven…
Hallo Emmy
Mooi beschreven hoe kwaliteit van de vakman/vrouw moet vechten tegen een overload aan rotzooi.
Weer graag gelezen
Ik heb het een paar keer…
Ik heb het een paar keer terug moeten teruglezen omdat ik de setting en actie en dialoog niet helemaal kon volgen, maar dat kan aan deze morgen hebben gelegen :) Ik zie nu na herlezen de winkelstraat en de Insta-rij aan de overkant en (wat hierboven ook wordt geconcludeerd), de boosheid en frustratie van de vakman. Dank, graag gelezen.
Dag Emmy, jouw inzending…
Dag Emmy, jouw inzending doet mij een beetje denken aan de 'neuzekensoorlog' in de stad Gent waar al jarenlang twee concurrerende makers van de enige echte 'cuberdons' mekaar de loef afsteken en het leven zuur maken. Je sluit, net als ik, jouw verhaal af met een teaser. Wat is de verongelijkte Ben nu van plan? Knap geschreven.
Dag Emmy, Ik deel (denk ik)…
Dag Emmy,
Ik deel (denk ik) het gevoel van Raymond.
In ieder geval kan ik het verhaal niet echt plaatsen.
Ik krijg geen beelden bij het joch, Lotte, de sprinkhanen en de influencer.
‘Dat kan uiteraard aan mij liggen.
Mooi beschreven vergelijking…
Mooi beschreven vergelijking van de tast over de krakeling met de brailleboeken. En er zit humor in :)
Ik hikte alleen wat op de eerste regels. Ik denk dat die vloeiender en harmonischer kunnen. Verschillende zinnen die aan elkaar geplakt zijn met een komma of juist een punt. Ik vond dat niet prettig lezen:
...van de concurrent uit haar handen. Haalde er een krakeling uit en legde deze naast een exemplaar dat hij zelf gebakken had.
...Romy had haar jas nog aan, de bel die haar entree had aangekondigd....
...Het deed haar denken aan haar moeder, de wijze waarop ze haar brailleboeken las.
...Ben sprak met volle mond, een resterend stuk koek werd over het gladde oppervlak...
Ha allemaal, Dankjewel voor…
Ha allemaal,
Dankjewel voor de feedback! Hij is heel waardevol! (Dank Jascha! Het is een zwakke plek in mijn schrijven, die lange zinnen, zo merkte ik ook toen ik de wenken van mijn redacteur bekeek deze week.) Ik ga er mee aan de slag.
Ik ben er helaas deze week nog niet aan toe gekomen de bijdragen van de anderen op het forum te lezen, iets wat ik normaal met veel plezier doe. Doordat ik nog middenin mijn herstel zit na een grote hartoperatie en mijn roman aan het herzien ben n.a.v feedback, loop ik tegen een gebrek aan energie aan om met zoveel aandacht ook hier aanwezig te zijn. Het spijt me! Hopelijk lukt het binnenkort weer om ook hier actiever te zijn!