1 maand

Rol

• Gewone gebruiker

#570 Gerijpt

6 augustus 2025 - 13:17

Rechts van mij is rood.
Rood als de zon bij ondergang,

als blozenrood, tomaat.
Daartussen groen, met harde haartjes
stoppelig als korenstro

dat op de maaier wacht.

De linkerkant is hard en strak
maar kan mij nog verwarmen als
de zon al is gezakt.

Dan vlei ik mij en schurk ik langs
de latten van het krat.
Of kijk ik naar de stekjes van
mijn glanzend nageslacht.

Vermoed dat ergens spoedig mij
een pan of pizza wacht.

5 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
6 augustus 2025 - 18:42

Hoi spoorenschrijft! Ik zie dat jij er een echt gedicht van hebt gemaakt. Mooi gemaakt. Ik heb totaal geen verstand van dichten, dus kan er verder niet veel nuttigs over zeggen helaas.

6 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker
6 augustus 2025 - 20:59

Hallo Spoorenschrijft,

Ja, het wijkt af van de opdracht, maar ik heb het met plezier gelezen. Wat prachtig verwoord, die reis van tomaatjes,

3 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker
6 augustus 2025 - 22:55

Hoi Spoorenschrijft,

Ik moest het een paar keer lezen om te begrijpen wie-wat-hoe-waar. Dat heeft meer met mij dan met jou te maken, denk ik. ;-)

Graag gelezen. Doe mij maar pizza!

6 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
6 augustus 2025 - 23:39

Hoi Bertine, ik vind het erg mooi, hoewel ik de beschrijving van een ruimte mis. Dat was de opdracht. De tekst bestaat uit 77 woorden, dat zal ongetwijfeld geen probleem zijn, maar juist die woordrestrictie vind ik persoonlijk een leuke uitdaging: precies op dat aantal uitkomen.
Ik laat het aan de coach over hoe hij daarin staat. 

6 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker
7 augustus 2025 - 16:18

Hallo spoorenschrijft,

Ik dacht dat de ruimte die je beschrijft het kratje is waar de tomaat in ligt, samen met andere tomaten waar de takjes nog aan vast zitten.

Het is misschien niet zo uitgebreid beschreven, maar ik dacht het wel te lezen.

Of ik heb het echt niet begrepen, dat kan natuurlijk ook.