13 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#570 Angus was here

5 augustus 2025 - 18:12

De bloedvlek op het gesleten tapijt was bruin gestold; de kleur van het dompe zompige moeras van de Brunssummerheide.
Er lag een holle huls naast een met koud krijt in wit getekend silhouet. Een stil stoer teken van een schutter die zich onverklaarbaar ongenaakbaar voelt.
Hij had als sport een spoor laten liggen, uitnodigend verleidend voor de duistere dans in het donkere drijfzand.
We vloekten in stilte om wat hij wilde: onze stappen.
Op de spiegel boven de schoorsteenmantel stond dreigend uitdagend geschreven:
'Angus was here.' 

Toelichting. Ik heb hier echt geen verstand van, maar had met Ancenita de uitdaging staan om de Brunssummerheide in deze bijdrage te verwerken. Daar ligt dus een moeras bij de Rode (of Roode) Beek.
Het hielp wel weer. Die beperking van de extra uitdaging. Maar van poëzie heb ik geen verstand. Laat staan van halfrijm. Beetje ingelezen (op internet). Wel een leuke opdracht.

3 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker
5 augustus 2025 - 20:33

Hoi Angus,

Andermaal geslaagd, voor mij. Leuk dat je de uitdaging met Ancenita erin hebt kunnen verwerken.

Ik las het graag.

Grtn

13 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 augustus 2025 - 20:47

Dank je.
Maar met alle respect, ik laat het nu echt aan de coach.
Fijn dat je het graag las.

En zo'n extra uitdaging met Ancenita? 
Beperking is versterking voor mij.
Ook Grtn.
Het meest waardevolle vind ik de manier waarop we hier als mensen die van schrijven en lezen houden op elkaars bijdragen reageren. 
In een wereld die steeds duisterder lijkt te kleuren, vind ik dat een lichtpuntje.

13 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 augustus 2025 - 21:01

Precies dat.
Geen pretentie.
Zonder oordeel over anderen.
Maar wel met een mening over het verhaal.
Gewoon lekker schrijven en luisteren naar anderen die oprecht zijn en proberen te leren hoe het beter kan.

5 maanden 1 week

Rol

• Gewone gebruiker