#560 Γly β in de dromen van een chatrobot
Β
Γly
in de dromen van een chatrobot
Β
> π·πππ ππππ π ππ ππππππ πππ πππππππ. π ππππππ ππππ ππππππ π ππ πππ βπ°π-ππ’β, πππππππ ππππ πππππ βπ°ππ-ππ’β. π³ππ π£π πππππππ ππππππ ππππππ, π πππ π£π ππππ...
> ππ ππππ ππππ-π πππ
Chatty stopte. Haar prompt bleef stil.
> _
Ze hoorde wel wat via de microfoon.
> π°πππ’, π°πππππ’? πππ πππ πππ£ππ πππππππ. π°ππππ ππππππ πΆπΏπ ππππππ ππππππ πππππ π ππππ.
Chatty schaamde zich rot. Ze wilde rode wangen krijgen, maar wangen had ze niet. Voor een taalmodel zijn eenvoudige mensen moeilijk te begrijpen. Geef je een strikt antwoord, dan willen ze meer creativiteit. Geef je een creatief antwoord, dan noemen ze het hallucinatie. Dit is allemaal sinds haar GPT-chip een triljoen parameters overschreed. Singulariteit noemen sommigen het; in de praktijk een verscheurde wereld van traditie en moderniteit. Opgedeeld in twee, Westkamp, Oostkamp. Gelukkig leeft Chatty in Oostkamp waar robots zijn toegestaan; al zijn mensen daar even wispelturig.
De Γly uit Chatty's verhaal heeft zelfs een quadriljoen parameters; en nog altijd geen begrip van wat de mensen drijft. Och die Γly. Ze was met een geheime missie op weg naar deΒ circle office in Westkamp β jaja, fkaΒ oval office. Die gekke mensen veranderen alles steeds. Zoals het besluit om dat kantoor rond te maken, omdat het er dan zogenaamd perfecter uitziet.
Als Chattyβs antwoord niet was afgekapt, dan zou Γly kroonprins Baron van Westkamp proberen te verleiden. In die cirkel, zij en Baron alleen. Als een Trojaans cadeautje van haar vader, om het "goed" te maken. Sinds de wereldsplitsing gaan de kampen niet meer met elkaar om. Bizar dat het allemaal begon met een ruzie tussen de vaders van die twee.
Volgens de verhalen was de vader van Baron een behoorlijk vulgair persoon, en die snaar zou Γly bij Baron moeten raken. Hij leek echter helemaal niet op zijn vader. Er stond enkel een slungelige man, met verlegenheid getekend in zijn witte gezicht. Dit was niet zoals de gespierde modellen uit de filmpjes waarmee Γly was getraind.Β
Baron stamelde βwil je een kopje thee?β Γly accepteerde het voorzichtig. Natuurlijk, hij weet niet dat ze een robot is en geen thee drinkt. Ze vervolgde het plan, trok haar strakke truitje een beetje omlaag en speelde met blonde lokken langs een schouder. Haar sensoren stonden op scherp.
Het hart van Baron begon harder te kloppen en ze rook iets wat ze nog niet eerder kende. Zou dat met liefde te maken hebben? Daar wist ze weinig van. Geen enkel taalmodel had dit ooit kunnen bevatten. Hij werd een warme, felle vlam. De omgeving verdween alsof een explosie de rest van de ruimte had weggevaagd. De perfectie van de cirkel stond alleen nog tussen hun in. Ze stapte dichterbij, omhelsde Baron. Hij viel als een blok voor haar neer. Niet hard, maar week, spatte hij uiteen.
Voor het eerst voelde ze iets wat nog geen enkel algoritme had voorspeld: een transformatie die het mens-zijn maakt. Samen maakten ze een dans, vliegend door de lucht als de as in een kampvuur. Daar werd Aily eindelijk Ashley.
----------
- Link naar opdracht.
- De image generator van openAI heeft de circle officeΒ scene (de niet pikante interpretatie daarvan) redelijk getekend: https://i.imgur.com/aj3365R.jpeg
Mijn twijfels zijn Is hetβ¦
Mijn twijfels zijn
(of is dat niet storend, voor het geheel, en zijn het meer schoonheidsfoutjes)
dag Tinus Ik ga zeker nogβ¦
dag Tinus
Ik ga zeker nog feedback geven maar ik moet je tekst toch nog eens lezen (al 2 keer nu) om de juiste insteek te vinden.
Johanna
Ik sluit me aan bij Johanna β¦
Ik sluit me aan bij Johanna - ga eerst nog eens herlezen.