#599 Help
Net uit het overzetbootje gestapt, volg ik de pijltjes camping naturiste. De kledij die ik draag, is de enige die ik meeheb. In mijn rugzakje zitten buiten mijn reisdocumenten en creditcard enkel een beetje mondvoorraad en een flesje water. Het is namelijk een all-in camping. Alle mogelijke kampeergerief is voorhanden, zelfs aan zonnecrèmes en strandspullen is gedacht.
Ce sentier ne fait pas encore parti du camping. Veuillez mettre votre minimum, lees ik op een bordje langs het paadje dat naar mijn bestemming leidt. Ik heb de mijne nog aan, dus zal deze boodschap eerder bedoeld zijn voor wie al uit de kleren is gegaan.
Even verder loop ik onder een als ereboog getailleerde haag het naturistendomein binnen. Neen, dit is geen ‘nudistenkamp’, zoals velen oneerbiedig de domeinen benoemen waar de mens in totale overeenstemming leeft met de natuur. Zo is het dat de Schepper het moet bedoeld hebben toen hij de eerste man en vrouw naakt op de wereld zette en hen de weg wees naar het aards paradijs.
Bij het onthaal zegt men waar mijn tent staat op een vijftal minuten lopen. Ik word vriendelijk gevraagd mij te ontkleden, want het is een regel dat iedereen bloot rondloopt behalve bij slechte weersomstandigheden. Op weg naar mijn verblijf, stap ik achter een gebruinde man die over de hele oppervlakte van zijn brede rug een tatoeage heeft van een windroos. Even verder komt mij een koppel tegemoet van middelbare leeftijd. Haar hele lijf staat vol tattoos, maar ook zijn lichaam is volledig be-inkt. Beschilderd kan ik dit niet noemen, laat staan versierd. Hoe wansmakelijk!
Als een al even getatoeëerde blonde jongeman voorbij loopt is de maat vol. Dit is toch geen Adamspak meer voor een blonde god. Ik gil: “Help”, en ren terug naar het onthaal. Gelukkig nam ik een annuleringsverzekering.
Het is een grappige…
Het is een grappige gebeurtenis met al die tatouages, maar tegelijkertijd is de afloop ook wel wat overdreven. Wegvluchten van een (naakt-)camping vanwege teveel tatouages?
Dat vluchten... het zou misschien wel kunnen, maar waarom de hoofdpersoon daar zo door wordt geraakt, dat leren we niet. Deze 'ontknoping' is dan een beetje flauwe striptease na zo'n lange inleiding. Door de eerste helft kreeg ik hogere verwachtingen van het einde.
Anders gezegd, je verhaal lijkt pas echt te beginnen na meer dan tweehonderd woorden halverwege de zin: Op weg naar mijn verblijf, stap ik achter een gebruinde man die over de hele oppervlakte van zijn brede rug een tatoeage heeft van een windroos.
Die mensen gaven zich dus…
Die mensen gaven zich dus echt bloot!
Ha Schmetterling, Het soort…
Ha Schmetterling,
Het soort één zijn met de natuur waar ik zelf niet gauw in die mate en op die wijze in vertoef, maar waar ik zo toch een inkijkje in krijg. De lezer weet al dat de kleding nog aan is bij de hoofdpersoon. Deze boodschap zal eerder bedoeld zijn voor wie al uit de kleren is gegaan is daardoor voldoende.
Het stukje over het help gillen is wat mij betreft overbodig. Terugkeren naar het onthaal en de camping verlaten al een krachtig genoeg gebaar.
Graag gelezen!
@ Tinus: ik denk eerder dat…
@ Tinus: ik denk eerder dat het uitdijende fenomeen overdreven is, niet het weglopen ervan. Voor de rest volg ik jouw redenering niet.
@ Rob: inderdaad.
@ Emmy: het naakt zijn tussen normale naturisten kan zeer louterend werken maar de huidige trend van tatoeëring vind ik niet normaal en leidt m.i. tot afkeer. Het gillen intensiveert die afkeer en refereert naar de titel. Dank voor je reactie.
Ik deel je gevoelens…
Ik deel je gevoelens Schmetterling, ben zelf geen fan van tatoeages.
Ik vind het wel een…
Ik vind het wel een vermakelijk verhaal. Ik deel wel de meningen over het gillen. Ik zou eerder iets schrijven als: Help, denk ik. Vol afkeer draai ik me om en loop terug naar het onthaal.
Verder met plezier gelezen.
Dank je Fief, ik laat het…
Dank je Fief, ik laat het gillen in de tekst want de hp wil absoluut door de lui met tattoos gehoord worden.
Dag Schmetterling, Met…
Dag Schmetterling,
Met plezier gelezen.
Ik vind dat er een mooie kern zit in je bijdrage.
Naakt is naakt.
Zonder tatoeages. Die verafschuw ik niet, als ze een betekenis hebben.
Vroeger stonden ze ergens voor.
Nu is het een trend en niet meer dan dat.
Fraai verhaal, waarbij de…
Fraai verhaal, waarbij de tatoeages ineens geen tatoeages meer zijn maar met de pen aangebrachte kledingstukken.
Angus en Job, bedankt voor…
Angus en Job, bedankt voor jullie attente reacties
Of hij nu hardop Help! riep…
Of hij nu hardop Help! riep of in gedachten, maakt mij niet echt uit: dat de toenemende ergernis overgaat in afschuw is overduidelijk! Het verhaal leest lekker, zeker ook door de tegenwoordige tijd: zo loop je bijna met de hoofdpersoon mee.