#559 Weg weg
Wim was even weg. Compleet de weg kwijt, op weg naar Oosterend. Onderweg kwam hij nog wat rare gasten tegen. Een vrouw verpakt als bronzen standbeeld, die hem de weg probeerde te wijzen. Hoewel, eerder een waarschuwende vinger opstak. Er waren immers meerdere mensen de weg kwijt geraakt op weg naar Oosterend. Ze fluisterde nog wel in Wim's oor: 'Kijk uit voor die malle Syl op het strand. Hij jat de kleren van je lijf. Probeer dan maar eens naakt de naakte waarheid en juiste weg te vinden. Gaat je nooit lukken. Sterkte bij je zoektocht. Vergeet niet het licht mee te nemen.'
Enfin, een gewaarschuwde Wim telt voor twee. Precies het aantal zeehonden dat tevergeefs een stukje verder op Wim's weg de zeeweg zocht. Veel te ver weg. De twee zeehonden waren nogal kortzichtig en het was hoogtepunt, of moet ik juist zeggen dieptepunt van eb. Als ze nu ook maar niet de strandweg kwijt raakten. Het was veel te ver wiebelen naar zee.
Uiteindelijk raakte Wim weer terug op het padje. Een hele grote. Dus zeg maar pad. Het beest stonk verschrikkelijk. Had zich al even niet gewassen. Maar zorgde er gelukkig voor dat Wim weer thuis kwam.
Nu kijkt hij weer gelukkig en broodnuchter uit het raam van zijn prachtige drenkelingenhuis. Slimdronken en genietend van de einder van Oosterend.
de raam-->het raam 'Bet…
de raam-->het raam
'Bet beest stink verschrikkelijk. Had zich al even niet gewassen. Maar zorgde er gelukkig voor dat Wim weer thuiskwam' ----->over welk beest gaat het hier en hoe kwam Wimpy weer thuis?
Beest? Wim is gewoon een…
Beest? Wim is gewoon een mens uit vlees en bloed, net als dieren overigens. Alhoewel, er zijn ook dieren zonder bloed natuurlijk. Maar hier niet aan de orde.
Wie was al thuis, in het drenkelingenhuis. Een soort dakloze met woning zeg maar.
Ha Rob, mooi die toevoeging…
Ha Rob, mooi die toevoeging over de waarschuwende vinger van het beeld, die observatie. Soepele stroom aan associaties bij het woord weg, vloeiend aan elkaar geklonken.
Leuke invulling. Graag…
Leuke invulling. Graag gelezen.
Voor mij iets te veel…
Voor mij iets te veel herhalingen om het een mooi verhaal te vinden.
Ik was zelf af en toe de weg…
Ik was zelf af en toe de weg kwijt in dit verhaal. Maar als ik er vanuit ga dat de HP een flinke borrel op had, dan vind ik het geheel leuk gevonden en alle associaties zeer vermakelijk.