3 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#548 Vakantie 2075

5 maart 2025 - 13:41

Tevreden bekijk ik mijn nieuwste aanwinsten van bij de antiquair: twee prachtstoelen en een hoop oude platen. Ik hou van muziek van de vorige eeuw en ben de trotse bezitter van een echte, antieke, gerestaureerde platenspeler. Ik zet één van de platen op, plof in mijn zetel en zeg: “Siri, kopje koffie.” Genietend van deze kleine luxe, luister ik naar de artiest die zingt over een Golf van Mexico. Nog nooit van gehoord. Misschien een ideetje voor onze vakantie, het wordt hoog tijd dat we iets boeken.

’s Avond stel ik dit voor aan mijn vriend. Hij is niet erg enthousiast.
“Nog nooit van gehoord,” zegt hij.  “Wat gaat dat kosten? Is daar wel een deftig hotel?”
We kijken op verschillende reisboeksites, maar vinden niets.
“Je hebt je filter nog op Aarde staan. Misschien ligt het wel op Mars, ik geloof dat er een oceaan is aan Musk City.”
Ik slik even. Marsvakanties zitten in de lift, maar vallen toch nog niet echt binnen ons budget. Maar ik kan gerust zijn, ook op Mars is geen Golf van Mexico.
“Misschien is het helemaal geen vakantieoord. Zoek eens op Google Maps.”
Ook die zoektocht levert niets op.
“Maar dat liedje dan?”
“Och, schat, ik ken liedjes over Utopia en over Atlantis, maar daarom bestaan die ook niet echt. Laat ons maar een all-in boeken naar Mar-Al-Gaza. Mijn zwager gaat daar ook elk jaar naartoe en dan weet je ten minste wat je hebt.”

Dus zitten we nu op het terras van onze hotelkamer in Mar-al-Gaza en drinken cocktails. Het is een prachtige kamer met zicht op de Gouden Man. Mijn vriend had gelijk. Het heeft geen zin om te dromen over niet-bestaande plaatsen zoals die Golf van Mexico. Met een all-in bij Trump Travels weet je ten minste wat je hebt.

https://www.youtube.com/watch?v=QXHDpjTHzUI

Gi

8 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 maart 2025 - 15:16

Haha, Emily en toen jullie naar het gouden kalf in Mar-al-Gaza keken kwam het bericht binnen dat de hele Trump dynastie is omgekomen tijdens het verjaardagsfeestje van de potus op een cruiseschip in de Golf van America. Meteen werd de oude naam van de Golf weer ingevoerd. P.S.: heerlijk Wim Sonneveld nog eens bezig te horen, al is het filmpje van bedenkelijke kwaliteit. GG. 

12 jaar 10 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
5 maart 2025 - 16:22

Dag Emily,

Creatieve en mooie invulling, naar mijn smaak. Ook leuk dat je de actualiteit verplaatst naar de toekomst, maar ook combineert met onderdelen uit het nummer.
Met plezier gelezen.

13 jaar 6 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
6 maart 2025 - 14:04

Heel erg goed gedaan. Bijzonder nummer en creatieve invulling met speelse vondsten. Dit is wat de wekelijkse schrijfopdracht voor mij zo leuk maakt!

3 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
6 maart 2025 - 20:31

Hallo Gi, prachtig idee voor een vervolgverhaal. Sorry dat ik geen beter filmpje van Wim Sonneveld kon vinden.

Hallo Job, bedankt. Fijn dat je nog van Wim Sonneveld kunt genieten, hij blijft één van mijn favoriete Nederlanders.

Hallo Angus, bedankt voor het mooie compliment.

Hallo Frank, heel erg bedankt voor je compliment, ben ik heel blij mee.

Oh ja, voor alle duidelijkheid: de benaming Mar-Al-Gaza komt niet van mezelf, maar had ik ergens gelezen in een cartoon, maar ik vind die helaas niet meer terug.

12 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
6 maart 2025 - 21:01

Mooi gedaan en dan als afsluiter Wim Sonneveld, die had ik niet aan zien komen. 😀

Zeer graag gelezen. 

14 jaar 1 maand

Rol

• Gewone gebruiker
8 maart 2025 - 8:48

Wim Sonneveld kwam als een leuke twist op het eind. Goed ingespeeld op de actualiteit! Het gedeelte over het budget zou ik iets anders verwoorden om de toch nog niet constructie te voorkomen: Ons budget is niet toereikend. Ook zou ik echte weglaten in het gedeelte van de antiekzaak. 

7 maanden 4 weken

Rol

• Gewone gebruiker
9 maart 2025 - 16:45

Hoi Emily,

Wat een nachtmerrie beschrijf je. Wel leuk gevonden en grappig dat er zo'n tegenstelling zit in je verhaal en het liedje. Goed gebruik gemaakt van de actualiteit en graag gelezen (maar wel met een rilling die over de ruggengraat naar beneden kroop)

3 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
10 maart 2025 - 12:07

Hallo Hadeke, Emmy en Sonnema, bedankt voor het lezen en de complimenten.

Sonnema, sorry voor de rilling, ik krijg die ook als ik tegenwoordig naar het nieuws kijk.