3 jaar

Rol

• Gewone gebruiker

#547 Stel je voor

26 februari 2025 - 16:44

Ben ik beroemder dan mijn soortgenoten? Ik betwijfel het, tenzij het feit dat ik in een van de bekendste parken ter wereld sta me een hogere status verleent.

Hé, daar is die jongeman weer die enkele uren geleden al op mij kwam zitten. Toen keek hij heel trots naar een elpee. Die had hij net daarvoor laten signeren terwijl iemand een foto nam. Hij legt een pocketuitgave van The catcher in the rye van J.D. Salinger naast zich neer. Ik schrik, want nu neemt hij warempel een vuurwapen uit zijn jaszak. De elpee van daarstraks heette ‘Double Fantasy’ Wat is die gozerd van plan? Welke fantasie speelt er in zijn hoofd? Ik hoor hoe hij luidop in zichzelf praat: ‘Hoe kan hij de hele wereld laten meezingen dat je je moet bevrijden van je bezittingen terwijl hij zelf baadt in de grootste weelde. Wat een schijnheiligheid. Ik haat die man.’

Neen maar, nu staat hij op en rent met het wapen naar de plaats waar hij eerder stond. Ik hoor vier schoten en zie hoe dezelfde man wiens handtekening hij eerder had gevraagd, getroffen neerzijgt. Politielui komen aangerend. Ik zie hoe ze de hevig bloedende man in een aangesnelde politiewagen wegvoeren.

De jonge kerel komt zonder verpinken terug het park ingestapt en komt weer op me zitten. Hij neemt het pocketboek dat er nog steeds ligt en leest erin alsof er niets aan de hand is. Twee gewapende politiemannen komen op hem af. Ze rekenen hem in. Hij biedt geen weerstand en gaat gewillig met hen mee.

Een aantal mensen komen uit alle richtingen toegesneld en wijzen naar het appartementsgebouw waar de aanslag gebeurde. Ze zien er verward uit, sommigen lijken radeloos. Een groepje staat nu voor het gebouw en zingt: Imagine no possessions, I wonder if you can.

1 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
27 februari 2025 - 20:25

Hoi Schmetterling, bizar idee dat Chapman op dat bankje gezeten zou hebben en dat het bankje alles meegekregen heeft. Mooi gekozen perspectief. Mooi ook die subtiele details die verwijzen naar de moord op John Lennon. Lijkt bijna op een mix van opdracht 546 en 547. Graag gelezen.

Gi

8 jaar 5 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
28 februari 2025 - 14:40

Central Park N.Y., of course! Goede vondst, Schmetterling en KC heeft gelijk 546 had ook gekund, eens aan de nieuwe coach vragen. 

7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
1 maart 2025 - 14:12

Hoi Schmetterling,

Inderdaad een mooie mix van de vorige en huidige opdracht. Ook jij hebt gekozen voor het oogpunt van het bankje, maar nu met een gebeurtenis, grappig dat er zoveel overeenkomsten zijn en toch weer zo verschillend. Ik vind je setting leuk, en het verhaal vanuit dat perspectief ook verfrissend. Ik struikelde een klein beetje over de eerste alinea, hoewel ik hem wel volg. De zin loopt niet helemaal lekker. Verder gewoon graag gelezen!

14 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
1 maart 2025 - 18:11

Ha Schmetterling,
Mooi detail over de hogere status en een interessant gekozen perspectief. Je schrijft: hoe kun je etc. dan zou het passend zijn om verder op ik haat hem, te vervangen door ik haat je. 
Graag gelezen!

3 jaar

Rol

• Gewone gebruiker
1 maart 2025 - 18:57

Dank KC, Gi, Sonnema en Emmy voor jullie commentaren. Ik had het zelf niet door dat opdracht 546 nog in mijn hoofd hing. Sonnema en Emmy, ik heb de zinnen aangepast.