#545 - Doelloze Danny
Danny. Doelloze Danny.
Als er één ding is wat ik nooit had verwacht, dan is het dat jij hier vandaag met zo’n prachtige vrouw voor het altaar zou staan. Een vrouw die jou normaal gesproken zeven dagen per week zonder blikken of blozen voorbij zou lopen. Maar gelukkig voor jou liep het anders.
Priscilla lag met een overdosis op straat, en jij, jij vroeg of het wel goed met haar ging. Waarschijnlijk was jij de enige die zich op dat moment om haar bekommerde. Nadat ze uit huis was gezet vanwege te veel geluidsoverlast – veroorzaakt door een paar te veel orgies – heeft ze een jaar op straat geleefd. De crack had haar onherkenbaar beschadigd.
Maar jij, Danny, jij was zo hopeloos dat je die crackjunk in huis nam. Jij was zo hopeloos dat je die crackjunk van een Priscilla te eten gaf. Je gaf haar een dak boven haar hoofd. Je zag haar dag na dag herstellen. Week na week werd ze wat gezonder. Maand na maand werd ze weer een mens.
En nu staat ze hier. Met een dikke kont, dikke heupen, dikke lippen en lekkere tieten. Ze mag me altijd berijden.
Maar dat geluk heb ik helaas niet. Dat geluk is alleen voor jou, Danny. Zo’n triest en zielig figuur als jij verdient dit eigenlijk niet. Maar blijkbaar ben jij de uitzondering die de regel bevestigt.
Iedereen die hier is, gunt jullie een lang en gelukkig huwelijk. Ik ook.
Geniet ervan. En geniet van elkaar.
Welcome back, heb je daar…
Welcome back, heb je daar vijf jaar voor nodig gehad om zo'n doelloos stukje te schrijven? ;-) Het is wel een recht voor je raap speech maar of de pastoor die taal in zijn kerk zou toelaten is zeer de vraag.
Commentaar Marc -…
Commentaar Marc - Hostwriters: Heeft Danny geluk gehad? Bestaat er zoiets als immanente rechtvaardigheid voor Danny? Is de speecher (van wie mag gehoopt worden dat hij deze tekst niet hardop voorleest) een jaloerse loser of juist een boezemvriend? Tegen hartsvrienden zeg je per slot van rekening onverbloemde waarheden. Hoewel het nogal rauw op je dak valt, is het een intrigerend stukje tekst. Je blijft erop kauwen en weet niet echt wat je ervan moet vinden. Ergens voel je dat dit verhaal nog lang niet gedaan is. De setting is geen huis- tuin en keukensetting.
Dag Constantos, Hier wordt …
Dag Constantos,
Hier wordt - voor mij - maar één iemand 'elegant' de grond in geboord; degene die deze woorden heeft uitgesproken.
En als dat de bedoeling was, want die mogelijkheid bood de opdracht, vind ik het geslaagd.
Danny, waaraan iedere vrouw voorbij zou lopen, heeft zich ontfermd over een vrouw op een moment in haar leven dat iedereen aan haar voorbij zou lopen. Maar hij 'raapt haar op'.
Beiden werden gezien als lelijke eendjes, die mooie zwanen voor elkaar blijken te zijn.
En degene die speecht? Misschien vindt hij ooit wat hij als geluk ziet, maar niet het echte geluk en de echte liefde. Want hij snapt het niet, getuige Maar jij bent de uitzondering die de regel bevestigt.
Na een aantal keer lezen (ik geef het toe) graag gelezen. (Als het inderdaad je bedoeling was, dat dan weer wel. Dan vind ik het niet elegant, maar wel subtiel.)