#545 Deo volente
Deo volente
Ja, daar zit je dan. Kijk maar eens goed om je heen. Ik begrijp heus wel dat het lastig is voor iemand die meteen alles en iedereen in vuur en vlam zet. Helemaal alleen hier, met je hoofd in de wolken, waar zelfs het kleinste vonkje gedoofd wordt. Machteloos toehoorder van wat ik je te zeggen heb.
Hoe lang kennen we elkaar nu? Wij gaan écht ver terug. Ooit zag ik je dagelijks, daarna alleen op donkere dagen waarin jij de wereld in verwoesting op liet lichten. En nu zo vlak voor me, op deze eindeloze dag, waarop de zon nooit onder gaat. Doet pijn aan je ogen, toch?
Herken je deze nog? Heerlijk sappig. Groen en jong. Ik heb hem altijd bij me. En jij maar denken dat je mij te slim af was in je glibberige streken. Hmmm, heerlijk tegen de dorst. Wie wat bewaart, die heeft wat.
Maar goed. Jouw taak zit erop. Het kwaad heeft een andere gedaante aangenomen in de nieuwe politieke leiders van de wereld. Daaraan heb ik mijn handen meer dan vol. Dat snap je vast wel.
Je bent hier al een keertje uit weggetuimeld. Toen had je een keuze. Nu niet meer. Ik werp je in het heetst van de hel. De plek waar zelfs jij niet over wist te heersen. Het heeft geen nut meer om jou te bestrijden. Anderen zijn opgestaan.
Gegroet gij Vader der Leugens, gegroet Prins der Duisternis, Beëlzebub, Lucifer. Gegroet Satan.
Dit is zoals Ik het wil.
Niet helemaal de opdracht,…
Niet helemaal de opdracht, maar wel in dat creatieve proces ontstaan. 😀
Knap Hadeke, de duivel die…
Knap Hadeke, de duivel die er van langs krijgt nu 'de Heere' zich met Trump (en consoorten) moet gaan bezig houden.
Hoi Hadeke, je hebt het in…
Hoi Hadeke, je hebt het in ieder geval met plezier geschreven, zo lijkt het. Graag gelezen.
Commentaar Marc –…
Commentaar Marc – Hostwriters: Een aparte invulling van de opdracht; de duivel die ervan langs krijgt en de loef wordt afgestoken door het kruim van de hedendaagse politieke elite. Ze worden maar wat graag verleid door de paradijselijke oerbewoner met de verse, sappige appel. Het is eerder een statement. Zo zie je maar waar een interpretatie van een opdracht toe kan leiden. Het doet me denken aan een voorwoord van een Bijbelse verhalensaga.
Dag Hadeke, Ik ben niet…
Dag Hadeke,
Ik ben niet gelovig. Althans niet in de zin dat ik geloof in een Almachtige en de duivel.
Ik vraag me wel af, of als ik wel gelovig zou zijn, ik niet net de hand van de duivel en zijn verleidingen zou zien in het ontbreken van iedere vorm van moraliteit bij een flink aantal politieke wereldleiders en hun vazallen.
En dan zou God wel een grote mond kunnen opzetten, maar trekt hij eigenlijk aan het kortste eind.
Nou, daar dan denkt deze gek dan weer over na, na het lezen van je goed geschreven schrobbering van de Prins der Duisternis. Voor de zekerheid. Graag gelezen, ook omdat het me aan het denken zette.
Nog een vraag.
En nu zo vlak voor me, op deze eindeloze dag, waarop de zon nooit onder gaat. Doet pijn aan je ogen, toch?
Bedoel je dat ze met DE bommen aan 't strooien zijn?
Misschien niet helemaal…
Misschien niet helemaal volgens de opdracht, maar het zit vol vilein! Heel origineel. Van de verboden vrucht tot aan de wereldpolitiek. Graag gelezen.
Ja het is moeilijk om de…
Hoi Hadeke,
Ja het is moeilijk om de opdracht hierin terug te vinden, hoewel ik wel zie waar je vandaan komt. Wel is het goed geschreven en er zit inderdaad wel venijn in en een goede ondertoon dus zeker graag gelezen.
Subtiele beschrijving van de…
Subtiele beschrijving van de opkomst van de nieuwe Satan. G.G.
Mili Hadeke, ik heb je…
Mili
Hadeke, ik heb je altijd als een bijzondere schrijver gezien met gedachtegangen die niet tot het gros der mensheid behoren. En dat uit zich in je schrijven.
Hmm telt twee emmetjes.
Dank voor de reacties. De…
Dank voor de reacties. De volgende keer zal ik me weer aan de opdracht houden. 😉
@Angus Zo had ik hem niet bedoeld. Ik dacht meer aan een Hemelse setting (in de wolken), maar jouw interpretatie ga ik niet weerspreken natuurlijk.
@Milli Dat klinkt als een mooi compliment, maar in het kader van de opdracht zou het ook zo'n steekje onder water kunnen zijn. 😀 Maar het compliment neem ik mee