10 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#540 Loving January

8 januari 2025 - 21:41

'Ik dacht dat jij niet dronk.'
Shirley kijkt geobsedeerd naar haar wijnglas en zet het met veel beleid neer. De DJ zet eindelijk een akoestisch nummer in, zodat ze nu wel goed te verstaan is.
'Heb tijdens die nieuwjaarsretraite echt als een non geleefd joh. Dan mag het wel even een keer toch.'
'Ik hoef jou niet te vertellen hoe je op alcohol reageert toch?'
Paul zit bewegingloos op de groene leren fauteuil, zijn blik volledig op mij gefixeerd. Mogelijk zich afvragend op wat voor wijze ik hem straks fysiek ga aanvallen.

'Ik denk dat ik even wat moet regelen.'
Shirley grijpt gejaagd naar het wijnglas, alsof het een magische lamp is.
'Nee, wacht...Dat kun je hier niet maken.'
Terwijl ik haar achterlaat sterft haar stem weg onder de steeds harder worden beats. De DJ is weer op trance overgegaan. Toepasselijk op Paul's staat, die inmiddels zijn ogen dicht heeft en meedeinst met zijn hoofd. Mogelijk visualiserend waar de eerste klap zometeen gaat landen.

'Julia. Ik had niet...nou eigenlijk had ik wel verwacht jou hier aan te treffen.'
Hij stottert en fluistert, en toch is hij goed te verstaan.
'Ben je in shock dat er een echte vrouw schuilt achter het nummer dat jij midden in de nacht zo vaak geappt hebt, Paul?'
De arme jongen loopt rood aan. Zoals de meeste toetsenbordhelden heeft hij in het werkelijke leven wat minder bravoure.
'Dans met me, meneer.'
'Maar, ga je niet doen dan...wat je altijd doet?'
'Nee, dit is beter.'
Ik trek hem omhoog en begin tegen hem aan te bewegen. Trance verandert in schuifelmuziek, de DJ glundert in onze richting. Ik grijp zijn schouders vast, en moet me inhouden ze niet fijn te knijpen. Met trillende vingers glijden zijn handen richting mijn rug.

Gehaast kijk ik om me heen, maar Shirley lijkt het tafereel al te hebben verlaten.
'Fuck...', hoor ik mezelf fluisteren, hoewel ik ergens ook wel opluchting voel dat ze weg is.
Paul kijkt me met zijn onschuldige hondenogen aan. Als ik nu een stok zou gooien, zou hij deze waarschijnlijk nog halen ook. Misschien dat ik hem zometeen wel ga zoenen en liefkozende bullshitwoordjes in zijn oor fluister. En, mits hij daar uberhaupt zin in heeft, afsluit met langzame seks en uitgebreid voorspel met massage-olie. Laat Loving January maar beginnen.

5 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
9 januari 2025 - 8:21

Hoi Virtuosu, leuk verhaal. Ik zie Paul wel voor me, zwetend en onzeker.
Wat de functie van Shirley in het verhaal is, is me niet duidelijk. Ze voegt voor mij niets toe.

DJ  --> dj schrijf je met kleine letters.

'Nee, wacht...Dat kun je hier niet maken.' --> Achter het beletselteken hoort nog een spatie.
https://onzetaal.nl/taalloket/beletselteken

Toepasselijk op Paul's staat --> Pauls

massage-olie --> massageolie 

12 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
9 januari 2025 - 20:58

Ik sluit me aan bij Fief. Shirley kan ik ook niet zo goed plaatsen. Verder beeldend geschreven.

12 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
9 januari 2025 - 21:35

Dag Virtuosu,
Sorry, maar ook ik kan Shirley niet plaatsen.
En... ik heb nog een zeurdingetje. Volgens mij zit je op een stoel en op een bank, maar in een fauteuil.
Voor het overige plezierig geschreven.

13 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
10 januari 2025 - 13:08

Hallo Virtuosu,
Pakkende dialogen. De stem die wegsterft vind ik wat zwaar ingezet met die woordkeus. Ook zou ik voor de tent ipv het tafereel kiezen denk ik. 

5 maanden 2 weken

Rol

• Gewone gebruiker
11 januari 2025 - 16:27

Hoi Virtuosu,

Leuk verhaal en goede dialogen. Ik raak zelf wel een beetje de weg kwijt in wie wat zegt. Maar het verhaal leest verder fijn weg en de sfeer is uitstekend neergezet. Graag gelezen dus

10 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
12 januari 2025 - 16:29

Dank voor alle complimenten en aanmerkingen. Snap ook dat het lijkt alsof Shirley geen functie heeft, maar ik had wel een functie voor haar in gedachten.  Julia wil het nieuwe jaar wild beginnen, en zij doet nog eens een extra waarschuwing. Dit laat nog extra zien hoe ongenuanceerd Julia het aanpakt. Terechte taalaanmerkingen ook.

18 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
13 januari 2025 - 13:23

Met dialoog bouw je een zekere spanning op waarbij de verwachting van Shirley en Paul steeds iets groter wordt. De spanning zakt een beetje weg aan het einde. Daar ga je ook tell gebruiken in de vorm van gedachten.