Gi

8 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

#540 Room with a view

7 januari 2025 - 17:14

In onze grote familie is het traditie dat één van de kinderen beurtelings een nieuwjaarstreffen organiseert. Mijn zus woont nog in ons geboortedorp. Ze heeft een horecazaak uitgekozen waar ik ooit als jobstudent werkte. Goede herinnering, denk ik, tot ik ter plaatse merk dat de zaak gemoderniseerd is en veel van haar charme verloren heeft.

Vermits we van ver komen besluiten we er een kamer te reserveren. Dan hoeft het drankgebruik niet aan banden te worden gelegd. We vragen om nog voor het middagdiner op de kamer te kunnen. Ik ga ervan uit dat we op de eerste verdieping logeren met zicht op een pleintje en op de achtergrond de imposante parochiekerk. Groot is mijn verwondering dat er hotelkamers achteraan zijn bijgebouwd waarvan de toegang geschiedt langs de aanpalende garagepoort. We zullen overnachten op het gelijkvloers met zicht op de achtergevel van de buren. De kamer is gelukkig splinternieuw en voorzien van airco, frigo, televisie en een ruime badkamer met inloopdouche. Het is er echter ijskoud. Met wat geklungel aan de afstandsbediening krijgen we de ‘heat’ stand van de airco aan de praat, maar in de badkamer doet de radiator het niet. Gelukkig verhelpt de klusjesman het euvel.

’s Nachts laat de verwarming  het alweer afweten. Te moe om er over te piekeren gaan we slapen. Rond twee uur ’s morgens word ik wakker van een dreunend lawaai. Ik vermoed dat het de frigo is die aanslaat en val terug in slaap. Tot drie maal toe word ik gewekt door het lawaai. ’s Morgens moet ik de klusjesman bellen om het verwarmingssysteem voor de badkamer op te starten. Blijkt dat de pomp versleten is, alsof wij als hotelgasten daar enige boodschap aan hebben. Ik had mij het begin van het jaar iets anders voorgesteld.

12 jaar 8 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
7 januari 2025 - 18:45

Dag Gi,
Het spijt me, maar dit vind ik niet zo'n sterk verhaal.
Het is voor mij een beschrijving, maar eigenlijk niet meer dan dat.

Gi

8 jaar 4 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 januari 2025 - 0:34

Het is inderdaad de verhalende beschrijving van mijn slecht begin van het jaar, Angus.

6 maanden 3 weken

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
8 januari 2025 - 12:01

Hallo Gi, ik heb minder moeite met een beschrijvend verhaal. De boodschap is in ieder geval duidelijk. Graag gelezen. Al zette je titel me in eerste instantie op het verkeerde been.

13 jaar 11 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 januari 2025 - 16:26

Ha Gi, 
De teleurstelling duidelijk voelbaar. Zo’n kamer waar veel te wensen overgelaten wordt. Wat een nare start van het jaar! De titel vind ik juist goed gekozen. 

5 jaar 9 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
8 januari 2025 - 18:43

Hoi Gi, ik begrijp de teleurstelling, maar voor een iets meer boeiend verhaal had je het ongemak meer uit kunnen vergroten. 

Nieuwjaarsbijeenkomst ---> alle woorden die van een feestdag zijn afgeleid, krijgen een kleine letter.

12 jaar 3 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
9 januari 2025 - 20:51

Als verslag van een tegenvallend begin van het jaar, kan ik het wel invoelen. In die zin goed geschreven. 

Als verhaal beklijft het voor mij wat minder.

5 maanden 3 weken

Rol

• Gewone gebruiker
11 januari 2025 - 17:36

Ha Gi,

Ik sluit me aan bij Hadeke, het verhaal is best oke, maar ik wordt nog niet genoeg meegenomen in de teleurstelling. Verder wel graag gelezen en ik kan me voorstellen dat je het jaar niet zo wil beginnen.