#537 Verzoeking
Verzoeking
‘Jij verandert ook nooit,’ fluister ik met ingehouden woede richting mijn vrouw.
‘Tja, als je mij niet binnenlaat, dan zoek ik mijn weg zelf wel.’
Ze ziet er nog net zo uit als tien jaar geleden.
‘Mooi,’ vervolgt ze en wijst naar de kerstboom.
‘Begin je niet over de naalden op de vloer? Over de vieze borden en lege bierflesjes op de tafel? Over die collega, die je zoveel meer genot schenkt dan ik ooit heb gedaan?’
‘Het is bijna kerst,’ zegt ze, ‘laat het gaan.’
‘Ja, ja, vrede op aarde,’ antwoord ik.
Ze kijkt me zwijgend aan.
‘Waarom bezoek je me eigenlijk nog?’
vraag ik.
‘Elke avond,’ zegt ze. ‘Tot we weer eeuwig samenzijn ‘
Ik kijk naar het mes dat ik een decennium geleden haar borst indreef. Iedere nacht heb ik spijt. Iedere nacht weet ze mij te vinden, hoewel ik haar lichaam met ongebluste kalk overgoten had.
Wij weten het. Alleen de politie nog niet.
Fijn verhaal. Had van mij…
Fijn verhaal. Had van mij wat langer gemogen omdat het gewoon fijn leest. Het haakt een klein beetje aan op het verhaal van Fief, Maar heeft zijn eigen invalshoek. Graag gelezen.
Wow, Hadeke, dit is een…
Wow, Hadeke, dit is een verhaal om van te smullen. Langzaam wordt duidelijk welke kant het verhaal op gaat. De ultieme wraak. Mooi gedaan.
'Begin je niet over de naalden op de vloer? Over de vieze borden en lege bierflesjes op de tafel? Over die collega, die je zoveel meer genot schenkt dan ik ooit heb gedaan?’ --> hier was ik even in de war wie dit zegt. Als de man dit zegt, moet het tweede gedeelte dan niet in de verleden tijd staan?
Heerlijke spookscene,…
Heerlijke spookscene, zelfs met een fijne moraal. Je trekt de lezer het verhaal in met die eerste boze zin, startend in de actie. Kort maar krachtig, want meer is er niet nodig om deze geest tot leven te laten komen. Mooi gedaan.
Ook ik was even in de war in de dialoog, op dezelfde plek als Fien. Hier twijfelde ik wie wat zei, ‘Begin je niet over de naalden op de vloer? Over de vieze borden en lege bierflesjes op de tafel? Over die collega, die je zoveel meer genot schenkt dan ik ooit heb gedaan?’ Dat kun je waarschijnlijk eenvoudig oplossen.
Mooi verhaal dat ik graag…
Mooi verhaal dat ik graag gelezen heb.
Heerlijk, Hadeke!
Heerlijk, Hadeke!