#529 Wanneer?
Hoe lang wacht ik al? Wanneer zie ik je weer? Je beloofde me terug te keren in de herfst. Voor onze gekwetste harten was het beter dat je er even tussenuit trok. Het zou voor onze relatie de laatste reddingsboei worden, maar in het najaar zou je er weer staan.
Dan trekken we onze wandelschoenen aan en schoppen kastanjes weg onder de roodbruin en gele kleurenpracht van de bomen in het park. We gaan struinen door de stad en ons verwarmen bij het haardvuur. Dat is wat je zei wat wij gingen doen bij jouw terugkomst.
Hoeveel seizoenen gingen voorbij waarin ik vol verlangen uitkeek naar die dag? Soms laat ik me gaan en kwijn weg. IJlings droom ik weer van je omdat ik je zo hartstochtelijk liefheb.
Besef je wel dat de tijd die verglijdt amper kan worden ingehaald, dat verloren momenten nooit terugkeren? Als je dat niet begrijpt, zal ik van de herfst die nooit kwam en van wat ooit tussen ons was mijn mooiste herinnering maken. Zodra het mij lukt ga ik weg van de kade waarop vrouwen wachten op de terugkeer van hun zeebonk. Ik moet verder en ga mij warmen aan een andere zon.
Mooi!
Mooi!
Hoi Schmetterling, mooi hoe…
Hoi Schmetterling, mooi hoe je het tevergeefs wachten beschrijft. Graag gelezen.
Je zou kunnen overwegen te…
Je zou kunnen overwegen te openen met: Hoe lang laat je me nog wachten? Op die manier is het meteen een aanklacht tegenover diegene die je in de kou laat staan. (Al verwijst de titel er ook al naar) Bij het gedeelte Dan trekken we onze wandelschoenen aan etc. past het volgens mij aanhalingstekens gebruiken. Was het voor de hoofdpersoon niet al duidelijk dat ze sowieso drie seizoenen zou moeten wachten, wanneer de aangesprokene in de herfst weer zou verschijnen? Het zou misschien sterker werken door dat gedeelte te vervangen door iets als: wat heb ik al die maanden uitgekeken naar de herfst. Prachtige passende laatste zin! Ik heb het graag gelezen.
Hi DeHop, je bent er nog,…
Hi DeHop, je bent er nog, wat goed en ik zie dat je ook een bijdrage hebt ingediend. Tof dat je dit kon smaken.
Dag Fief, misschien onthul…
Dag Fief, misschien onthul ik later wel waar ik de inspiratie haalde. Dank voor jouw reactie.
Dank je Emmy voor de…
Dank je Emmy voor de feedback. Jouw variatie op de tekst kan natuurlijk ook. De aanhalingstekens die er eerst stonden heb ik weggehaald omdat het geen rechtstreekse dialoog (meer) is. Zoals ik al aan Fief meldde haalde ik mijn inspiratie bij een van mijn favoriete muzes die mij trouwens die prachtige laatste zin influisterde. Mogelijke onthulling na de commentaar van de coach (als die er al aankomt deze keer).
Mooi, verdrietig en ergens…
Mooi, verdrietig en ergens ook weer een beetje hoopvol. Graag gelezen!
Dank je Martin, mooie pen…
Mooie tekst, benieuwd naar de muze.
Graag gelezen! En ik ben na…
Graag gelezen! En ik ben na het lezen van de reacties erg benieuwd waar je je inspiratie vond.
Dank je Laura, de onthulling…
S, ik zit nu ook op hete kolen, maar begin een licht vermoeden te krijgen.
Martin, Laura en Gi, bedankt…
Martin, Laura en Gi, bedankt om te reageren. De onthulling nadert.
S., wanneer?
S., wanneer?
Mooi verhaal.
Mooi verhaal.
Mooi hoe je met dat nooit…
Mooi hoe je met dat nooit ingewilligde verlangen speelt. Goed verhaal(d).
Mia Corazon wachtend op de…
Mia Corazon wachtend op de kade, zoekend naar nieuwe zon. Mooi. Eentje die liefst dicht in de buurt blijft schijnen. Beter dan veel van die zeebonken, met in iedere stad een lieve ..... ! Een beetje slordig met spaties, maar verder graag gelezen.