#527 Verliefd
Fleur staat hand in hand met Hugo bij de ingang van Cimetière de Montmartre. Ze pakken de gratis kaart en begeven zich op weg. De goudkleurige gevallen bladeren geven samen met de herfstzon de necropolis een mysterieuze uitstraling. Ze willen in ieder geval de graven van Heinrich Heine, Stendhal, Edmond de Goncourt en Emile Zola bezoeken. Vol ontzag kijken ze naar de oude eenvoudige zerken en monumenten.
Opeens ziet Fleur een zwarte kat met okerkleurige ogen die zich op een marmeren tombe in het zonnetje ligt te koesteren. Ze kijkt vertederd naar een van de vaste bewoners van deze plek en neemt uitvoerig de tijd om hem gade te slaan.
Hugo zegt:’ Ik ben hier gekomen voor de graven niet voor de katten.’
‘De graven lopen toch niet weg?’
‘De katten kunnen van mij de boom in.’
Het lukt hem weer om de kat in de gordijnen te jagen. Fleur kijkt hem nijdig aan.
Hij draait zich geërgerd om en kijkt over de begraafplaats. Zijn vriendin blijft onverstoorbaar op haar hurken het dier in zijn zwarte bontjas observeren.
’ Jij lijkt wel een beetje op haar. Ook jij gaat graag je eigen gang.’
Pisnijdig kijkt hij haar aan en bijt haar toe:
‘Ik heb een ander idee bij een bezoek aan een kerkhof vol beroemdheden.’
Fleur reageert met:’ Ok! Ik wil straks ook nog naar het graf van Théophile Gautier, schrijver en groot poezenliefhebber.’
Frank schudt minachtend zijn hoofd. De katten kunnen hem gestolen worden.
De begraafplaatsbewoner is opgestaan en Fleur steekt haar hand uit om hem eraan te laten ruiken. De poes geeft haar kopjes als ze hem liefdevol begint te aaien.
Haar vriend loopt dan langzaam door en kijkt haar getergd aan.
Poeslief zegt hij :’ Blijf jij maar hier. Ik heb liever een zwerfhond dan een straatkat.’
Een uit de hand gelopen…
Een uit de hand gelopen ruzie, en dat in Parijs. Leuk gedaan. Graag gelezen
Ik zie het wel voor me. Het…
Ik zie het wel voor me.
Het is voor mij wel veel 'tell', waardoor ik de scène ook wat op afstand ervaar.
Desalniettemin: graag gelezen.
Sonnema en Hadeke bedankt…
Sonnema en Hadeke bedankt voor jullie positieve reactie.
Mooi, veel beeld en sfeer en…
Mooi, veel beeld en sfeer en de spanning in de dialoog stijgt gestaag. Ik twijfel of hem zwijgend te laten weglopen niet jouw dialoog meer kracht geeft aan het einde dan een pointe? Hoewel deze opmerking veelzeggend is over zijn karakter. Heb dit verhaal graag gelezen. Zelf houd ik van een mix van show en tell, zoals in dit verhaal.
Odile bedankt voor je…
Odile bedankt voor je positieve feedback.
Mooi geschreven Job!
Mooi geschreven Job!
Emmy bedankt voor je…
Emmy bedankt voor je compliment.
Mooi Job! Graag gelezen.
Mooi Job! Graag gelezen.
Noortje bedankt voor je…
Noortje bedankt voor je compliment
Kattig stukje.
Kattig stukje.
Rob, dank je. Dat was…
Rob, dank je. Dat was precies de bedoeling.