4 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker

525 - Beste meneer Vriens

30 September 2024 - 14:50

Beste meneer Vriens,

Of mag ik Jacques zeggen? Toen ik u vanochtend zag (ik werk in de bibliotheek waar u een afspraak had), kon ik niets uitbrengen. Een schrijver uit mijn jeugd, zomaar voor mijn neus, in het wild… Ik was gelukkig niet degene die u te woord moest staan, want u zou een matige tot slechte indruk gekregen hebben, ben ik bang.

Aarzelend stond ik, aan de andere kant van de balie, met enkele boeken in mijn armen, terwijl u op de betreffende collega stond te wachten. U aanspreken of niet? Ik voelde me een klein meisje, een fan-girl, star-struck bij het zien van haar idool. Zou ik op u afstappen? En dan? Wat zou ik dan moeten zeggen? Ik ben een groot fan? U  hebt mij aan het huilen gemaakt? Wat zou u daarmee aan moeten? Of zou ik me gewoon voor moeten stellen, moeten vertellen hoeveel uw boeken voor me betekend hebben? Vertellen dat ik zelf aspirant-schrijver ben? Ja dag, dan had u helemaal gedacht dat ik alleen voor eigen gewin mijn hand uitstak.

U stapte in de lift en ik bleef achter, ongezien. Story of my life. Veertig jaar, zou ik inmiddels niet beter moeten weten?

4 maanden 3 weken

Rol

• Gewone gebruiker
  • Pluslid
30 September 2024 - 17:16

Mooi verhaal over een onverwacht zien van een schrijver, die ik regelmatig heb voorgelezen. Onze gedachten zitten in zo'n situatie vaak vol hersenspinsels.

5 jaar 7 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
30 September 2024 - 18:30

Hoi Debbie, je verwoordt een innerlijke strijd. Ik twijfel of je het introspectie kunt noemen, maar het verhaal zelf zie ik voor me. Graag gelezen.

want u zou een matige tot slechte indruk gekregen hebben ---> want kun je in meeste gevallen weglaten. Je zegt ermee dat er een verklaring volgt, maar de lezer snapt zonder "want" ook dat het een verklaring is.  

Aarzelend stond ik, aan de andere kant van de balie, met enkele boeken in mijn armen, ---> ik zou hier de komma's achter ik en balie weglaten. 

fan-girlstar-struck  ---> volgens mij mag je dit aan elkaar schrijven. 

4 jaar 2 maanden

Rol

• Gewone gebruiker
1 oktober 2024 - 9:09

@Job en @Fief, bedankt voor jullie reacties. Ik kon niet zo goed met deze opdracht uit de voeten en dit moment leek (enigszins) te passen, dus ik dacht: ik probeer het gewoon.

Ben ook benieuwd naar de reacties van de coach (die volgens mij nog op geen enkele opdracht feedback heeft gegeven?)