Gi

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#525 Ik praat soms in mezelf …

27 September 2024 - 17:34

… dan weet ik tenminste dat het een interessant gesprek oplevert.

Op school waren mijn mislukkingen in wiskunde niet mijn fout. Ik had die richting niet zelf gekozen, ze werd mij opgedrongen. Gelukkig kon ik het compenseren met mijn briljante talenkennis.  De leraar Frans die mij op mijn veertiende strafte voor mijn onkunde praatte ik onder de tafel toen hij jurylid was voor het eindexamen op mijn achttiende.

Was ik bij aanvang van mijn beroepsleven echt zo goed of had ik alles te danken aan de voorspraak van de vader van een vriendin?  Lag het aan mij dat ik in mijn verdere carrière dikwijls van werk veranderde? Voor mijn zesde job werd ik toch als enige hogeschoolstudent gekozen uit een groep van kerels die  universitair geschoold waren. Ik had toen blijkbaar de ervaring, die zij misten en misschien ook wel de ‘looks’ die de toekomstige baas erg op prijs scheen te stellen.

Als ik in mezelf kijk hoef ik toch geen spijt te hebben van wat ik heb bereikt? Of maak ik mij dat alleen maar wijs? Ben ik wel degene die men denkt dat ik ben of die ik zelf denk dat ik ben?

Lid sinds

5 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
27 September 2024 - 23:45

Gi, je hebt nog veel vragen waarmee je aan de slag kunt. Een gesprek met jezelf, wie gaat je gelijk of ongelijk geven? Interessant verhaal.

Lid sinds

12 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
28 September 2024 - 15:15

Ik denk zelfs dat deze persoon vaker dan soms met zichzelf praat. Best een mooi uitgangspunt voor een groter verhaal.